PracaGrupypl.praca.dyskusje › Projekt naukowy dla studentów

  • 11. Data: 2006-06-05 17:23:08
    Temat: Re: Projekt naukowy dla studentów
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lion" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1149521816.077647.82880@u72g2000cwu.googlegroup
    s.com...

    (...)

    >Projekt ten ma na celu zorganizowanie się studentów celem wykreowania
    >własnego, nowoczesnego przedsiębiorstwa. Kazdy będzie mógł przy
    >jego tworzeniu wykorzytsać zdobytą wiedzę. Będzie mógł również
    >wpływać na podział zysków.

    Już widzę ten wpływ na podział zysków :) Spółdzielnia utknie w awanturach, bo
    zacznie się wycenianie (albo limitowanie) know-how, wkładu pracy, wzajemne
    wyliczanie itp. Z tego co pamiętam, już parę lat temu studenckie "biznesy"
    polegały głównie na tym, że kolega na koledze próbował zarobić, więc jakoś
    cienko widzę zrobienie czegoś przez kolegów razem...

    e.

  • 12. Data: 2006-06-05 20:29:33
    Od: "Lion" <r...@g...com>

    Oczywiście, lepiej siedzieć z założonymi rękami i czekać, aż
    Ernst&Young sami zadzwonia i zaproponują pracę. Albo jakaś spólka
    węglowa zaprosi do członkowstwa w zarządzie...
    Czemu my Polacy zawsze musimy być na "nie"? Może tak "na wszelki
    wypadek" albo "bo tak wygodniej"?

    OK. Mozemy wymysleć inny schemat - tradycyjny. Ustalimy, ze ja będę
    prezesem i będę rodzielał kasę a reszta nich wymysli, jak ja dla
    mnie zarobic. To jest fair?
    Wydaje mi się, że nie...

    R.

  • 13. Data: 2006-06-06 00:59:26
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Lion napisał:
    >Ciszę się, ze temat "chwycił" i że pojawiło sie tyle postów. To
    >dobrze. Oznacza to, że coraz więcej ludzi ma świadomość podejśc
    >ia
    >pracodawców do studentów jako do taniej siły roboczej. Gorzej, ze
    >wszyscy jesteśmy sfrustrowani rzeczywistością...
    >Projekt ten ma na celu zorganizowanie się studentów celem wykreowania
    >własnego, nowoczesnego przedsiębiorstwa. Kazdy będzie mógł przy
    >jego tworzeniu wykorzytsać zdobytą wiedzę. Będzie mógł równie

    >wpływać na podział zysków.

    "Wplywac na podzial zyskow" to brzmi fatalnie :). Normalnie sie to zalatwia
    tak, ze za wklad pracy i wiedzy "placi sie" udzialami/akcjami (i jest to w
    stanie zmotywowac do pracy za 1 dolara rocznie nawet topowych menedzerow -
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,68367,33947
    61.html ). W start-upie o
    niepewnej przyszlosci jest to najlepsza forma bezpiecznego zapewnienia, od
    samego poczatku, udzialu w ewentualnych zyskach.
    Tymczasem Ty nie napisales "za udzialy", tylko juz w ktoryms poscie wykrecasz
    sie niejasnymi sformulowaniami o "wplywie na podzial zyskow". Dlatego kolegow
    zglaszajacych podejrzenia mozna zrozumiec - moze nie maja racji i moze to byl
    tylko Twoj problem ze sformulowaniem swoich mysli, ale wobec tego zapytam
    wprost: jak od strony prawnej zamierzacie zapewnic ten udzial w zyskach i czy
    beda to udzialy, czy jakas inna forma?

    I.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 14. Data: 2006-06-06 09:35:35
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lion" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    (...)

    >OK. Mozemy wymysleć inny schemat - tradycyjny. Ustalimy, ze ja będę
    >prezesem i będę rodzielał kasę a reszta nich wymysli, jak ja dla
    >mnie zarobic. To jest fair?

    Bardziej fair, niż cedowanie na ludzi ryzyka niewypału i niejasne zasady
    uczestnictwa w sukcesie. Aha - nie jestem typem siedzącym i narzekającym - po
    prostu jestem wyczulony na śliskie sformułowania :)
    Odpowiedz Immonie.

    e.

  • 15. Data: 2006-06-06 09:58:13
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Lion wrote:

> [...]
    > wpływać na podział zysków. Ruszcie głową - Panowie i Panie. Jak
    > się sami nie zorganizujemy, to nas wszyscy beda wykorzystywać do

    Człowiek przekręt, uważajcie na gościa, bo mi to śmierdzi na kilometr krowim
    łajnem w niesprzątanej tydzień szopie.

  • 16. Data: 2006-06-06 10:00:32
    Od: "Lion" <r...@g...com>

    Immona, dzięki za Twój głos, przydała by nam się Twoja pomoc :)

    Tak jak napisałem na początku, projekt jest w fazie początkowej. Nie
    ma w tej chwili okeślonych żadnych zasad. Jest tylko idea. Idea
    stworzenia zupełnie nowego mechanizmu, nowego przedsiębiorstwa,
    które w maksymalnym mozliwym stopniu będzie pozbawione wad
    dotychczasowych przedsiębiorstw. Dlatego takie rzeczy, jak sposób
    rozliczeń, forma prawna, etc - muszą zostać dopiero ustalone jako
    element tego mechanizmu a nie w oderwaniu od niego. To jest właśnie
    cel projektu, żeby ludzie usiedli i wspólnie się zastanowili, jak to
    powinno działać.

    Rafał

  • 17. Data: 2006-06-06 11:14:45
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <e63jo5$k7j$2@nemesis.news.tpi.pl> herakles napisal(a):

    > Człowiek przekręt, uważajcie na gościa, bo mi to śmierdzi na kilometr krowim
    > łajnem w niesprzątanej tydzień szopie.

    Drogi Heraklesie ;) , nie dostrzegasz wielkości nawet jak się
    o nią potykasz. Przecież On ma ideę... TADAM... "nowego przedsiębiorstwa,
    które w maksymalnym mozliwym stopniu będzie pozbawione wad
    dotychczasowych przedsiębiorstw". Mając taką ideę nie trzeba sobie
    już zaprzątać głowy jakimiś przyziemnymi sprawami, tą robotę
    zwala się właśnie na tych studentów.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kuć

  • 18. Data: 2006-06-06 11:15:59
    Od: "Lion" <r...@g...com>

    Dzięki za wsparcie. Człowiek coś chce zrobić, więc należy go
    zniszczyć. Fajnie :/

  • 19. Data: 2006-06-07 00:12:25
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    >Immona, dzięki za Twój głos, przydała by nam się Twoja pomoc :)

    Jestem w Nowej Zelandii, a wiec werbowanie mnie do jakichkolwiek usytuowanych w
    Polsce przedsiewziec jest bez sensu - niezaleznie od tego, ze niestety nie
    jestes w tym watku przekonujacy.

> [...]
    >element tego mechanizmu a nie w oderwaniu od niego. To jest właśnie
    >cel projektu, żeby ludzie usiedli i wspólnie się zastanowili, jak to

    Idee mozna miec, ale w takich sprawach jak ksiegowosc i formy prawne nie ma
    zbytniego miejsca na kreatywnosc. Jedyne, co mozna, to optymalnie dobrac ktoras
    z dozwolonych prawem wersji do danego przedsiewziecia.

    Do uczestnictwa w start-upie bez tradycyjnej pensji jest w stanie zmotywowac
    niemal tylko stanie sie wlascicielem czesci firmy i potencjalny wzrost wlasnego
    majatku wraz ze wzrostem wartosci firmy. Nawet w Dolinie Krzemowej niczego
    lepszego jak dotychczas w tej kwestii nie wymyslili.

    Wracajac do idei i "stworzenia przedsiebiorstwa pozbawionego wad
    dotychczasowych przedsiebiorstw", to mam nadzieje, ze nie jest to Wasz glowny

    el. Glownym celem przedsiebiorstwa jest zysk. Jesli te "wady", ktorych chcecie

    nie dopuscic, to te wady, ktore obnizaja konkurencyjnosc, to ok, ale to co
    piszesz brzmi tak, jakby chodzilo o jakas utopijna idee formy wspolzycia, a nie
    pomysl biznesowy. Oczywiscie mozesz sprobowac mnie przekonac, ze zle to
    zrozumialam.