PracaGrupypl.praca.dyskusjeDokumenty MM w firmie › Re: Dokumenty MM w firmie
  • Data: 2007-10-10 18:18:37
    Temat: Re: Dokumenty MM w firmie
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2007-10-10 14:45 [MarkX] napisał(a):

    > Jak nie jest?
    > Wlasciciel ma 2 niezalezne firmy.

    To, że firmy mają tego samego właściciela nie oznacza, że ich majątek
    jest wspólny. To dwa odrębne podmioty gospodarcze i wymiana towaru
    między nimi może sie odbywać na zasadzie kupna/sprzedaży. Z tego co
    napisałeś wcześniej zrozumiałem, że towar jest firmy X a sprzedaż
    prowadzi firma Y. Jeśli towar należy do firmy Y a ta tylko wynajmuje
    powierzchnię magazynową u X to najprościej założyć w systemie
    komputerowym Y magazyn depozytowy, w którym będzie trzymany towar w X
    oraz magazyn handlowy, z którego będzie prowadzona sprzedaż. A między
    magazynami towar będzie przechodził MM-kami. Można też zrobić sobie
    jakieś inne dokumenty żeby kontrolować ruch pomiędzy magazynami - np. WD
    - wydanie do depozytu i PD - przyjęcie z depozytu. Generalnie nie ma
    żadnych ograniczeń w mnożeniu typów dokumentów magazynowych w firmie.
    Towar ten w księgowości materiałowej X nie pojawi się (no chyba, że
    kontrolnie na kontach pozabilansowych, żeby X wiedziała za jaką
    powierzchnię magazynową wystawić fakturę).
    Jeśli jednak towar jest X to wchodzi w grę tylko sprzedaż towaru do Y
    (WZ+faktura) i przyjęcie w Y PZ. A dalej już normalny handel.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::