PracaGrupypl.praca.dyskusjeJAK SZYBKO ZNALEZC PRACE PO STUDIACH › JAK SZYBKO ZNALEZC PRACE PO STUDIACH
    From: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: JAK SZYBKO ZNALEZC PRACE PO STUDIACH
    Date: Fri, 22 Aug 2003 11:25:20 +0200

    Szybko i krótko w formie recepty

    Wiele podań jest cofanych z racji tego, że nie ma miejsc dla 'umysłowych' po
    zakładach pracy.
    Natomiast nasuwa mi się taka refleksja, że gdyby nie pisać poprostu że się
    ukończyło studia, tylko powiedzmy że naukę zakończyło się na liceum czy
    technikum, dodatkowo zorientować się jakich ludzi i do czego w firmie
    potrzeba, zrobić odpowiednie szkolenie i złożyć tam papiery.
    Jest realna szansa że się dostaniemy do danej firmy!!!!
    Pracujemy powiedzmy miesiąc i z niby gadki szmatki, rozmowy z szefem
    wyniknie rozmowa o zarobkach. W której dopiero ujawnimy że mamy przecież
    wyższe wykształcenie a pracujemy za pomocą łopaty i zarabiamy za nisko.
    Zaraz się okaże że 60% ludzi od dawna pracujących (a sam szef ma jakieś
    studium only) w firmie nie posiada wyższego a pracują i biorą kasę na
    stanowiskach dla umysłowych.
    Niestety szef powinien wówczas podnieść stawkę za stanowisko przy łopacie, a
    że płacić jednemu za łopatę tyle a innemu więcej się nie godzi - po jakiś
    max. 3 miesiącach otrzymamy awans do biura. A jakiś staruszek pójdzie na
    emeryturkę.

    Nie wiem jak to wygląda w sensie prawnym, ale chyba można się nie przyznać w
    momencie aplikowania że się nie ma wyższego. Dzisiaj dzwoniła do mnie firma,
    w której chcą mnie zatrudnićjako technika (całkiem niezła forsa). Złożyłem
    tam podanie i nie napisałem że mam wyższe. Cholera, nie wiem jak się
    zachować teraz.
    Okazuje się że potrzeba więcej pracowników produkcyjnych i tzw. fartuchów
    niż umysłowych. Przebiłem się do firmy, moje poprzednie podanie zostało 3
    m-ce temu rozpatrzone negatywnie (składałem do biura):
    Wysoko oceniamy Pana kwalifikacje, ale niestety nie możemy w obecnym czasie
    zaoferować pracy na danym stanowisku. itd, itp.

    Napiszcie co o tym myślicie. Mam kumpla, który po studiach robi na maszynie
    (już 5 rok), drugi znajomy skończył psychologię i układa gresy i płytki
    ceramiczne w Warszawie, może to jest sposób żeby nie zasrać sobie życia tym
    że nieopatrznie ukończyło się studia.

    Pozdr.,
    Th