PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzas pracy a delegacja › Re: Czas pracy a delegacja
  • Data: 2003-02-21 12:45:05
    Temat: Re: Czas pracy a delegacja
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Erix" <E...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b353go$dsk$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Normalnie pracuję od 7 do 15. Zostałem wysłany w dwudniową delegację.
    Wyjazd
    > pociągiem o 5:30 powrót na drugi dzień, przyjazd 22:30. Mam pytanie,czy
    > należą mi sie nadgodziny z tytułu spędzenia czasu w pociągu?
    >
    > Pozdrawiam

    > Odpowiedzieć nie da się w jednym zdaniu.Ale spróbuję streścicć:
    wyrok SN IPR85/82 - odbywanie podróży służbowej w ramach obowiązującego
    pracownika czasu pracy jest równoznaczne z wykonywaniem w tym czasiepracy,
    natomiast odbywanie podróży służbowej poza tymi ramami nie przekształca
    podróży w pracę, ani w czas pracy w rozumieniu art. 128 K.p.
    podobnie IPR85/81 SN orzekł, że sama podróż nie stanowi wykonywania pracy. W
    związku z powyższym taka podróż nie skutkuje obowiazkiem pracodawcy
    wypłacenia wynagrodzenia za ten czas.
    Obowiązek wypłacenia tego wynagrodzenia powstanie gdy w czasie dlegacji
    pracownik będzie pracował w godzinach nadliczbowych. Wówczas przysługuje mu
    wynagrodzenie za ten czas pracy+doddatkowe okreslone w art. 134 K.p.l lub
    zamisat tego czas wolny. Powyższe wynagrodzenie przysługuje niezaleznie od
    diet i innych świadczeń za czas podróży służbowej, gdyz dieta jest
    ekwiwalentem za zwiększone koszty utrzymania w czasie podróży służbowej (SN
    IPRN 35/83)
    Pozdrawiam Joanna