PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo się dzieje z programistami? › Re: Co się dzieje z programistami?
  • Data: 2009-12-22 00:49:47
    Temat: Re: Co się dzieje z programistami?
    Od: mihau <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Gru, 23:15, "thaz" <n...@o...pl> wrote:

    > problem długiej rejestracji firmy to fikcja,

    Oczywiście że fikcja i nie o to mi chodzi. W końcu DG mało kto zakłada
    więcej niż raz w życiu i cały szum z "jednym okienkiem" to wyborczy
    bełkot.

    Chodzi o skomplikowane przepisy podatkowe, ubezpieczeniowe,
    konieczność szukania podstawowych informacji, wypełniania papierów i
    odpowiedzialność za błędy. Wystarczy porównać formularze podatkowe i
    ubezpieczniowe u nas i w UK. W Niemczech można (a przynajmniej można
    było) po prostu zanieść wszystkie faktury do skarbówki i, płacąc
    skromną prowizję, być zwolnionym z obowiązku wypełniania zeznania i
    odpowiedzialności za błędy w nim.

    Takie rzeczy jak skłonność urzędów do nakładania kar, czy możliwość
    ogłoszenia osobistego bankructwa, można pominąć. Załóżmy, że na razie
    Polski na takie luksusy nie stać.

    --
    mihau