PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiura pośrednictwa - ostrzeżenie/długie.....troszk › Re: Biura pośrednictwa - ostrzeżenie/długie.....troszk
    From: "gromax" <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Biura pośrednictwa - ostrzeżenie/długie.....troszk
    Date: Fri, 22 Aug 2003 13:44:19 +0000 (UTC)

    // ciach //

    O ile rozumiem, kolezanka Monika napisała:
    1. w ogłoszeniach (głównie prasowych, warszawskich) oferuja sie firmy które
    po wpłaceniu tzw. kaucji (w wiekszości 100 PLNów brutto) będa nam szukali
    pracy.
    2. W takim biurze posrednictwa szukal szanowny narzeczony koleżanki
    3. Za pośrednictwo w pracy wg. polskiego prawa nie ma mozliwości pobierania
    opłat
    sorki za ten skrót, ale nadmiar kropek (niedomówień) troszkę rozmył
    czytelność przekazu przestrogi.

    A teraz coś dopisze od siebie

    Też sie spotkałem z tą formą "oferowania" pracy. Ale mam taka zasadę, ze
    najpierw muszę wiedzieć co kupuję (nie lubię kupowac idi, wole konkretny
    towar albo usługę).
    Telefonów w stołecznym dodatku do wyborczej tydzień w tydzień jest z co
    najmniej 3 - 4 biur pośrednictwa tego typu usługami. Dzwonisz do firmy i
    umawiasz sie z osobą odbierajacą telefony na spotkanie jeszcze w tym samym
    dniu albo dzień później. Osoba ta wstępnie przedstawia ofertę - jesteśmy
    agencją wyszukująca oferty czy jakieś tam inne blabla. Generalnie jest mowa,
    że nie sa biurem pośrednictwa pracy (bo takie nie mogą pobierać żadnych
    opłat) tylko własnie jakaś tam agencją. Mają pełno świetnych ofert pracy,
    które tylko czekają na rekrutów. Maksymalny czas poszukiwania pracy dzięki
    nim to góra miesiąc. Oczywiście oferty które zostały tylko napomknięte w
    ogłoszeniu czy podczas tej rozmowy są tylko niektórymi, reszty sie dowie jak
    sie przyjdzie osobiście. Jednak żeby dalsza współpraca mogła sie odbywać
    należy wziąć ze sobą gotówkę w wysokości 100 zł. Jest to kaucja zwrotna w
    przypadku nie podjęcia pracy.
    Tak mniej wiecej przebiega rozmowa telefoniczna. Ogłoszenia z takich biur są
    rózne - kierowcę "b", malarzy, sprzedawców, operatorów dtp czy komputera....
    słowem dowolne ogłoszenie może by własnie z takiego biura.
    Nigdy nie dotarłem bezposrednio do żadnego z biur. Udało mi się w wawce
    znaleźć robotę po półtora miesiąca szukania Jednak były momenty że juz prawie
    do nich wyciagałem rękę (z pieniędzmi). I wychodziłem z założenia, żeby
    dokładnie przeczytać umowę, wiedzieć w jakim momencie "kaucja" będzie
    zwrócona itd itp. A najchętniej zapłacić te 100 PLNów zaraz po znalezieniu
    przez nich zatrudnienia. Do tego jestem się w stanie zobowązać na piśmie. Na
    szczęście nie musiałem sie targać i udało się inaczej - prez ogłoszenia w
    internecie.
    Czy przestrzegać przed tymi biurami? nie wiem. Czy płacić bo będą w stanie
    pomóc w znalezieniu zatrudnienia? nie wiem. Starałem się tylko trochę szerzej
    napisać i troszke dodac od siebie
    pzdr