PracaGrupypl.praca.dyskusje › Na wakacje do Wielkiej Brytani

  • 1. Data: 2004-04-24 14:19:58
    Temat: Na wakacje do Wielkiej Brytani
    Od: wojtek <...@...pl>

    Witam...

    Jestem studentem i chcialbym wyjechac do Anglii na wakacje do pracy...
    Troszke sie spoznilem z zalatwieniem pracy w jakims z biur oferujacych
    wakacyjna prace dla studentow...
    A teraz nie za bardzo wiem, gdzie jej szukac :/... Znacie moze jakichs
    pewnych posrednikow, ktorzy pomoga w zalatwieniu PEWNEJ pracy i nie
    skasuja za duzo...
    Napewno ktos korzystal juz z jakiechs posrednikow... Bylbym wdzieczny za
    namiary...
    A tak w ogole to jak ma wygladac mozliwosc wyjechania do pracy po
    pierwszym maja.... Podobno trzeba miec umowe od pracodawcy a nia
    wystapic do Programu Rejestracji Pracownikow. I mozna jechac... Nie wiem
    czy mam dobre informacje?

    Z gory dziekuje za wszelkie info...

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2004-04-25 11:15:07
    Temat: Re: Na wakacje do Wielkiej Brytani
    Od: wojtek <...@...pl>

    Użytkownik wojtek napisał:
> [...]
    > pierwszym maja.... Podobno trzeba miec umowe od pracodawcy a nia
    > wystapic do Programu Rejestracji Pracownikow. I mozna jechac... Nie wiem

    Nio widze, ze nikt mi nie chce pomoc... :(

  • 3. Data: 2004-04-26 09:14:55
    Od: "marek" <m...@b...kom>

    "wojtek" <...@...pl> wrote in message news:c6g6ke$319$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik wojtek napisał:

    > Nio widze, ze nikt mi nie chce pomoc... :(

    to nic, przyzwyczaisz sie! :P

    ta linka pojawiala sie w grupie wielokrotnie:
    http://www.britishembassy.pl/index.php?id=409&plik=8
    95

    a poza tym, jak zwykle, polecam pogrzebanie w archiwum - google grupy, nazwa
    grupy, temat wyszukiwanie (anglia, np), zawez szukanie do tej jednej grupy
    i... czytaj ;)

    pracy bedziesz mogl szukac przez kazdy urzad pracy (panstwowy), czy prywatne
    biuro (na miejscu oczywiscie). Oferty (w tzw "jobcentre plus") sam sobie
    wybierasz w komputerze, drukujesz i idziesz do czlowieka za stolikiem, ktory
    rozmawia z Toba (jesli znasz choc troche jezyk), dzwoni do pracodawcy i
    umawia Cie na rozmowe, albo pierwszy dzien, etc.
    Duza przeszkoda jest koniecznosc posiadania konta w banku brytyjskim
    (predzej raczej, niz pozniej, legalnie malo kto placi pracownikom gotowka).
    Konto otworzyc jest trudno, musisz miec dwa potwierdzenia adresu w Wlk
    Brytanii (jakies rachunki, etc) i inne smiecie. Jednak... mozna prosic
    pracodawce o pomoc, czasem sie udaje. Przydaje sie tez list, dobrze by bylo,
    zeby po angielsku, od banku w Polsce, potwierdzajacy, ze jestes ich klientem
    od x lat.
    Coz, jesli nie w 3 wydziale i nie w 12, to w 17 oddziale jakiegos banku
    wystarcza im te dokumenty, ktore masz. Ale jest to powazny problem i dotyczy
    wszystkich nowoprzyjezdnych, zatem nie czuj sie dyskryminowany - jako Polak
    ;)
    Natomiast samo prowadzenie konta nic nie kosztuje, zatem jesli otworzysz -
    nie zamykaj! ;)

    marek

  • 4. Data: 2004-04-26 13:25:30
    Od: "Kinga 'Slowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>

> [...]
    > pierwszym maja.... Podobno trzeba miec umowe od pracodawcy a nia
    > wystapic do Programu Rejestracji Pracownikow. I mozna jechac... Nie wiem

    A chocby tutaj:
    http://www.pracuj.pl/doc2.cm?id=2189&idc=6159537

    --

    Pozdrawia KingAM