PracaGrupypl.praca.dyskusjeL4 kto płaci? › L4 kto płaci?
  • Data: 2008-03-06 04:48:45
    Temat: L4 kto płaci?
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Temat mnie zainteresował. Trochę szperałem po Internecie ale nie znalazłem
    tego o co konkretnie chce zapytać. Powiedzmy, że pracownik zatrudnia się w
    firmie X na 3 miesięczny okres próbny. Po 2 tygodniach dostarcza L4
    pracodawcy i to L4 ciągnie się przez miesiąc. I tutaj pytanie czy pracodawca
    ponosi jakieś koszty? Czy też wynagrodzenie w całości (chyba 80%) za ten
    miesiąc płaci tak naprawdę ZUS. A jeżeli płaci pracodawca to jakie
    faktycznie koszty ponosi, jeżeli wynagrodzenie pracownika wynosi powiedzmy 2
    000 zł netto.

    Z tego co szperałem w google to jest coś wspomniane o tym, że za pierwsze 33
    dni płaci pracodawca no ale to by było trochę bez sensu bo nie chciał bym
    być wtedy w roli pracodawcy, który przyjmuje nowe osoby do firmy bo mogą go
    wtedy wykiwać i pójść sobie na chorobowe, a wynagrodzenie dostaną.

    A z innej strony :P no a co jeżeli firma X jest zaprzyjaźniona z
    pracownikiem i po koleżeńsku zatrudni go i da mu wynagrodzenie w wysokości
    50 000 zł miesięcznie (możemy sobie wyobrazić, że dany pracownik wie, że
    będzie chory np. czeka go hospitalizacja, która trwa 3 miesiące i wie o tym
    miesiąc wcześniej. Tak pytam teoretycznie :) bo jestem ciekawy jak ZUS to
    rozwiązał tak aby nie było nadużyć.