PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odwołanie z urlopu

  • 1. Data: 2006-02-15 18:17:10
    Temat: Odwołanie z urlopu
    Od: "Wojti" <j...@n...wp.pl>

    Googlam i wyguglałem że albo mogą albo nie. Ale skłaniam się ku temu że mogą
    mnie ściągnąć. A co się stanie jak odmówię przyjścia z urlopu, z prostej
    przyczyny bo nie chcę? Będą jakieś konsekwencje?

    Wojti

  • 2. Data: 2006-02-15 18:40:36
    Temat: Re: Odwołanie z urlopu
    Od: "TaDeK" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojti" <j...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Googlam i wyguglałem że albo mogą albo nie. Ale skłaniam się ku temu że
    > mogą mnie ściągnąć. A co się stanie jak odmówię przyjścia z urlopu, z
    > prostej przyczyny bo nie chcę? Będą jakieś konsekwencje?

    A po co odmawiac ? - nie odbieraj podczas urlopu listow poleconych, nie
    odbieraj telefonow z nieznanych numerow i z pracy, a stacjonarnego nigdy
    osobiscie. Jezeli zona, siostra, brat, matka, ojciec etc... odbierze
    telefon od ciebie z pracy niech mowi ze wyjechales do .......... i bedziesz
    za ...(i tu podaje termin konca urlopu).

    Ja osobiscie mam jeszcze inaczej - mam dwie komorki. Prywatna, ktorej numer
    maja moi znajomi, rodzice i inne porzadane osoby i druga, ktorej numer maja
    TYLKO w pracy i koledzy z pracy. Ta druga jest wlaczona tylko w godzinach
    pracy, a jezeli sie zdazy ze nie to nawet jezeli zadzwoni to bez patrzenia
    na wyswietlacz wiem zeby nie odbierac.

  • 3. Data: 2006-02-15 20:00:07
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dsvsbu$3oa$1@atlantis.news.tpi.pl TaDeK
    <T...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > telefon od ciebie z pracy niech mowi ze wyjechales do .......... i
    > bedziesz za ...(i tu podaje termin konca urlopu).
    (cut)
    Po co takie dziwne kombinacje? Należy:
    - nie podawać gdzie się jest na urlopie
    - nie podawać w pracy prywatnych numerów telefonów (jak się popełniło bład i
    podało - zarządać usunięcia tych danych, albo zmienić numer i zastrzec)
    - domowników poinformować, aby nie udzielali _jakichkolwiek_ informacji o
    Tobie.
    - postawić elektroniczną sekretarkę i odbierać tylko chciane połączenia.
    I wystarczy.

    W moim przypadku jest taki mały niuans - czasem trafia się możliwość
    dodatkowego zarobku. Jest niekiedy na tyle atrakcyjny, że byłbym gotów
    przerwać urlop, ale - muszę o tym wiedzieć i znać szczegóły. Dlatego w pracy
    mają maila do mnie - odbiorę, to zadecyduję czy przerwać urlop, nie zechcę
    to nie. Do niczego mnie to nie zobowiązuje i niczym nie grozi.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-02-15 20:00:41
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dsvr9t$okq$1@nemesis.news.tpi.pl Wojti
    <j...@n...wp.pl> pisze:

    > Googlam i wyguglałem że albo mogą albo nie. Ale skłaniam się ku temu że
    > mogą mnie ściągnąć.
    Mogą (art. 167 KP).
    No - mogą próbować... ;)
    Uniemożliwienie pracodawcy kontaktu z Tobą gdy jesteś na
    urlopie/zwolnieniu/czymkolwiek w lwiej części przypadków jest banalnie
    proste.
    Ale uwaga - jak masz służbową komórkę + odpowiednie zapisy w umowie, to
    zapobieżenie nękaniu bez narażania się na problemy może być trudniejsze.

    > A co się stanie jak odmówię przyjścia z urlopu, z
    > prostej przyczyny bo nie chcę? Będą jakieś konsekwencje?
    Jeśli już dopuścisz, żeby się z Tobą skomunikowali - to tak, mogą. Odmowa
    wykonania polecenia służbowego ze wszystkimi możliwymi konsekwencjami.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-02-15 20:30:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 15 Feb 2006 19:17:10 +0100, "Wojti"
    <j...@n...wp.pl> zakodował:

    >przyczyny bo nie chcę? Będą jakieś konsekwencje?

    Naruszenie podstawowych obowiązków pracownika i zwolnienie
    "dyscyplinarne" - oczywiście pracodawca może to zrobić, ale nie musi
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2006-02-16 07:51:00
    Od: HERAKLES <h...@g...com>

    Wojti wrote:

> [...]
    > mogą mnie ściągnąć. A co się stanie jak odmówię przyjścia z urlopu, z
    > prostej przyczyny bo nie chcę? Będą jakieś konsekwencje?

    Mogą!!!

    Ja jak jadę na urlop, to tak na wszelki wypadek biorę wszędzie FV(na siebie)
    i oczywiście ruszam z pustym bakiem, nie jestem pewien, czy za wszystko
    muszą zwrócić, ale za paliwo w obie strony to jestem pewien, że
    tak(pracodawca zwraca wszystkie koszty dojazdu), coś o kosztach rezerwacji
    w hotelu też było, ale musiałbym jeszcze raz to wyszukać w KP.

  • 7. Data: 2006-02-16 18:54:38
    Temat: Ufff . . .
    Od: "Wojti" <j...@n...wp.pl>

    Nie zadzwonili, szmaciarze :-)