PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy obawiacię się o utratę pracy › Re: Czy obawiacię się o utratę pracy
  • Data: 2009-01-27 16:09:57
    Temat: Re: Czy obawiacię się o utratę pracy
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Wwieslaw pisze:
    > Zrodlo?
    > To ja dokladam do licytacji ponad 100 wspolpracownikow w obecnej firmie
    > i drugie tyle w poprzedniej, ktorzy dostawali pensje 100% na czas, a jak
    > sie nalezal to bonusa po odejsciu.

    To ja może podrzucę faktyczne liczby:
    http://www.pip.gov.pl/html/pl/news/09/01090002.htm

    "Wyniki trzyletnich kontroli w zakresie wypłaty wynagrodzeń za pracę i
    innych świadczeń ze stosunku pracy potwierdzają spadek odsetka
    kontrolowanych pracodawców naruszających przepisy o wypłacie
    wynagrodzenia za pracę, z 30,7% w 2006 r. do 25,2% w 2008 r."

    Czyli wg Stokrotki [praktycznie każdy pracodawca]=1/4

    Te dane z Inspekcji Pracy, dotyczą nie tylko faktu niewypłacania w
    ogóle wynagrodzenia, ale też źle obliczone wynagrodzenia. Ale to nie
    należy się dziwić, gdyż jest ogrom firm małych i średnich, gdzie w
    kadrach/płacach pracują osoby bez odpowiedniego doświadczenia, a
    polskie przepisy są skomplikowane i niespójne.

    Podaj konkretne przykłady.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)