-
1. Data: 2005-05-04 19:40:42
Temat: Praca w Czechach - prawne, formalne i praktyczne aspekty.
Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>
Witam,
Mam szansę na ciekawą pracę w Czechach. W zasadzie głównie czas spędzałbym w
Polsce jednak formalnie (i w praktyce 1-2 dni w tygodniu) pracodawca
proponuje zatrudnienie w Czechach. Nie mam za bardzo czasu na studiowanie
ustaw i przekopywanie się przez inne papierki,a pytań jednak parę się rodzi
(Google przeglądałem pokrótce ale jakoś z niespecjalnymi efektami):
1. Co z ubezpieczeniami (zdrowotne, emerytalne)
2. Co z podatkami ?
3. W nawiązaniu do pytań 1 i 2 jak mam kalkulować swoją płacę - brutto/netto
?
4. Jeśli będą mi płacić (jak przypuszczam) w koronach to co z tą kasą ? Czy
mogę sobie w Czechach otworzyć rachunek, czy jak inaczej do tego podejść ?
5. Czy ja, Polak mogę jeździć samochodem na czeskich numerach w Polsce będąc
zatrudniony w czeskiej firmie ?
6. Umowa o pracę: firma czeska, udziałowcy z jeszcze innych części świata -
to umowę powinienem dostać w jakim języku (no nie spodziewam się by
specjalnie dla mnie po polsku pisali)
7. Wszystko co Wam jeszcze do głowy przyjść może.
Z lektury netu wychodziło mi, że najwygodniejsze rozwiązanie to własna
działalność tu w Polsce i fakturowanie usług na ową, czeską firmę - jednak
pracodawca nie chce agenta na Polskę, ewidentnie chce mnie zatrudnić tam (i
nawet mi się ta wersja podoba - tylko te powyższe pytania).
Nie oczekuję szczegółowych wykładów ale jakieś luźne (zwłaszcza "złote")
myśli mile widziane.
Z góry dzięki za wszelkie rady.
Pozdrawiam,
Jarek