PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4 - możliwość wyjścia z domu

  • 11. Data: 2008-04-14 20:42:29
    Temat: Re: L4 - możliwość wyjścia z domu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    news:2d8eba17-6194-4f26-ae07-a6c56eb441e1@1g2000prf.
    googlegroups.com
    Damianos <d...@g...com> pisze:

    > Stąd też moje pytanie - żona chce sobie jutro załatwić różne rzeczy w
    > urzędzie - czuje się dobrze ale martwi się że ją ktoś zobaczy z pracy
    > i będzie że oszukuje pracodawce.
    Eee, nie..., to już IMO przesadna obawa. Pracodawca nie ma za bardzo dużych
    możliwości (i słusznie).
    Poczytaj tu:
    http://42.pl/u/BWp
    http://42.pl/u/BWs
    http://forumprawne.org/o,63069.html

    > Chce zadziałać zgodnie z literą
    > prawa.
    Rozumiem, wiedz jednak, że działanie zgodne z literą prawa oznacza niekiedy
    (wcale nie tak rzadko) działanie sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem.

    > Już powyższa dyskusja pokazuje że zapis
    > ten może być interpretowany na różne sposoby.
    Są setki (tysiące?) zapisów pozwalających na różne interpretacje. Gdyby tak
    nie było, prawnicy byliby niepotrzebni. A to przecież oni tworzą (a
    przynajmniej współtworzą) prawo. Myslisz, że są samobójcami?

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-04-14 20:52:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fu0e7t$3rr$1@atlantis.news.neostrada.pl Jackare
    <1...@p...pl> pisze:

    > ale w przypadku zwolnień trwających dłużej z tą kategorią kontrole są jak
    > najbardziej na porządku dziennym,
    Ale my gadamy o zwolnieniu tygodniowym.

    > Temat znam z autopsji oraz doświadczeń mojej żony, do której w 4 tygodniu
    > przebywania na L4
    Jakim? "Leżącym" czy "chodzącym"?

    > pofatygowała się jednak kontrola ZUS i nie zastała jej
    > w domu. Musiała się tłumaczyć na piśmie co robiła gdzie była itp ściemy.
    Co to znaczy "nie zastała jej w domu"? W miejscu zameldowania?
    Kto powiedział, że chorować trzeba "w domu"?
    I w ogóle co za problem? Co robiła, to gów..., znaczy - guzik im do tego -
    chorowała przecież.
    A gdzie? U znajomych, gdzie miała zapewnioną opiekę.

    > A propos ZUSu. Klika lat wstecz, gdy żona robiła jaieś studia podyplomowe
    > spotkała dziewczynę pracującą w ZUS w jakimś tam departamecnie kontroli.
    > I co ciekawego powiedziała:
    > - każdy kontrolowany jest traktowany jak potencjalny złodziej
    Nie dziwię się.

    > - osoby przyznające sanatoria mają za zadanie szukac wszelkich powodów
    > aby świadczenia nie przyznać.
    Też się nie dziwię.

    > - jeżeli o sanatorium ubiega się małzeństwo, to z czystej i
    > bezinteresownej złośliwości jest rozdzielane (jedzie w różnych okresach
    > lub w różne miejsca) - jeżeli ktoś ubiega się o sanatorium i prosi o
    > pobyt w jakimś konkretnym okresie to z powoduy jak powyżej otrzymuje
    > pobyt w upełnie innym okresie. Normalnie miód-malina. Odrobina władzy
    > nad innymi i już ludkom bąbelki mózgi uszkadzają.
    Jakie mózgi, jakie mózgi?? U urzędasów???

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2008-04-14 21:36:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 14 Apr 2008 20:39:00 +0200, "Jackare" <1...@p...pl>
    wrote:

    >Zależy od interpretacji przez ZUS. Może czy nie może, w przypadku kontroli i
    >tak będzie musiała się pofatygować do ZUS i złożyć wyjaśnienia dlaczego ni
    >ebyło jej w domu podczas kontroli.

    'Gdyż przebywałam gdzie indziej, nie ma obowiązku chorowania w miejscu
    zameldowania.'
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 14. Data: 2008-04-14 22:22:27
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-04-14 22:17 Jackare pięknie wystukał/a:

    Przecież teraz sanatoria są płatne.

    --
    animka

  • 15. Data: 2008-04-14 22:32:05
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    > Jakim? "Leżącym" czy "chodzącym"?

    Chodzącym oczywiście

> [...]
    > chorowała przecież.
    > A gdzie? U znajomych, gdzie miała zapewnioną opiekę.

    Tak. W miejscu zameldowania. A że g.. im do tego - tak się tylko gada - ZUS
    żąda pisemnej odpowiedzi co się w tym czasie robiło, gdzie było itd
    uzalezniając od tego wypłacenie świadczenia.Podają przy tym jakieś podstawy
    prawne - szczegółów nie pomnę to to już ponad dwa lata minęły.
    Zresztą teściowa jest lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej - jak opowiada
    co ZUS wyprawia - noże się w kieszeni otwierają. ZUS zatrudnia do celów
    kotroli młode osoby, niekoniecznie znające prawo, ale zastraszone służbowo i
    liczy się dla nich tylko wykonanie polecenia. Jeżeli ktoś nie zna prawa a
    prawo ubezpieczeń społecznych jest mało jednoznaczne to łatwo takie
    zastraszenie przenieść na osobę kontrolowaną, tym bardziej jeśli jest chora.

    Znów podam przykład. Zadałem w ZUS proste pytanie: co się stanie jeżeli
    wykorzystam cały przysługujący mi okres na zwolnienie i świadczenie
    rehbilitacyjne i w przeddzień powrotu do pracy dosięgnie mnie inna choroba,
    np złamię nogę. Nikt nie był w stanie odpowiedzieć mi na to pytanie
    pokazujące bądź co bądź banalną sytuację. Nie uzyskałem odpowiedzi czy
    przysługuje mi nadal jakieś świadczenie, zwolnienie z pracy itd. Nie
    drążyłem tematu bo pytanie było teoretyczne ale generalnie zatkało "paniom z
    zusu" gęby.

  • 16. Data: 2008-04-14 22:47:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fu0m4b$kpm$1@atlantis.news.neostrada.pl Jackare
    <1...@p...pl> pisze:

    > Chodzącym oczywiście
    Znaczy dolegliwość niepowalająca.
    Po diabła zatem tak długa ciągłość zwolnienia?

    > Tak. W miejscu zameldowania. A że g.. im do tego - tak się tylko gada -
    > ZUS żąda pisemnej odpowiedzi co się w tym czasie robiło, gdzie było itd
    > uzalezniając od tego wypłacenie świadczenia.
    Niech sobie żąda. Zawsze można pójść do sąda. ;)
    Ale tu nie o to chodzi. Z takim szajsem jak ZUS nie ma sensu walczyć
    uczciwie i z otwartą przyłbicą. To jest przywilej dla nielicznych ludzi czy
    instytucji.
    Z szajsem się walczy metodami skutecznymi.

    > Podają przy tym jakieś
    > podstawy prawne - szczegółów nie pomnę to to już ponad dwa lata minęły.
    No skoro tak, to dyskutować trudno.

> [...]
    > do celów kotroli młode osoby, niekoniecznie znające prawo, ale
    > zastraszone służbowo i liczy się dla nich tylko wykonanie polecenia.
    Nie tylko ZUS tak robi. To znana praktyka.

> [...]
    > mi nadal jakieś świadczenie, zwolnienie z pracy itd. Nie drążyłem
    > tematu bo pytanie było teoretyczne ale generalnie zatkało "paniom z zusu"
    No i nic dziwnego. Ale to trzeba wiedzieć. Ktoś stający wobec takich kwestii
    pierwszy raz często nie zna stanu prawnego albo go nie rozumie, nie zna
    sposobów, procedur, możliwości. Czuje się bezradny wobec INSTYTUCJI.
    Można takim spróbować pomóc ale pod warunkiem, że oni chcą pomocy i w ogóle
    wiedzą czego chcą.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-04-14 22:59:39
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > tygodniu przebywania na L4 pofatygowała się jednak kontrola ZUS i nie
    > zastała jej w domu. Musiała się tłumaczyć na piśmie co robiła gdzie była

    a jak niby ta kontrola mialaby udowodnic komus ze go nie bylo w domu ?

  • 18. Data: 2008-04-15 05:52:18
    Od: "news" <b...@o...pl>

    > a jak niby ta kontrola mialaby udowodnic komus ze go nie bylo w domu ?

    ja obcym drzwi nie otwieram np? i co wtedy?

  • 19. Data: 2008-04-15 12:00:28
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    >W wiadomości news:fu0m4b$kpm$1@atlantis.news.neostrada.pl Jackare

    > Znaczy dolegliwość niepowalająca.
    > Po diabła zatem tak długa ciągłość zwolnienia?

    zagrożona ciąża. Na Śląsku rzecz bardzo powszechna.

  • 20. Data: 2008-04-15 12:26:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fu0nn1$n86$1@atlantis.news.neostrada.pl MarcinF
    <m...@i...pl> pisze:

    > a jak niby ta kontrola mialaby udowodnic komus ze go nie bylo w domu ?
    Oni nie bedą mu udowadniać. Oni wrócą i złożą sprawozdanie, że pacjenta nie
    było w miejscu zameldowania. Wówczas instytucja może podjąć odpowiednie
    kroki (czyli zakwestionuje prawidłowe wykorzystanie zwolnienia i tym samym
    nieprawne pobieranie zasiłku, będzie dochodzić zwrotu), no i się zacznie...
    Myślę jednak, że poza ewidentymi przypadkami da się wykręcić.

    --
    Jotte