PracaGrupypl.praca.dyskusjeARTYKUŁ "PO STUDIACH DO GARÓW" › Re: ARTYKUŁ "PO STUDIACH DO GARÓW"
    From: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ARTYKUŁ "PO STUDIACH DO GARÓW"
    Date: Fri, 19 Apr 2002 14:42:42 +0200

    "Bober, Grzegorz" <g...@p...fm> wrote in message
    news:a9ml06$nb3$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:a9ju67$19h8$1@news2.ipartners.pl...

    > Oczywiście zaciekawli mnie to... bo od czego zależy bezrobocie Twoim
    zdaniem
    > Jasne że funkcja "bezrobocie" ma więcej "zmiennych" niż jedną o nazwie
    > "ilość miejsc pracy"
    > lecz jakoś nie za bardzo widze związek ze zmienną " sposób poszukiwania
    > pracy"

    No to wez sobie skrajnie uproszczony model - wszyscy bezrobotni szukaja
    pracy TYLKO poprzez zarejstrowanie sie w urzedzie. Pracodawcy niestety nie
    wszyscy zglaszaja wakaty do tego urzedu, i co? Ano pozostaje pewna liczba
    praktycznie nieobsadzalna. Oczywiscie rzeczywistosc jest bardziej zlorzona,
    ale Ci ktorzy szukaja tylko przez zarejestrowanie sie maja mniejsze szanse
    nie sadzisz? A skoro tak to sa dluzej bezrobotnymi, a skoro tak to dzieki
    nim stopa bezrobocia jest wyzsza. Jest jeszcze pare innych zjawisk, ale nie
    tutaj miejsce ani czas o nich dyskutowac. Jesli Cie to wytlumaczenie nie
    zadowala to wybacz ale na lepsze nia mam czasu.

    > mam nadzieje że wytłumaczysz ten związek

    Ooops, powialo groza...