PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to sa benefity pracownicze? › Re: Co to sa benefity pracownicze?
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to sa benefity pracownicze?
    Date: 13 Jan 2003 15:08:39 -0800

    <i...@p...gazeta.pl> writes:

    > ma jakąś przyszłość jeśli chodzi o rozwój tej dziedziny w HR. Może znacie
    > takie firmy które to kupują?

    kupuja co?

    wydaje mi sie, ze "benefity pracownicze" to jest kalka jezykowa z
    angielskiego "benefits".
    w duzych firmach w usa oznacza to po prostu wszelkiego rodzaju
    _dodatki_ i korzysci dla pracownika, poza stala pensja i ew. premiami
    (regulowanymi oddzielna umowa).

    w sklad benefitow wchodza wiec zarowno tansze ubezpieczenie zdrowotne,
    ubezpieczenie na zycie, oferowane dni wolne (dluzsze niz ustawowe),
    oplacanie przez firmy lunchu albo kafeterii, dostep za darmo do
    silowni, basenu etc. rozne szkolenia i tak dalej.

    kazda firma ma z reguly inna liste, i w momencie przyjmowania do pracy
    chwala sie tymi benefitami jako dodatkowym argumentem czemu ktos ma
    pracowac tu a nie gdzie indziej.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net