PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziwne pytanie › Re: Dziwne pytanie
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dziwne pytanie
    Date: Mon, 31 Mar 2003 15:07:13 +0000 (UTC)

    WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Moglo i tak byc, ale mnie to jakos nie przekonuje.
    > Zbyt prymitywny test. W koncu kazdy oszust, klamca potrafi
    > pieknie zdeklarowac wszystko co sobie zyczy druga strona.
    > (patrz obietnice politykow chociazby).
    >
    > Poza tym mysle, ze szefowie i tak wola "slabych, miernych ale
    > wiernych" niz orlow o nieposkromionych duszach. I zreszta
    > trudno im sie dziwic - w koncu placa za wykonywanie polecen
    > a nie za przestrzeganie prawa.

    Oj, chyba niekoniecznie. W firmach (zwlaszcza takich lepiej zarzadzanych)
    zostawia sie czesto pracownikow duza samodzielnosc w dzialaniach, rozlicza z
    efektow. Szef przeciez musi wiedziec, czy facet nie jest sliski - trudno
    przeciez chodzic za takim caly dzien i patrzec na rece.

    Zalozmy, ze taki gosc zacznie nagle zbierac takie numery kart - na przyklad
    otrzymal samodzielne zadanie do wykonania i wykoncypowal sobie, ze beda mu
    potrzbne numery kart kredytowych klientow. Sprawa wychodzi na jaw i co -
    szef moze pracownika najwyzej wywalic, a potem sam zostaje z prokuratorem na
    karku.

    Zeby juz nie ciagnac tej dyskusji, to uwazame, ze pytanie jest calkiem
    nieglupie, ale poprawna odpowiedz to powinna byc jednak odmowa lub
    przynajmniej wyrazenie watpliwosci.

    Najlepiej chyba wyraznie powiedziec - "wiem, ze jest to nielegalne, ale
    gdyby bylo legalne, to robilbym tak i tak " - wilk syty i owca cala.

    Pozdrawiam.