PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jest jakaś rozsądna alternatywa?Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
    Date: 14 Apr 2003 03:53:39 +0200

    >wiesz, no.. jak nie chcesz na to wydac nawet tyle, ile by cie ksiazki
    >do nauki programowania w php czy javie czy czym tam kosztowaly... z
    >drugiej strony nie masz czasu na podniesienie swoich kwalifikacji...
    >to czego sie spodziewasz?
    No tak źle jeszcze nie jest. W ciągu ostatnich trzech miesięcy kupiłem,
    dostałem na urodziny i zostałem zasponsorowany. Mam: projektowanie WWW, CSS,
    Java Script, Flash 5, Pajączka - wszystko podstawy. Oprócz tego sporo
    wcześniejszych: Corel, Photoshop, Illustrator, Page Maker i inne. Zasiłek się
    kończy latem, więc pewnie jeszcze coś dokupię. Rozumiem, że PHP, ale co
    jeszcze, bo tyle tego w księgarniach, że nie wiadomo co najpierw wziąć do ręki.

    >co i raz pelno jest ogloszen o tym, ze tu jakis portal, tam jakis
    >banner, strone etc. jak widzisz zlecenia sa.
    Tak, ale większość pyta o kosztorys i portfolio.

    >nastepnie zastanow sie, jak wygospodarowac sobie czas na nauke: masz
    >chyba jakas rodzine i komus mozesz na pare godzin podrzucic dzieciaka
    >albo poprosic, zeby przyszedl i pilnowal, jak ty robisz cos?
    >a co matka tego dziecka? jesli zobaczy, ze faktycznie cos robisz w
    >kierunku dostania pracy, to moze ci nie bedzie kolkow na glowie ciosac
    >a ci pomoze?
    Teściowa trochę mnie odciążała, ale podupadła zdrowotnie i dopóki nie
    podreperuje zdrowia, jestem skazany na łaskę żony, która studiuje z
    konieczności, bo jest nauczycielka po SN

    >i jeszcze jedno: nie nastawiaj sie na prace na etat. tego typu rzeczy
    >to najpierw i tak bedziesz robil na zlecenia, dopoki nie zdobedziesz
    >doswiadczenia, nie bedziesz sie mial czym pochwalic i z czym startowac
    >do duzego pracodawcy. zlecenia moga miec zreszta te zalete, ze dostac
    >je mozesz przez siec - a wtedy twoj wiek az tak sie liczyc nie bedzie.
    O.K. pracę na zlecenie w moim mieście sobie mogę wyobrazić, ale pracę zdalna na
    zlecenie - nie bardzo. Jak to jest realizowane?

    >i pamietaj, zanim odpiszesz na tego posta z lista powodow, dla ktorych
    >NIE, to usiadz i sie zastanow CO mozesz zrobic, kroczek po kroczku,
    >zeby ruszyc w porzadany kierunku.
    Ja nie jestem na NIE, tylko w moim wieku trudniej o radykalne zmiany.

    >PS: masz o tyle lepsza sytuacje od modych, ze masz juz doswiadczenie
    Mam jedną stronę cv z byłymi pracodawcami a drugą z ukończonymi kursami, ale
    dla potencjalnego pracodawcy, ciągle ważniejszy jest wiek i średnie
    wykształcenie.

    >no i 47 lat - przez ten czas pracy zawodowej przynajmniej chyba juz
    >sie dorobiles jakichs minimalnych oszczednosci
    Mam długi a nie oszczędności.

    >a i dach nad glowa
    >masz, prawda? wiec nie zaczynasz tak od zera. komputer tez juz masz?
    >podlaczenie do sieci tez? skup sie na pozytywach.
    To prawda jest trochę pozytywów, ale zastanawiam się ile czasu potrzeba na
    opanowanie tego wszystkiego w stopniu pozwalającym na zarabianie, przy
    założeniu że 47-mio letni rozumek potrzebuje trochę więcej czasu, a do tego
    muszę się jakoś przestawić z myslenia strukturalnego na obiektowe.
    Marek