PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak wybrac ?

  • 1. Data: 2005-03-30 16:58:42
    Temat: Jak wybrac ?
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    Heyka
    Jakis czas temu rozeslalem setki CV no i teraz... Mam dwa okresy probne,w
    dwoch roznych firmach i zastanawiam sie jak to rozegrac ? Jeden zaczynam
    niedlugo a kolejna rozmowe i byc moze kolejny okres probny moglbym rozpoczac
    za tydzien. W zasadzie ta druga firma oferuje chyba wieksze mozliwosci
    rozwoju no ale, jeszcze zostala mi kolejna rozmowa z ta firma, wiec nie wiem
    nawet czy zechca mnie przyjac na rozmowe. Jesli wszystko wyjdzie z ta druga
    firma to jak podziekowac 1 ? Czy w tym przypadku unikac podpisywania umow ?
    Jak grzecznie podziekowac kolejnym firmom ( wiecie, ten refleks 3 miesieczny -
    a dla nich to jakby wczoraj) ?
    Jarod

  • 2. Data: 2005-03-31 17:31:11
    Temat: Re: Jak wybrac ?
    Od: keisho <k...@b...wp.pl>

    Jarod wrote:
    > Heyka
    > Jakis czas temu rozeslalem setki CV no i teraz... Mam dwa okresy probne,w
    > dwoch roznych firmach i zastanawiam sie jak to rozegrac ? Jeden zaczynam

    no to gratulacje, najwazniejsze ze są jakieś efekty

    > niedlugo a kolejna rozmowe i byc moze kolejny okres probny moglbym rozpoczac
    > za tydzien. W zasadzie ta druga firma oferuje chyba wieksze mozliwosci
    > rozwoju no ale, [...]

    Nic nie piszesz o branży/branżach potencjalnych pracodawców, ani czy ma
    to jakiekolwiek dla Ciebie znaczenie. Ale moim zdaniem powinienes
    zdecydować się właśnie na firmę dającą większe możliwości.
    Sam jakiś czas temu byłem w podobnej sytuacji i tak właśnie zrobiłem. Po
    kilkumiesięcznym okresie oficjalnego bezrobocia dostałem nagle dwie
    oferty pracy, niemal na ten sam dzień i z firm działających w zupełnie
    różnych branżach: jedna to adminka IT, co dosyć mocno było związane z
    moimi poprzednimi doświadczeniami zawodowymi, a druga to moje obecne
    miejsce pracy, w którym ogólnie mówiąc zajmuję się multimediami. To z
    kolei było dosyć luźno udokumentowane w papierach, ale trzeba przyznać,
    że nie najgorzej znałem się na rzeczy.
    No i dylemat, bo właściwie zawsze zakładałem ścieżke swojej kariery
    zdecydowanie w kierunku IT. Jednak po przemyśleniu wybrałem drugą
    możliwość właśnie ze względu na *dużo większe perspektywy rozwoju*. Przy
    czym zaznaczam, że interesują mnie zagadnienia z obu dziedzin, więc o
    tyle było trudniej, i tym bardziej z perspektywy czasu wiem, że dobrze
    zrobiłem.

    jeszcze zostala mi kolejna rozmowa z ta firma, wiec nie wiem
    > nawet czy zechca mnie przyjac na rozmowe. Jesli wszystko wyjdzie z ta druga
    > firma to jak podziekowac 1 ? Czy w tym przypadku unikac podpisywania umow ?

    Wszystko zależy (: Jeżeli umiejętnie i delikatnie dasz do zrozumienia,
    że równocześnie rozpatrujesz inne propozycje pracy, może to wydatnie
    podnieść Twoje walory w oczach obu `konkurentów'.

    > Jak grzecznie podziekowac kolejnym firmom ( wiecie, ten refleks 3 miesieczny -
    [...]
    Zwyczajnie, powiedz po prostu, że już nie jesteś zainteresowany bo
    znalazłeś satysfakcjonujące Cię zajęcie.

    Życzę powodzenia w podejmowaniu trudnych decyzji, bo pytanie zadałeś z
    gatunku tych, na które tylko sam sobie dasz odpowiedź.

    keisho (na) http://www.wp.pl
    'piszac na maila, usun niepotrzebne rzeczy'

  • 3. Data: 2005-04-01 09:04:58
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nic nie piszesz o branży/branżach potencjalnych pracodawców, ani czy ma
    > to jakiekolwiek dla Ciebie znaczenie.

    Branza praktycznie ta sama, ale firma nr. 2 jakby ma ciekawsze ( wieksze i
    bardziej rozwiniete ) projekty - z tego co udalo mi sie ustalic.
    W zasadzie w obu moje stanowisko bylo by takie samo i robilbym podobne rzeczy.

> [...]
    > że równocześnie rozpatrujesz inne propozycje pracy, może to wydatnie
    > podnieść Twoje walory w oczach obu `konkurentów'.

    Wlasnie boje sie tego robic, bo juz na samym poczatku moga przyjac , ze
    jestem nielojalny i skreslic mnie z listy.
    Jarod