PracaGrupypl.praca.dyskusjeDebilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika › Odp: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    Date: Wed, 20 Aug 2003 09:57:31 +0200

    Użytkownik Michał Gancarski <w...@e...org.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhrkra$akt$...@n...news.tpi.pl...
    [...]
    > Ależ, nawet dla stałej ilości pieniądza model Klusa nic wart nie jest.
    Przy
    > stałej ilości pieniądza, a zwiększającej się ilości towarów i usług,
    > występowałby po prostu ciągły wzrost wartości tegoż i nic więcej. Żadnego
    > bankructwa, nic. System z kruszcem nie był zły, był w zasadzie znakomity,
    > póki państwo nie zakazało swobodnego handlu złotem i obwołało się
    > monopolistą na rynku produkcji pieniądza.

    Przechodzimy z produkcji q do dwa razy wiekszej produkcji (2q),

    Masz jakis stan obecny
    wplywy1=wydatki1
    (k+m)*qs=k*q

    Stan przyszly
    wplywy1=wydatki2
    (k+m)*qs=(k/2)*(2q)

    wplywy2=wydatki2
    [(k/2)+m]*qs2=(k/2)*(2q)

    Wolumen sprzedany w drugim okresie:
    qs2=[(k/2)*(2q)]/[(k/2)+m]
    qs2=((k/2)/[(k/2)+m])*2q

    Nadal sie sprzedaje mniej niz produkuje.
    Jak wytlumaczyc fenomen produkowania
    wiekszej ilosci dobr przy coraz wiekszym wolumenie
    niesprzedanych dobr 2q-qs2>q-qs

    W drugim okresie zmalaly jednostkowe calkowite koszty,
    natomiast nie zmalala wartosc produkcji.
    Za ta samo pensje i ta sama wartosc kwot wyplaconych
    wlascicielom surowcow zuzyto dwa razy wiecej surowcow i
    wyprodukowano dwa razy wiecej dobr.

    Ale czy o to ci chodzi Michale?

    Czy przypadkiem wartosc wydatkow i wplywow
    w drugim okresie nie spadnie w stosunku do pierwszego okresu?
    wydatki2< wplywy1

    A dlaczego tak?
    Gdyz obnizamy wydatki!, a tym samym przyszle wplywy,
    zwalnia tempo zawieranych transakcji.

    Klus