PracaGrupypl.praca.dyskusje › RMUA - pytanie

  • 1. Data: 2007-10-18 13:06:35
    Temat: RMUA - pytanie
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jak to jest z tym RMUA? Bylem z tym pytaniem dzis w ZUSie i nie byli w
    stanie odpowiedziec.

    Zakladam taka sytuacje: praca na umowe zlecenie, powiedzmy 1-10
    wrzesnia. Czesc skladek ZUSu w zwiazku z umowa zlecenie placonych
    przeznaczona jest na opieke lekarska. Tylko, ze w przychodni/szpitalu
    wymagaja aktualnego druku RMUA. Aktualnego, czyli waznego 30 dni od
    momentu wygasniecia umowy.
    Tyle, ze pracodawca-platnik skladek wydaje RMUA nie wczesniej, niz
    sklada deklaracje ZUS czyli nie wczesniej, niz 15 nastepnego miesiaca,
    czyli w tym przypadku 15 pazdziernika
    .
    W ZUSie powiedziano mi nawet (po wnikliwym przestudiowaniu ustawy), ze
    ustawa nie okresla terminu w ktorym ten RMUA ma wystawic...

    Czy z tego wynika z tego, ze pracujacy na umowe zlecenie w pierwszych
    polowach miesiecy mimo odprowadzanych z tego tytulu skladek ZUS nigdy z
    tych skladek nie moga skorzystac???
    Pozdrav
    TA

  • 2. Data: 2007-10-18 13:10:19
    Temat: Re: RMUA - pytanie
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-10-18 15:06 [T...@s...in.the.world] napisał(a):

    > przeznaczona jest na opieke lekarska. Tylko, ze w przychodni/szpitalu
    > wymagaja aktualnego druku RMUA. Aktualnego, czyli waznego 30 dni od
    > momentu wygasniecia umowy.

    Zawsze można zadzwonić do najbliższej placówki NFZ w celu potwierdzenia
    ubezpieczenia. Oczywiście jeśli jesteś ubezpieczony ;-)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-10-18 13:39:17
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ff7m00$mfi$1@news.lublin.pl>, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    wrote:

    > Zawsze można zadzwonić do najbliższej placówki NFZ w celu potwierdzenia
    > ubezpieczenia. Oczywiście jeśli jesteś ubezpieczony ;-)

    Wlasnie dzwonie od pewnego czasu. 'Niestety wszytskie stanowiska sa
    zajete. Prosimy zadzwonic pozniej.'

    TA

  • 4. Data: 2007-10-18 15:20:29
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > Tyle, ze pracodawca-platnik skladek wydaje RMUA nie wczesniej, niz
    > sklada deklaracje ZUS czyli nie wczesniej, niz 15 nastepnego miesiaca,

    Zawsze możesz posłużyć się w pierwszych dniach kopią zgłoszenia do
    zusu - czyli ZUA.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2007-10-19 08:20:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 15:06:35 +0200, T...@s...in.the.world
    napisał(a):

    > Zakladam taka sytuacje: praca na umowe zlecenie, powiedzmy 1-10
    > wrzesnia. [...]
    > Czy z tego wynika z tego, ze pracujacy na umowe zlecenie w pierwszych
    > polowach miesiecy mimo odprowadzanych

    A co *zostało* odprowadzone niby?
    Za wrzesień składki odprowadzane są do 15 października przecież. Wobec
    czego nic nie zostało odprowadzone.
    Jedynie co może być przedstawione w takim przypadku to ZUA - zgłoszenie do
    ubezpieczeń - społecznych, chorobowego tudzież zdrowotnego.

    O co się indyczysz kolego?

  • 6. Data: 2007-10-22 14:04:41
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <13akgyrzbx9u1.12kynhcgxfwvs$.dlg@40tude.net>,
    Herald <h...@o...eu> wrote:

> [...]
    > Jedynie co może być przedstawione w takim przypadku to ZUA - zgłoszenie do
    > ubezpieczeń - społecznych, chorobowego tudzież zdrowotnego.

    O, to, ze przychodnie wymagaja RMUA.
    Ktore, jak sam potwierdzasz - moze byc wystawione dopiero 15 nastepnego
    miesiaca.
    Czytaj uwaznie, pls.

    TA

  • 7. Data: 2007-10-23 05:49:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > O, to, ze przychodnie wymagaja RMUA.
    > Ktore, jak sam potwierdzasz - moze byc wystawione dopiero 15 nastepnego
    > miesiaca.
    > Czytaj uwaznie, pls.

    Zadna przychodnia druku RMUA ode mnie nie wymagala. Jest to co najwyzej
    jedna z mozliwosci potwierdzenia bycia ubezpieczonym, ale nie jedyna.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2007-10-23 06:23:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 22 Oct 2007 16:04:41 +0200, T...@s...in.the.world
    napisał(a):

    > O, to, ze przychodnie wymagaja RMUA.

    Eeee - jakaś durna piguła z białego namiotu sobie ubzdurała takie coś, po
    audycjach TVTrwam tudzież RM :/

    > Ktore, jak sam potwierdzasz - moze byc wystawione dopiero 15 nastepnego
    > miesiaca.

    Ale co ma piernik do wiatraka?
    Zgłoszony do ubezpieczeń możesz być od miesięcy, RMUA będziesz miał - a
    składek nie odprowadzisz i co wtedy taka durna baba zrobi w przychodni?
    Zażąda od Ciebie potwierdzenia dokonania przelewu?
    Zgłoszony jesteś - reszta należy do płatnika.

    > Czytaj uwaznie, pls.

    A Ty myśl i nie daj się zastraszać debilnym pomysłom ludzi którzy sobie
    uzurpują prawo do "decydowania". Taka piguła nie ma ani kompetencji, ani
    uprawnień do stawiania takich wymogów.

    Na szczęście 21 października pewna era przeszła do historii (czarnej, która
    należy szybko wyciąć z podręczników, jak nie którzy "ministrowie" podważali
    teorię ewolucji Darwina, ogłaszali Jezusa królem polski i inne tego typu
    debilizmy.

    W opisywanej sytuacji gdybyś się znalazł - żądaj od razu rozmowy z
    dyrektorem takiego burdelu a nie głupią pigułą za okienkiem.
    Jeżeli nie masz książeczki ubezpieczeniowej, karty chipowej - to
    potwierdzenie może być zgłoszenie do ubezpieczeń zdrowotnych.

    Ponadto, w RMUA widać ile zarabiasz - a po co wiedzieć to lafiryndzie za
    okienkiem?

    Nie dajcie się ogłupiać ludzie.