PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Biedronka - nadgodzinyRe: Biedronka - nadgodziny
  • Data: 2004-03-17 12:10:25
    Temat: Re: Biedronka - nadgodziny
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kuba" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:79c2099d.0403161359.37eba559@posting.google.com
    > Mam pytanie odnosnie nadgodzin. Jestem kierownikiem Biedronki, jak
    > wiadomo kierownik ma nienormowany czas pracy, dzis moge przyjsc do
    > pracy na 12 godzin, jutro na 6, pojutrze na 4... Niestety to tylko
    > fikcja, ......

    Kodeks pracy mówi:
    Art. 151(4). § 1. Pracownicy zarządzający w imieniu pracodawcy zakładem
    pracy i kierownicy wyodrębnionych komórek organizacyjnych wykonują, w razie
    konieczności, pracę poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do
    wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych, z
    zastrzeżeniem § 2.
    § 2. Kierownikom wyodrębnionych komórek organizacyjnych za pracę w godzinach
    nadliczbowych przypadających w niedzielę i święto przysługuje prawo do
    wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych w
    wysokości określonej w art. 151(1) § 1, jeżeli w zamian za pracę w takim
    dniu nie otrzymali innego dnia wolnego od pracy.