PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student? › Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    From: "Poink" <p...@o...z.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie
    student?
    Date: Thu, 1 Aug 2002 10:27:48 +0200

    > Teraz dyskusja sie toczy miedzy studentemi lub posiadaczami wyzszego
    > wyksztalcenia, a tymi, ktorzy takowego nie maja.

    ... a ci co nie maja tylko sa w trakcie zdobywania ? ;]

    Pomimo ze nie mam jeszcze "papierka" uwazam ze posiadanie czegos co pozwala
    wykluczyc mnie z grona osob z wyksztalceniem srednim chociazby powodu, iz w
    tym gronie wiekszosc to "lewi technicy". Nie przecze ze 5 os. na 100 z
    wyksztalceniem srednim "zna sie lepiej" (choc i tak nie o to tylko chodzi)
    zrobi wiecej niz przecietny magister. Ale 95 na 100 magistrow jednak poradzi
    sobie z tym lepiej. Dodatkowo posiada umiejetnosc uczenia sie rozwiazywania
    problemow, ktorych rozwiazac nie potrafi (a tu sie licza nawet kontakty z
    czasow studiow). Dlaczego wiec pracodawcy maja uderzac w bardziej ryzykowna
    grupe ? Nie musze chyba wspominac o poziomie kultury osobistej, ktora
    wyniesiona z uczelni wyzszej jest nieporownywalna do tej ze szkoly sredniej.

    Reasumujac : biarac pod uwage losowa grupe stu technikow i stu mgr inz.
    mozna byc pewnym ze przytlaczajaca wiekszosc osob ktora lepiej sobie poradzi
    z jakims problemem (nawet zyciowym :) nalezy do tej drugiej grupy.

    Inna sprawa to czeste poruszanie problemu gramatyki. Widze ze wiele osob
    szczyci sie wielce byciem bezblednym jezykowo, przytaczajac fakt ze kazdy
    musi kiedys napisac jakies pismo - nawet informatyk. Zapominaja jednak o tym
    ze istnieja programy do sprawdzania pisowni, a tu na grupie czesto pisze sie
    w wielkim pospiechu (np. w przerwie pracy) i nie zawsze mozna dostrzec
    literowki czy inne bledy. Jesli ktos ma wiec traktowac gramatyke jako
    argument przeciwny (samo poprawianie wystarczy by tak to odebrac) to lepiej
    niech powstrzyma sie od odpowiadania na mojego posta.