PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanko - rowiazanie umowy przez pracownika

  • 1. Data: 2002-05-07 07:56:44
    Temat: Pytanko - rowiazanie umowy przez pracownika
    Od: "O.D." <l...@d...pl>

    Hej!

    Jedno proste pytanko. Czy jezeli _sam_ rozwiaze umowe z pracodawca to czy
    mam prawo do dwoch dodatkowych dni wolnych podczas okresu wypowiedzenia na
    szukanie pracy? Do niedawna bylem pewien, ze tak, ale ktos zasial w mojej
    glowie ziarnko watpliwosci. Czy moglibyscie mi powiedziec jak to wlasciwie
    wyglada???
    Dzieki za pomoc

    Podzrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2002-05-07 08:11:33
    Temat: Re: Pytanko - rowiazanie umowy przez pracownika
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "O.D." <l...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > glowie ziarnko watpliwosci. Czy moglibyscie mi powiedziec jak to wlasciwie

    Nie ważne kto wypowiada - 2(3) dni zwolnienia na poszukiwanie pracy zawsze
    przysługują. W KP nie ma rozróżnienia kto wypowiada:

    Art. 37. Par. 1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownikowi
    przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do
    wynagrodzenia. Par. 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    1) 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczaj?cego 1 miesi?ca,
    2) 3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w
    przypadku jego skrócenia na podstawie art. 36.1 Par. 1.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-05-07 15:33:36
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    > Nie ważne kto wypowiada - 2(3) dni zwolnienia na poszukiwanie pracy zawsze
    > przysługują. W KP nie ma rozróżnienia kto wypowiada:

    dokladnie, tylko, ze pracodawca moze sie po prostu na ten urlop nie zgodzic
    ;-)))
    jezeli podejrzewa, ze pracownik znalazl juz prace - komentarz do kp CH Beck
    ama