eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy można mieć dwa etaty?Re: Czy można mieć dwa etaty?
  • Data: 2008-09-03 18:34:56
    Temat: Re: Czy można mieć dwa etaty?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jotte pisze:
    >> Oraz czy trzeba informować drugiego (nowego) pracodawcę o tym że już
    >> ma się jeden etat (wolałaby tego uniknąć)?
    > Nie ma takiego obowiązku (tylko uwaga na podatki i ew. umowę o zakazie
    > konkurencji).

    W przypadku niektórych zawodów trzeba. Mowa o kierowcach, gdyż ich czas
    pracy liczony u wszystkich pracodawców nie może przekraczać norm.


    Poza tym istnieje kwestia przekroczenia granicy powyżej której nie
    odprowadza się składek ZUS. Jeżeli ktos ma wysokie pobory, to musi
    pilnować żeby nie było przekroczenia. W tym roku jest to ok 85 tys.
    /brutto, podstawy oskładkowania/.
    No i kwestia podatków. Możesz u pracodawcy A i B mieć liczone po 19%, a
    potem w kwietniu się okaże, że podatek trzeba dopłacić bo załapałes sie
    na II skalę (30%). Więc przy wysokich dochodach trzeba wziac poprawkę na
    dopłatę podatku /odkładać na lokatę bankowa ;)/

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1