PracaGrupypl.praca.dyskusjeDzialalnosc gospodarcza - nauczanie jezykaRe: Dzialalnosc gospodarcza - nauczanie jezyka
  • Data: 2004-04-28 12:49:50
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza - nauczanie jezyka
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RR" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c6o7dr$quh$1@news.onet.pl...
    > Witajcie.
    > Zastanawiam sie nad zalozeniem jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej
    > opartej na nauczaniu jezyka. Od czego zaczac, jakie kwalifikacje powinnam
    > posiadac, innymi slowy kto moze zalozyc taka dzialnosc, czy powinnam
    uzyskac
    > jakies zezwolenia? I tak przy okazji, czy osoba prowadzaca taka dzialnosc
    ma
    > prawo na sojej wizytowce napisac lektor jezyka...?
    >
    > Bardzo prosze o odpowiedz osoby obeznane w temacie, bo na dzien dzisiejszy
> [...]

    O ile wiem, papier nie jest konieczny - wystarczy założyć firmę, odpowiednio
    definiując profil działalności, np. nauczanie języków, tłumaczenie etc.
    Lektora można sobie wpisać, natomiast nie można używać tytułów naukowych,
    jeśli ich nie masz.
    Powodzenie zależy już wyłącznie od Twoich umiejętności językowych i
    dydaktycznych. Nie urzędnik będzie je weryfikował, a rynek. I tak powinno
    być. Zasadą konstytuującą jest wolność gospodarcza, a ustawa wylicza jedynie
    szereg rodzajów działalności, na które trzeba uzyskać zezwolenie.
    PW