PracaGrupypl.praca.oferowanaKredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata

  • 1. Data: 2010-01-21 14:39:53
    Temat: Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    Witam Forumowiczów.
    Chciałem trochę ponarzekać na Polbank i nadpłaty.
    Generalnie Polbank zniechęca jak może klientów do wcześniejszej spłaty
    kredytu:
    - minimalna nadpłata: 1000 PLN
    - prowizja od nadpłaty 1,5% (min. 500 PLN) przez cały okres kredytowania

    Z powyższego wynika, że:
    - prowizja od nadpłaty w wysokości 1000 PLN wynosi 500 PLN, czyli 50% !!!!
    - minimalna nadpłata, dla której prowizja wynosi 1,5% (a nie więcej) zaczyna
    się od kwoty 33 tyś.!!

    Żeby dokonać nadpłaty trzeba pofatygować się do oddziału i poinformować o
    tym fakcie bank, zapewnić odpowiednie środki na koncie, a bank ma dwa
    tygodnie żeby zaksięgować taką nadpłatę - chyba, żeby wybrać najmniej
    korzystny kurs.

    Żeby spłacać bezpośrednio w euro trzeba wydać 500 PLN - opłata za aneks do
    umowy.

    Wysoki spread to znana sprawa, TRAGICZNY system transakcyjny też.

    Wiem, wiem - moja wina - wiedziałem co brałem, ale:
    - byli najsprawniejsi (a czas w pewnym momencie zaczął gonić)
    - mieli niezłe warunki (niska prowizja, akceptowalna marża)

    Czy 50% prowzjia nie ma się jakoś do ustawy antylichwiarskiej?
    Rozumiem, że UOKiK nie dopatrzył się w umowie nic stosownego w powyższych
    zapisach?

    Pozdrawiam.