PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziwne pytanie › Re: Dziwne pytanie
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dziwne pytanie
    Date: 30 Mar 2003 15:25:11 -0800

    w...@g...pl (WOJSAL) writes:

    > Ale pytanie nie dotyczylo tego, czy jest to przestepstwo.

    nie szkodzi. pytania majace sprawdzic tak drazliwe kwestie jak
    uczciwosc nigdy nie sa skierowane wprost. psychologowie doskonale
    wiedza, ze osoba zapytana wsrost, odpowie ci zawsze w superlatywach.

    to skad wlasnie takie "zawoalowane" pytania jak i testy oraz badania
    psychologiczne, gdzie ludzie podlegajacy badaniu _nie wiedza_ jaki
    jest jego cel.
    bo jesli wiedza, to odpowiedzi sa tendencyjne - i juz nawet
    niekoniecznie swiadomie, ale podswiadomie kazdy z nas to robi.

    to jest czesc metodologii badan w psychologii, zadna rewelacja, ja tu
    ameryki nie odkrywam..

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net