eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje2gi etap rozmowy (specjalista ds. sprzedazy)Re: 2gi etap rozmowy (specjalista ds. sprzedazy)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 2gi etap rozmowy (specjalista ds. sprzedazy)
    Date: Wed, 17 May 2006 12:40:14 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 65
    Message-ID: <e4ev8a$qao$1@inews.gazeta.pl>
    References: <e4avs8$epg$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cae98.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1147863115 26968 83.30.76.98 (17 May 2006 10:51:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 May 2006 10:51:55 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <e4avs8$epg$1@atlantis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-User: sobczyk.webdesign
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:181795
    [ ukryj nagłówki ]

    neuro napisał(a):
    >
    > I tutaj moje pytania do fachowcow-trenerow, ale nie tylko:
    > - spodziewam sie pytan otwartych typu: jaka jest pana koncepcja pracy w
    > naszej firmie - dobrze sie spodziewam?
    Trudno powiedzieć, jeśli badanie odporności na stres przeprowdadzane
    jest za pomocą paradoksów (o czym sobie pisaliśmy jakiś czas temu) to
    nie wiadomo, czego tak naprawdę się spodziewać.
    Rozumiem, że owa koncepcja to pomysł na pracę w firmie?

    > - sprzedawalem juz powierzchnie rekalmowa, czas reklamowy dla radia,
    > uslugi internetowo-multimedialne wiec byly to kontatky typu B2B - w tej
    > branzy beda to kontakty B2C i to specyficzne poniewaz jest to marka
    > ekskluzywna przeznaczona do bardzo zamoznych klientow. I pytanie - czy
    > jest jakas roznica pomiedzy B2B a B2C, w sensie technik sprzedazy? I czy
    > istnieje cos takiego jak technika sprzedazy towarow eksluzywnych? Jesli
    > tak to gdzie moge poczytac cokolwiek w tym temacie?
    Technika sprzedaży B2C różni się od B2B a w obrębie B2C sprzedaż
    produktów luksusowych różni się od sprzedaży innych towarów. Różnica
    pomiędzy B2B a B2C polega moim zdaniem na tym, że w B2C większą rolę
    odgrywają emocjonalne a nie racjonalne motywy zakupu (klienta
    indywidualnego łatwiej nakłonić na przekroczenie zakładanego budżetu
    sprzedaży niż klienta instytucjonalnego). Druga różnica zasadza się w
    sposobie prowadzenia perswazji handlowej - dobra relacja z klientem ma
    niebagatelne znaczenie, stąd też możliwość wywierania wpływu jest
    większa. Poczytać możesz na temat techniki negocjacyjnej zwanej
    skubaniem - polegającej na wymuszaniu na oponencie małych ustępstw aż do
    uzyskania dużego efektu. Na sprzedaż technika owa ma przełożenie podobne
    jak w tym kawale: facet kupił wielki samochód, by móc podłączyć
    przyczepę. Przyczepę kupił bo kupił wielką łódź. Łódź kupił, żeby mieć
    jak wędkować, bo kupił wędkę. A zanim to wszystko kupił, chciał kupić
    tylko podpaski żonie, na co sprzedawca odpowiedział "skoro z
    weekendowego seksu nici to jedź pan na ryby". Sprzedawca wywołując
    kolejne potrzeby i tym samym skubiąc klienta zrobił wielką transakcję.

    W sprzedaży produktów z wyższej półki, czyli specyficznych i klient jest
    specyficzny. Kłania się typologia klienta a wraz z nią - techniki
    perswazji. Czyli, że trzeba dostosować perswazję do klienta (jak w całej
    sprzedaży zresztą), lecz tutaj można szacować na jakie typy klientów się
    natrafi, moim zdaniem przeważać będą tzw. lwy (liderzy opinii,
    zwolennicy nowego, ludzie, którzy muszą mieć lepsze i nowsze) oraz kobry
    (analityczni, szukajacy dziury w całym).

    No i co mówi mi każdy szef sprzedający produkty luksosowe, a szczególnie
    zapamiętałem tu szefa jednego z salonów BMW - sprzedawca produktów
    luksusowych sam musi być luksusowy - dobrze ubrany, z godnością,
    roztaczający wokół siebie aurę sukcesu.

    > - jak powinienem sie przygotowac do tej rozmowy? Zapoznaje sie wlasnie z
    > oferowanym asortymentem zeby byc w stanie powiedziec chociaz kilka slow
    > o kazdym modelu, zapoznaje sie z filozfia firmy i grupa docelowa. Co
    > jeszcze?

    Ja, jak czegoś nie potrafię komuś wytłumaczyć albo chcę sprawić wrażenie
    ultrakompetentnego odnoszę się do macierzy pięciu sił Portera a potem na
    niej jadę pieprząc farmazony aż do skutku :) Skoro znasz grupę docelową,
    asortyment (więc i możliwe substytuty), filozofię firmy to poznaj
    jeszcze sam sektor (konkurencja), nowinki techniczne etc.
    Potem zamów piwko w jakiejś przytulnej knajpce i popijając złóż to w
    głowie w jedną całość. Może przyjdzie natchnienie. Ja w ten sposób
    ukladam szkolenia - pomysły generuję w parku z ktorego mam bliko do
    stolika w knajpce, gdzie mogę to wszsytko zapisać. Polecam :)

    pozdrawiam i życzę powodzenia
    m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1