PracaGrupypl.praca.dyskusjeDługie CV i co z nim począć?Re: Długie CV i co z nim począć?
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Długie CV i co z nim począć?
    Date: Sun, 5 Jun 2005 22:28:58 +0200

    Użytkownik "Agnieszka Ż" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d7vm4j$o58$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No i pomyśl sobie, że tak właśnie zrobiłam jak radzisz:)
    >
    > Przykładowo to co robiłam z jednej firmy.
    >

    > Główne obowiązki:
    > -Planowanie sprzedaży
    > -Monitorowanie i realizacja zamówień
    > -Fakturowanie - program "Subiekt"
    > -Koordynowanie transportu
    > -Kształtowanie i realizacja polityki spłacania zobowiązań
    > -Kształtowanie i realizacja polityki windykacji należności
    > -Tygodniowe, miesięczne analizy sprzedaży
    > -Organizacja działań marketingowych
    > -Sporządzanie ofert przetargowych oraz udział w przetargach
> [...]

    Zarzadzanie biurem handlowym, ew. prowadzenie dzialu sprzedazy lacznie z
    dzialaniami marketingowymi.

    Ludzie, ktorzy maja firmy lub pracuja dlugo w firmach, wiedza, ze praca w
    danym dziale na danym stanowisku w danej branzy sklada sie z takich a takich
    czynnosci. Wypisywanie tych czynnosci w rozdrobnieniu, zwlaszcza jesli
    aplikujesz na stanowisko zwiazane z tym samym moze dac czytelnikowi CV
    wrazenie, ze uwazasz go za osobe nie majaca pojecia o tym, jak wyglada
    praca, o ktorej skladowych sporo wie, jesli selekcjonuje aplikacje na
    zblizone stanowisko.

    Ponoc to sie czesto zdarza u mlodych osob (i ja tez mialam z tym problem
    natury opisowej, dopoki ktos madry mi nie powiedzial), ze w ich pierwszej
    czy drugiej pracy zaskakuje ich wielozadaniowosc, jaka wykonuja i uwazaja to
    za cos niezwyklego i wartego opowiadania w szczegolach przy samoprezentacji.
    Tymczasem ta dana im wielozadaniowosc wynika najczesciej z tego, ze jako ze
    nie sa w niczym waskim wyspecjalizowane, zatrudnia sie je czesto "przy
    organizacji wszystkiego" (co jest rola bardzo odpowiedzialna i wazna). Cos
    takiego jak "organizacja wszystkiego" ma rozne skladowe zaleznie od branzy,
    ale poniewaz wszedzie jest niezbedne, ludzie z danej branzy i zblizonych
    dobrze wiedza, co sie na to sklada.

    BTW ja moge walnac liste okolo 3 razy dluzsza, bez lania wody, tez z jednego
    miejsca i znacznie bardziej zroznicowana. Ale zorientowalam sie, ze
    delikatne uswiadomienie rozleglosci przy pomocy 3-4 hasel obejmujacych rozne
    pola tematyczne ma sens tylko przy prezentowaniu sie osobie spoza kregow
    zorientowanych w danym rodzaju dzialania.

    I.