PracaGrupypl.praca.dyskusjeComarch Institute - DataBase AdministratorRe: Comarch Institute - DataBase Administrator
    From: jurson <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Comarch Institute - DataBase Administrator
    Date: Thu, 12 Jan 2006 19:45:43 +0100

    Michal napisał(a):
    > Witam,
    >
    > zastanawiam sie nad uczestniwem w kursie oferowanym przez Comarch Institute,
    > dokladnie: DataBase Administrator.
    >
    > Wg waszej oceny, warto jest wziac udzial i płacić za to taką sumę? Jak na tego

    Super okazja. Płacisz im 4500 zł żeby sobie obejrzeli czy coś jesteś
    wart. A jak się okaże że jesteś to cię zatrudnią za 1000 zł bo reszta to
    będzie oficjalnie "spłata" sfinansowanej przez nich części kursu.:)
    Genialny pomysł na wyszukiwanie kadr. Muszę przyznać, że jestem pod
    wrażeniem:)

    Z drugiej strony jednak patrząc na ofertę dla programistów .NET (nie
    znam się na interesującej cię konkretnie działce ale pewnie jest
    analogicznie) widać, że jest to przygotowanie do certyfikatu MCAD. A
    jeśli tak to cena jest naprawdę atrakcyjna. Za odpowiadający temu zestaw
    szkoleń Microsoft trzeba by zapłacić co najmniej 4 razy tyle. Zatem
    jeśli poziom jest na tyle dobry aby po tym kursie zdać egzaminy na MCAD
    to warto się zastanowić nad tym. Trzeba tylko sobie do tej ceny doliczyć
    jescze koszt egzaminów (dla MCAD chyba 3 x 400zł) bo bez nich nie
    będzie to wiele warte. Póki co ICT Institute ma ładną nazwę ale na
    renomę będzie musiał popracować przynajmniej kilka lat.

    > rodzaju kursy wypadaja w porównaniu z studiami podyplomowymi na AGH'u (STUDIA
    > PODYPLOMOWE - SYSTEMY BAZ DANYCH)? Przede wszystkim gdzie lepiej wg
    > Waszej oceny mozna przygotować się do pracy, a takze jak na tego rodzaju kursy
    > organizowane przez firmy patrzą pracodawcy? Proszę o opinie.

    Moim zdaniem, z punktu widzenia pracodawców lepszy jest człowiek po
    takim szkoleniu z certyfikatami niż po studiach podyplomowych.
    Oczywiście zakładając, że ich poziom wiedzy i umiejętności jest
    porównywalny.

    j.