PracaGrupypl.praca.dyskusje › Power media, rinf itp.....

  • 11. Data: 2006-09-29 16:41:47
    Temat: Re: Power media, rinf itp.....
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 29 Sep 2006 15:14:28 +0200, vertret <v...@o...pl>
    w <efj65p$9vs$1@news.onet.pl> napisał:

    > Użytkownik "qweqwe" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:efir9p$2th$1@news.onet.pl...
    >
    >> Jak to jest w rzeczywistosci?
    >
    > A po co ci to wiedzieć?

    Bo, jak się pracuje jako external dość frustrujące jest gdy okazuje się,
    że koledzy przechodzą do drugiego progu podatkowego, a ty nie, a robotę
    robicie taką samą.

    > Ktoś ci proponuje prace na jakiś warunkach i albo ci one odpowiadaja i robote
    > bierzesz, albo nie i dziękujesz za propozycje.

    No a tutaj to racja.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 12. Data: 2006-09-29 17:09:36
    Od: "qweqwe" <n...@o...pl>

    Wszystko fajnie. Wlasnie w poniedzialek mialem isc do pracy do BenQ, ale
    jednak nie pojde bo BenQ likwiduje oddzial i zwalnia ludzi a nowych nie
    przyjmuja. Ech... :(

  • 13. Data: 2006-09-30 20:54:26
    Od: "Wujek dobra rada" <m...@w...gazeta.stad.pl.to>

    a wiem z własnego doświadczenia:

    firma płaci pośrednikowi ok 6 tys/etat,
    pośrednik płaci netto 2tys/etat (wiec brutto ok 3)

    pośrednik zarabia 50%

  • 14. Data: 2006-10-02 10:04:25
    Od: 3lancer <3...@v...pl>

    Rinf czy powermedia płacą śmieszne pieniądze w porównaniu z tym, co sami
    mają od np siemensa (i w porównaniu z tym, ile bys zarabiał pracując
    tam bezpośrednio). Ale szukaj innych mniejszych firm tego typu na rynku
    - mają mniejsze marże a boja się stracić pracowników tak zatrudnianych,
    więc lepiej płacą :)

  • 15. Data: 2006-10-02 11:48:22
    Od: w...@o...eu

    > a wiem z własnego doświadczenia:
    >
    > firma płaci pośrednikowi ok 6 tys/etat,
    > pośrednik płaci netto 2tys/etat (wiec brutto ok 3)
    >
    > pośrednik zarabia 50%

    ja z własnego doświadczenia mogę podać inny przykład:
    7000 (+vat) firma płaci pośrednikowy
    5000 (brutto) bierze pracownik

  • 16. Data: 2006-10-02 12:45:57
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 2 Oct 2006 13:48:22 +0200, w...@o...eu <w...@o...eu>
    w <5...@n...onet.pl> napisał:

    > ja z własnego doświadczenia mogę podać inny przykład:
    > 7000 (+vat) firma płaci pośrednikowy
    > 5000 (brutto) bierze pracownik

    No to miałeś dużo. Nawet bardzo.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 17. Data: 2006-10-02 15:43:23
    Od: user <u...@h...com>

    Wujek dobra rada napisał(a):
    > a wiem z własnego doświadczenia:
    >
    > firma płaci pośrednikowi ok 6 tys/etat,
    > pośrednik płaci netto 2tys/etat (wiec brutto ok 3)
    >
    > pośrednik zarabia 50%

    No nie do końca...
    Koszt pracodawcy jest większy o składkę ZUS. Dla 3000 brutto jest to
    dodatkowo 536.40zł
    Poza tym pracując bezpośrednio u pracodawcy z tego co wypracowałeś
    utrzymywani są pracownicy nieprodukcyjni, tak samo w przypadku
    pośrednika, ktoś musi zarobić na całą jego administrację, więc tutaj
    pewnie będzie obojętne czy utrzymujesz kadrowe/księgowe/itp.
    bezpośredniego pracodawcy czy pośrednika.

    Jeszcze inna kwestia to to, że pracodawca mając do wyboru zatrudnić
    pracownika bezpośrednio lub przez pośrednika, musi mieć jakiś powód do
    tego aby był to ten drugi sposób np. oszczędność. Może z założenia
    płacić mniej pośrednikowi a ten jeszcze mniej pracownikowi.. cóż ;/

    Ostatnią rzeczą będzie oczywiście zarobek pośrednika. Tu niestety nie ma
    już innego wytłumaczenia. Ot po prostu pośrednik będzie dążył do tego,
    żeby pracownik zarabiał jak najmniej bo wtedy więcej trafi do jego
    kieszeni. Można założyć, że ten pośrednik jest jeszcze jednym
    pracownikiem nieprodukcyjnym z wyjątkowo wysoką pensją, no i bilans się
    wyrówna ;-/
    Podejrzewam, że umowy pomiędzy pośrednikami a pracodawcami są tajne i
    raczej nie dowiemy się w jaki sposób oni rozliczają się między sobą,
    więc wszystko to są tylko spekulacje.

    A tak w ogóle to jak już ktoś tu napisał - wszystko sprowadza się do
    tego - dostajesz określoną propozycję i jak sie podoba, to bierzesz, a
    jak nie to nie... ;-)

    Pozdr,
    Krzychu.

  • 18. Data: 2006-10-02 16:31:09
    Od: Bart <b...@b...localhost.pl>

    On 2006-09-29 16:31:10 +0200, "qweqwe" <n...@o...pl> said:

    > Czyli jest mozliwosc, ze pracujac na tym samym stanowisku, ale w jednym
    > przypadku przez posrednika, w drugim byc zatrudnionym w firmie docelowej
    > zarobki moga sie roznic :/

    Ja jestem zatrudniony w firmie tak samo jak kolega ktory pracuje na tym
    samym stanowisku - on polecony przez innego pracownika tej firmy, ja z
    ogloszenia w internecie. Zarabiam troche mniej niz polowa tego co on i
    zyje :)