eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo ze stoczniami?Re: Co ze stoczniami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co ze stoczniami?
    Date: Tue, 05 Aug 2003 23:47:19 +0200
    Organization: zzz
    Lines: 27
    Message-ID: <bgp8m0$om1$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <l6PXa.111052$2j1.1480273@news.chello.at>
    NNTP-Posting-Host: py154.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1060120070 25281 217.99.8.154 (5 Aug 2003 21:47:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Aug 2003 21:47:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Noworyta News Reader/2.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:90464
    [ ukryj nagłówki ]

    Makaron von Knedelek napisał:

    > Nierozumiem sytuacji stoczniowej w Polsce...
    > Gdyńksa SA... ledwo co się toczy. Stocznia Marynarki
    > Wojennej znmiejsza zatrudnienie o 20%...
    > Ale co dziwne ...mają zamówienia na kolejne kilka nawet lat
    > A tu nie ma kto ich finansować, bo po stoczni szczecińskiej
    > wszystkie stocznie są w grupie wysokiego ryzyka... i banki się
    > boją.. Chociaż Polacy robią naprawde tanie i wysokiej jakości
    > jednostki... chociażby gazowce, i kontenerwoce. Nie kumam tego
    > może ktoś tutaj ma jakieś większe informacje na ten temat

    O ile pamiętam, to nie tylko Stocznia Szczecińska miała duże problemy,
    ale też Gdańska, tyle tylko, że ta pierwsza upadła. Ze stoczniami jest
    problem długiego cyklu technologicznego, w którym ceny surowców i kursy
    walutowe mogą się ostro zmieniać - bez rozsądnej reasekuracji nie
    pojedziesz, ale to też kosztuje [zauważ, że w kontrakcie jest pewnie
    cena, a zgadniesz jaki będzie kurs $ za 2 lata?]. Dodatkowo, najtańszymi
    stoczniami na świecie były przed kilku laty stocznie koreańskie
    wspierane przez Państwo - a co za tym idzie dochodzi problem konkurencji
    cenowej, bo nikt bez przyczyn politycznych nie buduje statków w
    droższych stoczniach. Jednym z wielu powodów upadku Szczecińskiej było
    [chyba?] branie zamówień po cenach niższych niż koszty - z ekonomicznego
    punktu widzenia, gdy wartość kontraktu przekracza poziom kosztów
    stałych, to jest do przyjęcia, ale w krótkim okresie czasu.

    Flyer

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1