PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Czechach - prawne, formalne i praktyczne aspekty.

  • 1. Data: 2005-05-04 19:40:42
    Temat: Praca w Czechach - prawne, formalne i praktyczne aspekty.
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    Witam,

    Mam szansę na ciekawą pracę w Czechach. W zasadzie głównie czas spędzałbym w
    Polsce jednak formalnie (i w praktyce 1-2 dni w tygodniu) pracodawca
    proponuje zatrudnienie w Czechach. Nie mam za bardzo czasu na studiowanie
    ustaw i przekopywanie się przez inne papierki,a pytań jednak parę się rodzi
    (Google przeglądałem pokrótce ale jakoś z niespecjalnymi efektami):

    1. Co z ubezpieczeniami (zdrowotne, emerytalne)
    2. Co z podatkami ?
    3. W nawiązaniu do pytań 1 i 2 jak mam kalkulować swoją płacę - brutto/netto
    ?
    4. Jeśli będą mi płacić (jak przypuszczam) w koronach to co z tą kasą ? Czy
    mogę sobie w Czechach otworzyć rachunek, czy jak inaczej do tego podejść ?
    5. Czy ja, Polak mogę jeździć samochodem na czeskich numerach w Polsce będąc
    zatrudniony w czeskiej firmie ?
    6. Umowa o pracę: firma czeska, udziałowcy z jeszcze innych części świata -
    to umowę powinienem dostać w jakim języku (no nie spodziewam się by
    specjalnie dla mnie po polsku pisali)
    7. Wszystko co Wam jeszcze do głowy przyjść może.

    Z lektury netu wychodziło mi, że najwygodniejsze rozwiązanie to własna
    działalność tu w Polsce i fakturowanie usług na ową, czeską firmę - jednak
    pracodawca nie chce agenta na Polskę, ewidentnie chce mnie zatrudnić tam (i
    nawet mi się ta wersja podoba - tylko te powyższe pytania).

    Nie oczekuję szczegółowych wykładów ale jakieś luźne (zwłaszcza "złote")
    myśli mile widziane.

    Z góry dzięki za wszelkie rady.

    Pozdrawiam,
    Jarek