PracaGrupypl.praca.dyskusjeaplikacja o pracę - pytanieOdp: aplikacja o pracę - pytanie
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: aplikacja o pracę - pytanie
    Date: Wed, 5 Feb 2003 17:14:53 +0100

    Użytkownik Mystery Me <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1r467$ds1$...@a...news.tpi.pl...

    > Chodzi o wiarygodnosc. Ja tez moge zeskanowac sobie Twoj podpis z jakiegos
    > posiadanego dokumentu i z powodzeniem sie nim poslugiwac podszywajac sie
    pod
    > Ciebie.

    Jakie to zwiększenie wiarygodności? Tak samo wiarygodne kiedy będzie podpis
    zeskanowny lub kiedy go nie będzie. Każdy kto by chciał się pode mnie
    podszyć (nawet ten co nie dysponuje moim prawdziwym podpisem na kartce)-
    równie dobrze może sobie sam moje nazwisko napisać na kartce i zeskanować -
    kto będzie wiedział, że to nie mój podpis? Przeciez jak wysyłam papiery do
    jakiejś firmy to w 99% odbiorca nie zna mojego prawdziwego podpisu.

    A poza tym Ty pisałaś o autoryzacji a nie o tylko zwiększeniu wiarygodności.
    Tak więc zeskanowanie podpisu nie ma żadnego znaczenia prawnego. Wysłanie
    maila z podpisem skanowanym ma taki sam skutek prawny jak wysłanie bez
    takiego podpisu.

    > a w sprawie podpisu cyfrowego ... o tym co to jest uczylam sie juz pare
    lat
    > temu na informatyce na polibudzie wiec daruj sobie ironie...

    Więc po co wypisujesz te rzeczy o skanowaniu podpisów?

    Rafał