-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Co ze stoczniami?
Date: Tue, 05 Aug 2003 23:47:19 +0200
Organization: zzz
Lines: 27
Message-ID: <bgp8m0$om1$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <l6PXa.111052$2j1.1480273@news.chello.at>
NNTP-Posting-Host: py154.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1060120070 25281 217.99.8.154 (5 Aug 2003 21:47:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Aug 2003 21:47:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Noworyta News Reader/2.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:90464
[ ukryj nagłówki ]Makaron von Knedelek napisał:
> Nierozumiem sytuacji stoczniowej w Polsce...
> Gdyńksa SA... ledwo co się toczy. Stocznia Marynarki
> Wojennej znmiejsza zatrudnienie o 20%...
> Ale co dziwne ...mają zamówienia na kolejne kilka nawet lat
> A tu nie ma kto ich finansować, bo po stoczni szczecińskiej
> wszystkie stocznie są w grupie wysokiego ryzyka... i banki się
> boją.. Chociaż Polacy robią naprawde tanie i wysokiej jakości
> jednostki... chociażby gazowce, i kontenerwoce. Nie kumam tego
> może ktoś tutaj ma jakieś większe informacje na ten temat
O ile pamiętam, to nie tylko Stocznia Szczecińska miała duże problemy,
ale też Gdańska, tyle tylko, że ta pierwsza upadła. Ze stoczniami jest
problem długiego cyklu technologicznego, w którym ceny surowców i kursy
walutowe mogą się ostro zmieniać - bez rozsądnej reasekuracji nie
pojedziesz, ale to też kosztuje [zauważ, że w kontrakcie jest pewnie
cena, a zgadniesz jaki będzie kurs $ za 2 lata?]. Dodatkowo, najtańszymi
stoczniami na świecie były przed kilku laty stocznie koreańskie
wspierane przez Państwo - a co za tym idzie dochodzi problem konkurencji
cenowej, bo nikt bez przyczyn politycznych nie buduje statków w
droższych stoczniach. Jednym z wielu powodów upadku Szczecińskiej było
[chyba?] branie zamówień po cenach niższych niż koszty - z ekonomicznego
punktu widzenia, gdy wartość kontraktu przekracza poziom kosztów
stałych, to jest do przyjęcia, ale w krótkim okresie czasu.
Flyer
Następne wpisy z tego wątku
- 05.08.03 22:51 krzysztofsf
- 06.08.03 00:28 Makaron von Knedelek
- 06.08.03 05:23 abb
- 06.08.03 18:49 Makaron von Knedelek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-15 Lublin => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-15 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-15 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-15 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-15 Kraków => Key Account Manager <=