eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeProkom - wasze doswiadczenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 111

  • 81. Data: 2002-05-29 14:23:55
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Przed reformą ZUS były takie opcje:
    > 1. Zostawić wszystko po staremu. Budżet państwa byłby zruinowany.
    > No ale proszę bardzo. Można tak było zrobić.
    nie mieszajmy wdrazania systemu informatycznego z problemami reformowania
    systemu.
    jedno z drugim nie ma nic wspolnego!
    Reforme mozna bylo zrobic i bez komputerow. Jestem informatykiem, progrmaista
    i jestem na 100% pewny, ze kazda dzialalnosc mozna dobrze zorganizowac
    BEZ komputera. Niektorym osobom wydaje sie ze z komputerm mozna _nie_
    organizowac i zrobi to sam komputer. Ale bardzo sie myla.
    Najwiekszy zysk daje zorganizowana _I_ skomputeryzowana, ale takie
    zdarzaja sie o wiele za zadko.

    > 2. Zapłacić 1.000.000.000 PLN lub 1.200.000.000 PLN firmie HP lub IBM.
    > Ale pomijając fakt, że byłoby drożej to byłoby drożej.
    haha bardzo trafny ARGUMENT!
    moim zdaniem dac wygrac przetarg prokomowi to pogodzic sie z tym, ze bedzie
    drozej, bo bedzie drozej :-> rownie trafny rownie prawdziwy rownie c00l.
    wolalbym takich nie czytac i nie pisac. ale ja mam do napisanego przez
    siebie baaardzo duzy dystans.
    nie twierdze ze ProKOM to firma zla, ze ZUS mozna bylo zrobic lepiej.
    za to smieszy mnie przeogromnie twierdzenie ze to *udane* wdrozenie.

    > Tamte firmy nie mają bladego pojęcia o polskiej specyfice.
    o specyfice systemu ZUSowaskiego po reformie przed reforma
    NIKT nie mial bladego pojecia. zmiany byly tak glebokie, ze wiedza
    o stanie poprzednim raczej przeszkadzala jak pomagala.
    Wiem cos o tym, bo wtedy pisalem programy placowe i usilowlem sie przez
    rok dowiedziec jak to ma dzialac od KAZDEGO kto mi sie nawinal.
    ksiegowych, pracownikow ZUSu (roznego szczebla), przechodniow na ulicy itp.
    nikt nic nie wiedzial. na pismie zadna instytucja nie chciala wydac ZADNEJ
    opinii przez rok na jakikolwiek temat zwiazany ze skladkami po nowemu.

    oczywiscie to TAKZE woda na mlyn obroncy ProKOMu - bo jak oni mieli w takiej
    sytuacji zrobic system? Nie wiem.
    Ale na pewno HP / IBM nie byl tu "gorzej" przygotowany merytorycznie...

    > Przypominam mój argument jaka to była i jest afera z liczeniem krów przez
    > HP.
    > Tzw. IACS to wielka kompromitacja HP.
    dlaczego?
    jeszcze nie przekroczyli terminow!
    musieli sie wycofac z kosztow i bardzo mnie to cieszy jako podatnika.
    nikt tak nie przycisnal ProKOMu i mnie to bardzo martwi jako podatnika.

    reszta czyli brednie o zmuszaniu to glupoty obnizajace poziome tej dyskusji
    ;-), wiec nie bede sie nawet ustosunkowywal szczegolowo.

    pozdrawiam

    romekk


  • 82. Data: 2002-05-29 19:17:48
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Andrzej K. napisał(a):
    : Bo HP nie zakończył sukcesem.
    : A PROKOM jest na dobrej drodze.

    To w końcu wdrozył czy jest na dobrej drodze do wdrożenia ?
    Bo IMHO to różnica zasadznicza.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... When you're through with life and all hope is lost,
    Hold out your hand cos right till the end - friends will be friends ...


  • 83. Data: 2002-05-31 08:40:00
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Daniel Podlejski na pl.praca.dyskusje:
    > Andrzej K. napisał(a):
    >: Bo HP nie zakończył sukcesem.
    >: A PROKOM jest na dobrej drodze.
    >
    > To w końcu wdrozył czy jest na dobrej drodze do wdrożenia ?
    > Bo IMHO to różnica zasadznicza.

    zwłaszcza, że termin wdrożenia ZSI dla ZUS-u minał już dawno.
    A ICAS-wi jeszcze trochę brakuje, nawet według wstępnego harmonogramu.



    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/


  • 84. Data: 2002-05-31 14:14:46
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>


    Użytkownik ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> napisał
    w wiadomości news:acob2p$mr0$2@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> napisał w
    wiadomości
    > news:acir08$8bl$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > > że PRowcy firmy P. są zawodowcami :->>
    >
    > Oj, sa. Moge Ci zaswiadczyc... :o)

    :-)
    Choc brak informacji na temat korzysci dla inwestorow jakie niosa
    za soba ruchy Prokomu zwiazane z:
    1. Likwidacja zespolu prowadzacego dziennik w Telewizji Puls
    (Prokom nie wpłacił 30mln zł)
    2. Sprzedaż budynku przy ul. Połczyńskiej w Warszawie

    :)

    Według Parkietu z dnia - 17.05.2002 portfel zamówień Prokomu wart jest
    500mln zł.
    Ciekawi mnie zatem Wypowiedz Andrzeja dot. kontraktu, w którym
    konkurencja
    droższa była o 300 mln zł :-0
    O jaki kontrakt chodzi?

    Chester EM



  • 85. Data: 2002-06-01 14:32:56
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał

    : o specyfice systemu ZUSowaskiego po reformie przed reforma
    : NIKT nie mial bladego pojecia.
    [ciach]
    : oczywiscie to TAKZE woda na mlyn obroncy ProKOMu - bo jak oni mieli w
    takiej
    : sytuacji zrobic system? Nie wiem.
    : Ale na pewno HP / IBM nie byl tu "gorzej" przygotowany merytorycznie...

    Pewnie że IBM oraz HP nie byliby gorsi, po prostu podzleciliby Prokomowi.

    : > Przypominam mój argument jaka to była i jest afera z liczeniem krów
    przez
    : > HP.
    : > Tzw. IACS to wielka kompromitacja HP.
    : dlaczego?
    : jeszcze nie przekroczyli terminow!
    : musieli sie wycofac z kosztow i bardzo mnie to cieszy jako podatnika.

    HP jest teraz w luksusowej sytuacji. Za nic nie odpowiada, poniewaz jest
    teraz wiecej niz jeden wykonawca systemu. PSL chciał dać zarobić swoim
    kolesiom, ale to my - podtnicy, za to zapłacimy. Nie wierz w żadne obcięcie
    kosztów. HP dostanie mniej pieniędzy, ponieważ nie wykonuje pewnych prac
    związanych z tym systemem, ale to wcale nie oznacza, że cały system będzie
    tańszy. Po prostu część forsy weźmie polska firmy, Wiele wskazuje na to, że
    łącznie będzie to znacznie droższe.

    --
    Jag


  • 86. Data: 2002-06-05 14:29:56
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Nie. Nie. Nie sugerowałem.
    Owszem programiści PROKOM-u są dobrzy.
    Ale sukces PROKOM-u jest zasługą wielu osób.

    Użytkownik "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> napisał w wiadomości
    news:ad2jo1$j9g$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > Użytkownik "Andrzej K." <k...@2...pl> napisał w wiadomości
    > news:ad2j23$ioh$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > > Czy ja coś takiego napisałem?
    >
    > Sugerowałeś.
    >
    > Chester EM
    >
    >



  • 87. Data: 2002-06-05 14:33:27
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Tak. PROKOM jest prawie monopolistą.
    Tym bardziej, że ma już ponad 10% akcji SOFTBANK-u.
    I wkrótce wykupi SOFTBANK i COMPUTERLAND.

    No cóż. Nie popieram monopoli. Chyba, że sklepy monopolowe ;-)

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:3CF4DB0C.2010609@wp.pl...
    > Skoro firma była jedyna, to znaczy, że w swoim zakresie jest
    > monopilistą. Wynika z tego, że będzie drogo. Ponieważ to my, podatnicy
    > za to płacimy, możemy sobie pogrymasić.
    >
    > Dogbert
    >



  • 88. Data: 2002-06-05 14:34:25
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Tak dużych jak ZUS napewno nikt nie robi.

    Użytkownik "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> napisał w wiadomości
    news:ad2muq$ls5$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > Użytkownik "Andrzej K." <k...@2...pl> napisał w wiadomości
    > news:ad2j9r$j2g$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > > Tak kiedyś było w PROKOMie. Był bardzo zależny od zleceń z TPSA.
    > > Tak jest dzisiaj z wieloma firmami.
    >
    > Dane finansowe spółek giełdowych są jawne. (raporty kwartalne, roczne)
    > Osobiście nie interesowałem się (nie moja półka) szczegółowo wynikami,
    > jednak w pamięci utkwił mi komentarz analityka jednego z najbardziej
    > renomowanych dzienników giełdowych.
    > Stwierdził, na podstawie analizy kosztów, mniej więcej to o czym
    > napisałem.
    >
    > Oczywiście nierozsądnym byłoby twierdzenie, że wycofanie się jednego
    > klienta
    > spowoduje upadek całej firmy. Choć utrata klienta jakim jest ZUS, mogaby
    > być
    > opłakana w skutkach.
    >
    > Osobiście wierzę jednak w geniusz Pana Krauzego i zazdroszczę mu
    > zdolności
    > pomnażania pieniędzy :-)
    >
    > Nie mniej jednak twierdzenie, że nikt inny nie robi w Polsce dużych
    > wdrożeń,
    > uważam za nieprawdziwe.
    >
    > Chester EM
    >
    >



  • 89. Data: 2002-06-05 14:35:41
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    PROKOM podaje, ile zarobił na poszczególnych kontraktach.
    M.in. pisała o tym majowa "Gazeta Wyborcza".

    Użytkownik "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> napisał w wiadomości
    news:ad2n1p$lsq$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > Użytkownik "Andrzej K." <k...@2...pl> napisał w wiadomości
    > news:ad2j73$j1k$1@news2.ipartners.pl...
    > > Następna kolejna firma miała ofertę o 300.000.000 PLN droższą.
    > > Nawet uwzgłedniając, że PROKOM wziął już trochę więcej niż wynika
    > > z przetargu - to i tak nie o 300.000.000 PLN !!!
    >
    > Podaj wiarygodne źródło i jakiś ślad tej transakcji.
    >
    > Chester EM
    >
    >



  • 90. Data: 2002-06-05 14:41:25
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    1. Zgadzam się, że dobra organizacja pracy jest ważniejsza niż
    komputeryzacja.
    2. Ale nikt nie wmówi mi, że system ZUS działałby ... bez komputerów.
    3. Co do bredni o zmuszaniu do udziału w przetargu.
    Tak - to był czysto teoretyczny pomysł.
    Ale proszę odpowiedzcie mi! Niech ktoś mi to powie wreszcie! Błagam!
    Dlaczego CL, Softbank, Comarch, 2Si, czy Solidex nawet nie stanęły do
    przetargu.
    Nie mówiąc o wielu innych firmach.
    To chyba, o czymś świadczy.

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    news:ad2o9r$cvg$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > > Przed reformą ZUS były takie opcje:
    > > 1. Zostawić wszystko po staremu. Budżet państwa byłby zruinowany.
    > > No ale proszę bardzo. Można tak było zrobić.
    > nie mieszajmy wdrazania systemu informatycznego z problemami reformowania
    > systemu.
    > jedno z drugim nie ma nic wspolnego!
    > Reforme mozna bylo zrobic i bez komputerow. Jestem informatykiem,
    progrmaista
    > i jestem na 100% pewny, ze kazda dzialalnosc mozna dobrze zorganizowac
    > BEZ komputera. Niektorym osobom wydaje sie ze z komputerm mozna _nie_
    > organizowac i zrobi to sam komputer. Ale bardzo sie myla.
    > Najwiekszy zysk daje zorganizowana _I_ skomputeryzowana, ale takie
    > zdarzaja sie o wiele za zadko.
    >
    > > 2. Zapłacić 1.000.000.000 PLN lub 1.200.000.000 PLN firmie HP lub IBM.
    > > Ale pomijając fakt, że byłoby drożej to byłoby drożej.
    > haha bardzo trafny ARGUMENT!
    > moim zdaniem dac wygrac przetarg prokomowi to pogodzic sie z tym, ze
    bedzie
    > drozej, bo bedzie drozej :-> rownie trafny rownie prawdziwy rownie c00l.
    > wolalbym takich nie czytac i nie pisac. ale ja mam do napisanego przez
    > siebie baaardzo duzy dystans.
    > nie twierdze ze ProKOM to firma zla, ze ZUS mozna bylo zrobic lepiej.
    > za to smieszy mnie przeogromnie twierdzenie ze to *udane* wdrozenie.
    >
    > > Tamte firmy nie mają bladego pojęcia o polskiej specyfice.
    > o specyfice systemu ZUSowaskiego po reformie przed reforma
    > NIKT nie mial bladego pojecia. zmiany byly tak glebokie, ze wiedza
    > o stanie poprzednim raczej przeszkadzala jak pomagala.
    > Wiem cos o tym, bo wtedy pisalem programy placowe i usilowlem sie przez
    > rok dowiedziec jak to ma dzialac od KAZDEGO kto mi sie nawinal.
    > ksiegowych, pracownikow ZUSu (roznego szczebla), przechodniow na ulicy
    itp.
    > nikt nic nie wiedzial. na pismie zadna instytucja nie chciala wydac ZADNEJ
    > opinii przez rok na jakikolwiek temat zwiazany ze skladkami po nowemu.
    >
    > oczywiscie to TAKZE woda na mlyn obroncy ProKOMu - bo jak oni mieli w
    takiej
    > sytuacji zrobic system? Nie wiem.
    > Ale na pewno HP / IBM nie byl tu "gorzej" przygotowany merytorycznie...
    >
    > > Przypominam mój argument jaka to była i jest afera z liczeniem krów
    przez
    > > HP.
    > > Tzw. IACS to wielka kompromitacja HP.
    > dlaczego?
    > jeszcze nie przekroczyli terminow!
    > musieli sie wycofac z kosztow i bardzo mnie to cieszy jako podatnika.
    > nikt tak nie przycisnal ProKOMu i mnie to bardzo martwi jako podatnika.
    >
    > reszta czyli brednie o zmuszaniu to glupoty obnizajace poziome tej
    dyskusji
    > ;-), wiec nie bede sie nawet ustosunkowywal szczegolowo.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > romekk


strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1