PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrytyjski rynek pracy otwarty dla PolakówRe: Brytyjski rynek pracy otwarty dla Polaków
  • From: ktos <k...@e...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brytyjski rynek pracy otwarty dla Polaków
    Date: Mon, 16 Dec 2002 07:27:03 +0100

    On Fri, 13 Dec 2002 12:07:23 +0100, "Dante" <i...@g...pl> wrote:

    >nie ,ale prawdopodobnie bedzie trzeba przy ubieganiu o pozwolenie o prace
    >przedstawic dyplom zdanego egzaminu z jezyka i to znajac angoli na wysokim
    >poziomie

    eh... nie chce mi sie duzo tlumaczyc - ale wkleje tutaj informacje na
    temat pracy w UK w tej chwili... otoz:

    Kto moze pracowac w Wlk. Brytanii:

    Obywatele krajów wchodzacych w sklad Europejskiej Wspólnoty
    Ekonomicznej nie potrzebuja pozwolen na prace w Wlk. Brytanii. Unia
    Europejska obejmuje Austrie, Belgie, Danie, Irlandie, Finlandie,
    Francje, Niemcy, Grecje, Holandie, Islandie, Wlochy, Liechtenstien,
    Luksemburg, Norwegie, Portugalie, Hiszpanie, Szwecje i Wielka
    Brytanie.

    Mieszkancy krajów Commonwealth, jezeli ich rodzice/dziadkowie byli
    obywatelami Wlk. Brytanii, moga pracowac i mieszkac w Wlk. Brytanii
    bez przeszkód.

    Malzonkowie obywateli Wlk. Brytanii lub krajów Commonwealth
    automatycznie nabywaja prawo do mieszkania i pracy w Wlk. Brytanii.

    Osoby, które nie nabywaja prawa do pracy w Wlk. Brytanii w zaden z
    powyzszych sposobów musza ubiegac sie o pozwolenie.

    i to sa warunki na ktorych Polacy (obywatele, ktorzy nie nabywaja
    prawa do pracy w Wlk.Brytanie w zaden z pozyzszych sposobow) - moga w
    tej chwili podejmowac prace w Anglii...

    a po naszym wejsciu do Unii Europejskiej i przy zalozeniu, ze
    parlament Angielski faktycznie otworzy Angielski rynek pracy dla
    Polakow (bo na razie to jedynie Blair powiedzial, ze jedynie bedzie o
    to wnioskowal) - wpadniemy pod pierwszy warunek czyli bedziemy
    obywatelami Unii Europejskiej...

    a jezeli faktycznie jestes takim podroznikiem, a z tego co mowisz:
    >ano bylem i nie tylko w anglii zaklad ze wiecej razy od ciebie??
    wyglada, ze jestes, to wiesz dobrze, ze na granicy mozesz przejsc albo
    przez przejscie dla posiadaczy paszportow z EU i dla reszty... wiec my
    po wejsciu do Unii przechodzimy tym unijnym i nikt Cie nie bedzie
    pytal czy znasz angielski, czy nie ani czy masz jakiekolwiek
    pozwolenie na prace, czy nie...

    >myslisz ze znajdziesz prace przez tydzien w momencie gdy otworza sie
    >bardziej granice?

    ja wlasnie wrocilem z 15 miesiecznego pobytu w USA - znalazlem legalna
    prace przez internet - i zalatwilem duzo formalnosci zeby dostac na to
    wize i wszystko legalnie zalatwic - jak mi teraz otworza Angielski
    rynek pracy to na pewno bede tam pracy szukac... chociaz Anglia nie
    jest pierwsza na mojej liscie miejsc w ktorych chcialbym pracowac...

    >teoretycznie tak , ale z reguly jest duzy problem zeby uznawali polskie
    >kwalifikacje w anglii a z nizszych stanowisk to mozesz co najwyzej zmywac
    >gary u turka

    zeby uznali polskie kwalifikacje w anglii? hm... po pierwsze - to nie
    wiem o jakiej branzy mowisz... ja jestem inzynierem i sprawa
    "uznawania polskich kwalifikacji" jakos wogole mnie chyba nie dotyczy
    - bo w tej branzy licza sie jedynie umiejetnosci i doswiadczenie... no
    ale jak Ty jestes moze lekarzem i te wymagania sa raczej "prawne" niz
    merytoryczne - to faktycznie jest inny problem...