PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oszusci

  • 1. Data: 2004-08-16 15:24:12
    Temat: Oszusci
    Od: "Krysztof" <e...@p...onet.pl>

    Chce ustrzec innych przed oszustami. Chodzi mianowicie o Pana ktory
    posluguje sie mailem budpoldex@.pf.pl. i poszukuje pracownikow do pracy
    legalnej w Hiszpani .Osobiscie zostalem naciagniety przez tego pana na 210
    euro i dzis mialem wyjechac, ale jak widac nie wyjechalem.I jaki z tego
    wniosek? Pan Tomasz Stawczyk podajacy się za szefa tej firmy podał dwa nr
    telefonow ktore od dzis milcza: sa to numery 0034627101703 i 0034665426807 i
    jeszcze jakis fax. Pisze to z ostrzezeniem, dla innych poszukujacych pracy
    za granica.
    Z powazaniem

  • 2. Data: 2004-08-16 16:04:59
    Temat: Re: Oszusci
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Krysztof" <e...@p...onet.pl> wrote in message

    dobrze byloby (dla innych), gdybys sprecyzowal, w jaki sposob zostales
    oszukany. Zakladam, ze pan x opowiedzial Ci (przez telefon lub inaczej) o
    tym, ze zarobic mozna (...) euro, pobral zaliczke 210 euro za (x, y, z,
    niepotrzebne skreslic), dzis stawiles sie na przejazd do Hiszpanii i - nic z
    tego?
    tak? nie?
    btw, czy zamierzasz zglosic to tzw "organom"?

    marek

  • 3. Data: 2004-08-16 16:12:01
    Od: "Krysztof" <e...@p...onet.pl>

    Pan oferował 8 euro na godzine, kontakt tylko telefoniczny tzn ja dzwonilem.
    Pobral zaliczke 210 euro ponoc za wynajecie mieszkania za 1 m-c a dzis
    mialem sie stawic w Katowicach na g. 10 i czekac na podany samochod (mialem
    marke i rejestracje). Niestety czekalem 4 g i nic...
    chcialbym zglosic to gdzies "wyzej" ale nie bardzo wiem gdzie i jak.
    Narazie ostrzegam gdzie moge (na www.) bo pan Stawczyk mial wiele ogloszen
    wiec podejrzewam, ze takich jak ja jest wielu.
    Krzysztof

  • 4. Data: 2004-08-16 17:17:31
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    Krysztof wrote:

> [...]
    > mialem sie stawic w Katowicach na g. 10 i czekac na podany samochod (mialem
    > marke i rejestracje). Niestety czekalem 4 g i nic...

    A mam takie glupie pytanie - od kilku miesiecy wszedzie pisza o takich
    gosciach itp - nie dalo ci to nic do myslenia ?

    --
    Tomasz Onyszko [MVP]
    T...@w...pl

  • 5. Data: 2004-08-16 17:31:56
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Tomasz Onyszko" <T...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:cfqq7b$lu2$1@inews.gazeta.pl...
    > A mam takie glupie pytanie - od kilku miesiecy wszedzie pisza o takich
    > gosciach itp - nie dalo ci to nic do myslenia ?

    Jest pewien stały odsetek osób w każdym społeczeństwie, które same szukaja
    okazji do oszukania ich. Zadne ostrzeżenia ich nie zniechęcą.
    Myslę, że to nawet dobrze, że jest ktoś, kto im zabiera kasę, z która i
    tak zrobiliby coś bez sensu.

    --
    vertret

    człowiek na 3 etatach (3 x 8h= 24h)
    www.ohra.prv.pl www.milimex.pl/vandex www.sonhart.com

  • 6. Data: 2004-08-16 17:41:37
    Od: "Krysztof" <e...@p...onet.pl>

    dzieki i tak czuje sie podle...

  • 7. Data: 2004-08-16 19:28:55
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2004 18:12:01 +0200, Krysztof <e...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > ogloszen
    > wiec podejrzewam, ze takich jak ja jest wielu.

    Ja otrzymalem maila od tego pana z tego adresu :tomasz stawczyk"
    <w...@g...pl
    O ponizszej tresci (nie przypominam sobie, zebym sie zglaszal do pracy w
    Hiszpanii, chociaz z kolei tyle czasu minelo i tyle ofert wyslalem, ze
    mozna sie juz pogubic). Na maila ten pan juz nie odpowiedzial, dzwonienie
    do Hiszpanii sobie darowalem.

    "witam.w odpowiedzi na pana list informuje ze mam zapotrzebowanie na kilku
    pracownikow budowlanych.
    stawka placowa -8 euro na godzine.pracujemy 10 godzin dziennie od
    poniedzialku do soboty.zatrudnienie
    legalne.wstepny kontrakt mozemy podpisac na okres 8 miesiecy.mieszkanie i
    dojazd do pracy zapewniony.
    wykonujemy glownie prace wykonczeniowe i remontowe
    tj.regipsy,panele,glazura,terakota,instalacje,
    zadaszenia,kostka brukowa,tynki itp.platnosci w systemie
    cotygodniowym.rozpoczecie pracy do ustalenia
    w drugiej polowie sierpnia.prosze o kontakt telefoniczny pod numerem 0034
    627101703. tomasz stawczyk"

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 8. Data: 2004-08-16 22:07:44
    Od: "Harry" <H...@o...pl>

    tez mialem od niego majla.
    PO1 co zajarzyłem to za wysokie stawki i za duze uogólnienie problemu
    oferty.

    PO2 tak se pomyslalem skad mnie on znalazl. ja sie z nim nie komunikowalem,
    wiec wysłałem m uostrzezenie o spamowaniu i zeby sie bujał i olałem
    cieplutkim moczem problem.

    Wstyd mi za ciebie ze dales sie nabrac, bo moja siostra co ma 15 lat
    obaczyła to i mów no bracie chyba ktos ci spamuje... a taka młoda i
    głupiutka.... Ech...

  • 9. Data: 2004-08-17 07:06:58
    Od: Kuroi Bonza <b...@s...wp.pl>

    Użytkownik Krysztof napisał:
    > dzieki i tak czuje sie podle...

    dobrze, ze podle sie czujesz, bo glupio dales sie "zrobic w bambuko".
    Jezeli na tym skonczysz, to masz przechlapane.
    Wiec idz dalej i wyciagnij konsekwencje na przyszlosc. Warto.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia :-))

    Bonza

  • 10. Data: 2004-08-17 08:51:10
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Harry" <H...@o...pl> wrote in message

    zauwazylem, ze im wieksza desperacja w znalezieniu pracy (i zgrabniejszy
    przekret), tym mniejsza podejrzliwosc. Choc cisnie mi sie na usta: "selekcja
    naturalna",moge tylko wspolczuc poszkodowanym. Oszustowi zycze jak
    najgorzej.
    Tak, zdecydowanie nalezy to zglosic, mimo tego, ze szanse na odzyskanie
    pieniedzy sa nikle, a jeszcze bardziej nikle na ujrzenie w akcji "surowego
    ramienia sprawiedliwosci".
    Polecalbym zebranie wszelkich "dowodow" (pieniadze poszly w liscie zwyklym
    czy poleconym?). Jesli mozesz, wykaz rozmow telefonicznych z Twojej komorki
    / domowego telefonu. Zapisz sobie tez krotko i tresciwie przebieg wydarzen,
    idealnie z datami, kiedy dzwoniles, etc.
    Co dalej? - Nie wiem!
    Na poczatek zapytaj rzeczowo w grupie pl.soc.prawo.
    Nie zaszkodzi wpasc na najblizszy posterunek policji i na prokurature,
    wyjasnic, ze zostales oszukany, i zapytac, co masz dalej robic.
    Jesli wiesz o agencjach odzyskiwania dlugow (NIE mowie o nieformalnych,
    krotko ostrzyzonych ;), mozesz wpasc do nich i zapytac, czy zajmuja sie
    takimi sprawami.
    Nawet jesli mieliby zabrac jako oplate cale utracone przez Ciebie pieniadze,
    bedziesz mial satysfakcje.
    Mozesz rowniez zglosic na pismie do operatora sieci komorkowej, ze osoba
    uzywajaca ich sieci jest oszustem, ale zakladam, ze samo "pomowienie" nie
    wystarczy, zeby mu zabrali te numery.
    No, ale pieniadze wyslales... na konto? na adres? jesli adres, to podaj go w
    grupie, moze sie komus przyda.

    Swoja droga... widze tu pewna ewolucje oszustw, jeszcze niedawno pobierane
    "oplaty" szly na "pozwolenie na prace". Teraz wiekszosc ludzi wie, ze
    pobieranie oplat, przynajmniej z gory, jest nielegalne. Zatem... na
    mieszkanie. Ofiara sie cieszy, ze spadnie w obcym kraju duzy stres z glowy -
    a "oplata" jest duzo wieksza :(

    marek