PracaGrupypl.praca.dyskusjeOd czego zacząć??

  • 81. Data: 2007-03-13 07:03:40
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: g...@g...com

    > Jeżeli chcesz być informatykiem bo słyszałeś ze tu się dobrze zarabia, a
    > nie lubisz tak naprawdę tego, to miłego marnowania życia, mało
    > produktywnej pracy i żałowania na końcu ze nie poszyłeś wypasac owiec
    > jak miałeś jeszcze wybór ;-)
    Wcale mnie nie obchodzi czy będę zarabiał 1tyś czy 10tyś. odkąd
    kupiłem sobie pierwszego kompa to można powiedzieć że stał się moją
    małą obsesją.. nie da się, według mnie, nie lubić tego czym jest
    informatyka... To tak jak bym nie lubił słodyczy, jedni lubią bardziej
    drudzy mniej...

    > A czemu chcesz być informatykiem?
    > I co dla Ciebie oznacza słowo "informatyk"?
    >
    > Bo jak ktoś mi mówi ze jest informatykiem to..
    > a) uważa mnie za debila który by i tak nie zrozumiał co on tak naprawdę
    > robi
    > b) sam nie wie co robi :-)
    Słowo informatyk jest jak już mówiono tutaj wieloznaczne i nie da się
    być dobrym we wszystkim, bo wtedy jest się do dupy we wszystkim. Sam
    nigdy nie myślałem aby zajmować się grafiką, programowaniem itp.
    razem. Co do podpunktu b to jest trochę racji, nie ma informatyka
    tylko jest to rozdzielone na dziedziny graficy, programiści itd. Czyli
    ten co chce być informatykiem musiał by to wszystko robić (i umieć to
    robić) co jest bez mniejszego sensu. To słowo informatyka jest tak
    naprawdę tylko słowem za którym kryją się różne dziedziny...
    > Masz jakieś zainteresowania w tym kierunku?
    > Elektronika? Logika? Matematyka?
    > Co Cię kreci w obcowaniu z kompami?
    Najpierw myślałem że to co efektywne, czyli jakieś super elementy
    graficzne, coś czego jeszcze nikt nie wymyślił, ale im się bardziej
    zastanawiam ty m bardziej jestem przekonany za programowaniem... myśle
    że to jest to co mnie kręci lecz tu już nie będzie super graficznie
    program :D Bo np. do programu, aby go stworzyć są potrzebni graficy
    aby stworzyli szatę graficzną i programiści aby go napisali i aby
    działał...

  • 82. Data: 2007-03-13 07:40:44
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    g...@g...com napisał(a):

    > Najpierw myślałem że to co efektywne, czyli jakieś super elementy
    > graficzne, coś czego jeszcze nikt nie wymyślił, ale im się bardziej
    > zastanawiam ty m bardziej jestem przekonany za programowaniem...

    ale żeby zostać programistą poza językami programowania musisz mieć
    solidne podstawy z elektroniki ( przynajmniej podstawy z elektroniki
    cyfrowej ), matematyki ( metody numeryczne i ogólnie matematyka ) a
    często i z fizyki ( ale to już zależy co będziesz programował )

  • 83. Data: 2007-03-13 08:25:03
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Mon, 12 Mar 2007 19:18:04 +0100, Bart Ogryczak <B...@g...com>
    wrote:

    > Robil za "informatyka".
    >
    > Równie to sensowne, co nazywanie kasjerki "pania ekonomistka".

    nie moge sie z Toba niezgodzic! Rownie to nesowne, ale jakze powrzechne
    (niestety) przynajmniej w wypadku stanowiska informatyka (albo
    "informatyka") :)
    Nie wiem jak z tymi kasjerkami, czy tam faktycznie tez tak jest...

    --
    Pozdrawiam serdecznie

    Dariusz
    Szkolenia, samodoskonalenie http://www.kaizen-edu.com

  • 84. Data: 2007-03-13 08:44:43
    Od: "mihau" <m...@g...com>

    On 13 Mar, 00:44, Piotr 'Zenobius' Baranowski
    <z...@s...zeno.pl> wrote:

    > Cierpietnicza i masochistyczna..

    mi tam z nim dobrze. cierpię gdy używam innego.
    póki co, najbardziej brakuje mi vima wbudowanego w firefoksa do edycji
    formularzy :)

    --
    mihau

  • 85. Data: 2007-03-13 09:43:49
    Od: "Bart Ogryczak" <B...@g...com>

    On Mar 12, 11:40 pm, Bartsmz <C...@p...onet.pl> wrote:

    > Ty myslisz, ze ja sie z toba spieram o platforme?. Nic bardziej mylnego.
    > Nie jestem zwolennikiem windowsa, ani linuxa. Uwazam, ze te dwa produktu
    > sie od siebie tak roznia, iz trudno u nich szukac zbieznych cech. Powiadam
    > jedynie, ze nie jest prosto pisac pod kilkoma platformami jednoczesnie.
    > Wiecej klientow znajdziesz niestety przy windach.

    Ale zdajesz sobie sprawe jak niewielki procent informatyków zajmuje
    sie "pudelkowym" oprogramowaniem? A skoro nie potrafisz pisac
    przenosnie, to moze powienienes sie zastanowic nad zmiana zawodu...

  • 86. Data: 2007-03-13 10:33:37
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...com>

    g...@g...com wrote:

    > nigdy nie myślałem aby zajmować się grafiką, programowaniem itp.
    > razem. Co do podpunktu b to jest trochę racji, nie ma informatyka
    > tylko jest to rozdzielone na dziedziny graficy, programiści itd. Czyli

    Hmm... Mam wrażenie, że do kategorii informatyk wrzucasz wszystkich,
    którzy pracują na komputerach. Bo pojęcia nie mam, co grafik pracujący w
    Photoshopie i Maksie ma wspólnego z informatyką. Równie dobrze można
    uznać za informatyka pisarza pracującego w Wordzie i księgową dłubiącą w
    Excelu. Bardziej skoncentruj się na tym, co byś chciał robić - a nie za
    pomocą jakich narzędzi.

    pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 87. Data: 2007-03-13 18:05:34
    Od: Bartsmz <C...@p...onet.pl>

    On 12 Mar 2007 11:50:29 -0700, Bart Ogryczak wrote:

    > No wiadomo, trzeba przez FTP wrzucic. To co pisze dziala na Win, Lin i
    > Sol. Bez zmian.

    > No popatrz, a takie np. wxWidgets bez problemu dzialaja
    > wieloplatformowo i wielojezykowo.

    Czy z toba jest cos nie tak ?. Czy ty na grupach zawsze sie tak wyzywasz ?.
    W zyciu codziennym nie spelniasz sie?. Czy " na zywo" tez tak rozmawiasz z
    ludzmi ?. Co po kilku zdaniach wywnioskowales z mego doswwiadczenia. Czy
    innym ludziom w realu tez tak mowisz - nie zastanawiajac sie jak dany
    czlowiek na to zareaguje ?. Nieladie....oj nieladnie. Teraz masz trzy
    mozliwosci:
    Nie odezwac sie wcale
    skwitowac moja wypowiedz jeszcze jednym niemilym stwierdzeniem
    zastanowic sie nad tym, co napisales
    Ps.
    Czy lakiernikowi, ktory nie "robi" blacharki tez powiesz, zeby zmienil
    zawod ? he ?
    Nie wmowisz mi, ze wszyscy musza nauczyc pisac sie pod wieloma platformami.

  • 88. Data: 2007-03-13 18:09:00
    Od: Bartsmz <C...@p...onet.pl>

  • 89. Data: 2007-03-13 19:15:50
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <1...@6...googlegroups.co
    m>
    g...@g...com <g...@g...com> m.in. napisał(a)::

> [...]
    > małą obsesją.. nie da się, według mnie, nie lubić tego czym jest
    > informatyka... To tak jak bym nie lubił słodyczy, jedni lubią bardziej

    Dlatego Ci mówię że nie chcesz być informatykiem. Chcesz pracować z
    komputerem a to dwie różne rzeczy.

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 90. Data: 2007-03-13 20:20:02
    Od: g...@g...com

    > Dlatego Ci mówię że nie chcesz być informatykiem. Chcesz pracować z
    > komputerem a to dwie różne rzeczy.
    Napisałem z komputerem aby było jaśniej. Bardziej ogólnikowi abyś
    lepiej zrozumiał "fascynuje" mnie np. jak działa photoshop i inne
    programy, jak ktoś zrobiło iż można zrobiło w tym to i to... I na
    końcu sam chciałbym stworzyć podobny program w którym bym poprawił
    błędy z np. photoshopa... tylko proszę się nie sugerować photoshopem
    bo on ma bodajże ma zamknięty kod źródłowym i nie da się go "rozebrać"
    i poznać jak co robi itd...