PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile zażądać (informatyk, "dorywczo" raczej:))?

  • 31. Data: 2005-11-29 01:28:43
    Temat: Re: Ile zażądać (informatyk, "dorywczo" raczej:))?
    Od: "Dawid" <d...@o...pl>

    Użytkownik "SimpleStory" <s...@s...tk> napisał w wiadomości
    news:dm6r5o$287$1@inews.gazeta.pl...

    > No. Podobno na egzaminach dyplomowych wydziałów informatycznych to
    > absolwenci składają komputery na czas...

    LOL

  • 32. Data: 2005-11-29 16:46:53
    Od: "Jarek" <2...@w...pl>

    > bardzo ciekawe... w wlk brytanii bardzo wykwalifikowanemu informatykowi
    > (ok.
    > 5 letnie doswiadczenie zawodowe, bogate portfolio, znajomosc perfekcyjna
    > javy, c/C++, Oracle itp... proponuja srednio 30-35000 funtow rocznie, co
    > daje jakies 110 zl na godzine. gdybym mial wybierac miedzy 70 w polsce a
    > 110 zl w GB to wybralbym Polske ze wzgledu na nizsze koszta utrzymania.
    > choc moze cos w tym jest skoro sznuru informatykow na wyspy brak ;)

    70 zl za prace dorywcza na chocby 1 godzine to odpowiednia cena
    Sprawdz jaka jest stawka za taka prace u angoli bedzie z50 fuli bez zadnych
    papierkow.

  • 33. Data: 2005-11-29 19:33:30
    Od: d...@g...pl

    > Autorze tego wątku, nie bądź frajer i nie słuchaj tego bełkotu.
    > Jeśli ktoś Ci radzi taka sume, to omijaj z daleka.
    > Ceń się.

    To jest dobra cena; ja mam brutto 11,9047 zeta za godzine- z tym ze to praca
    stala rowniez zwiazana z oprogramowaniem/informatyka (licencjat inf. na US).

  • 34. Data: 2005-11-29 20:10:03
    Od: d...@g...pl

    > Jesli w Wawie placa od 7 zeta to u mnie w tym pipidowie dolnym
    > powinni dawac nie wiecej niz 2 zeta/h. A nie dają, o co.
    > To ja juz nie rozumiem.

    Kwestia konkurencji. Podobnie jest z jezykiem angielskim- tam gdzie filologia,
    dziewczyny nauczaja za dyszke/h, a w malych miasteczkach gdzie anglistki ze
    swieca szukac mozna zaspiewac bezproblemowo 30 zeta.

  • 35. Data: 2005-11-30 07:56:20
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > 70 zl za prace dorywcza na chocby 1 godzine to odpowiednia cena

    Dla studenta?

    wow
    LOL

  • 36. Data: 2005-11-30 09:24:56
    Od: "Jarek" <2...@w...pl>

    > Dla studenta?

    Godzina przestoju 10 stanowisk komputerowych bo wysiadl jakis tam serwer -
    dziesieciu etatowych pracownikow kosztuje troszke pomysl.
    Jak potrafi rozwiazac problem szybko i sprawnie to moze byc uczniem szkoly
    podstawowej, placi sie za efekt, solidnosc i to ze jest na tlefon.

  • 37. Data: 2005-11-30 10:09:19
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Użytkownik jerry napisał:

    > dobre! Podobają mi się takie wypowiedzi! Najczęściej autorami są
    > sfrustrowani amatorzy informatyki, którzy zarabiając średnią krajową
    > naczytali się w gazecie wyborczej ile kosztuje godzina ich pracy i
    > szczęka im opadła - ale co zrobić? Przecież w robocie nie podskoczę - to
    > chociaż na grupie się dowartościuje.

    Mi sie tez podobaja, bo taka cene mam w oficjalnym cenniku uslug :)

    > P.S.
    > Człowiek jest na 2 roku studiów, nie może wykazać się doświadczeniem,
    > pracodawca nie wie czego może się po nim spodziewać, a TY mu proponujesz
    > by zaśpiewał 70 zł netto? Trochę źle mu życzysz...
    > 20 zł netto/h to dobra stawka na początek, na pierwszą pracę. Po 3
    > miesiącach wyjdzie czy może ubiegać się o więcej.

    Przegiales w druga strone. Gdyby to bylo w pelnym wymiarze godzin to
    moze i tak, ale za sam fakt ze to praca "na wezwanie" powinno byc drozej.
    Przeciez z tych 20zl/godz, przy takiej formie wspolpracy dojdzie drugie
    tyle na przemieszczanie sie, do tego puste godziny gdy jest za malo
    czasu zeby isc do innego klienta. To efektywnie wyjdzie maksymalnie 5zl.

  • 38. Data: 2005-11-30 10:10:06
    Od: jerry <j...@i...pl>

> [...]
    > Jak potrafi rozwiazac problem szybko i sprawnie to moze byc uczniem szkoly
    > podstawowej, placi sie za efekt, solidnosc i to ze jest na tlefon.

    Zadałeś sobie trud by przeczytać ten wątek w całości? polecam, ciekawa
    rozmowa.

    Na marginesie (gdyby Ci się jednak nie chciało) - rozpatrujemy tu
    konkretny przypadek: student z bardzo skromnym doświadczeniem stara się
    o dorywczą pracę jako nazwijmy to Administrator. Zastanawia się jaką
    oczekiwaną sumę ma powiedzieć jako swoje wymagania finansowe.

    Ktoś rzucił 70 pln netto / h

    Śmiech na sali....

    P.S.

    Rozmowa nie toczy się na temat ile kosztuje godzina przestoju w pracy i
    czy pracodawca powinien postawić na doświadczenie i co za tym idzie
    pewność i skuteczność - a to kosztuje, masz rację.

    Suma sumarum studentowi bez doświadczenia nikt nie zapłaci 70 pln
    netto/h chyba, że w firmie u taty albo mamy. Jak sam napisałeś PŁACI SIĘ
    ZA EFEKT - a na starcie pracodawca nie wie jakie efekty pracy przedstawi
    ten kandydat.
    pozdrawiam,

  • 39. Data: 2005-11-30 10:53:06
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Użytkownik Asmodeusz napisał:

    > Mi sie tez podobaja, bo taka cene mam w oficjalnym cenniku uslug :)

    Nie dziwie się. Tak się płaci. Jednak gdybym się zdecydował na Twoją
    usługę to bym Cie poprostu wezwał i gówno by mnie obchodziło czy Ty
    będziesz miał problemy z tym, czy nie - ma działać i już, ja płacę. W
    opisanym przypadku studentowi bez doświadczenia nie można tak zaufać.
    Później, gdy się już sprawdzi można negocjować stawkę (co już pisałem).

> [...]
    > tyle na przemieszczanie sie, do tego puste godziny gdy jest za malo
    > czasu zeby isc do innego klienta. To efektywnie wyjdzie maksymalnie 5zl.

    Naprawdę się uśmiałem. Akurat pracodawcę będzie interesować ile student
    (mający ulgę na komunikację, rower, samochód - whatever) wyda na dojazdy!
    Człowieku - ja doradziłem tak, aby miał szansę dostać pracę. Ty
    doradzasz tak - jak powinno być. Tyle, że kurewsko daleko nam do tego
    jak powinno być, a student 2 roku swoją dumą i ambicją tego nie zmieni
    bo nie ma innego atutu, ważniejszego - wiedzy i doświadczenia. Dopiero
    tym można walczyć o większe stawki, a nie hasłami, że "przyjęło się
    płacić tyle". Tak jak napisałem wcześniej takie osoby nie psują rynku,
    gdyż specjaliści zawsze będą w cenie. Są jednak firmy, których na
    specjalistów nie stać.

    pozdrawiam,

  • 40. Data: 2005-12-02 04:14:48
    Od: danherr <d...@g...pl>

    czarny wrote:
    > 70 zł netto za godzinę pracy, jesli to praca dorywcza, na telefon.

    Ha! Właśnie, to mnie zastanawia... Niby charakter pracy jest tak
    opisany, że narzuca się dyspozycyjność na telefon. Z drugiej strony -
    pracodawca wymaga podania swojej oferty cenowej za 1/5 i 1/10 etatu... z
    trzeciej - w ogłoszeniu stoi, że najchętniej zatrudnią na umowę-zlecenie
    lub umowę o dzieło...

    To ja już nie wiem - czy sobie liczyć "za pełny etat to by było tyle,
    czyli za 1/10 to 10x mniej"? Czy może "skoro to 4h/tydzień - niewiele,
    jest czas na inne rzeczy, to tyle"? A może właśnie "permanentna
    dyspozycyjność pod telefonem, to kosztuje"? Ehh...

    OK, może to wszystko jest dla mnie niezrozumiałe tylko z powodu braku
    doświadczenia na rynku pracy. Czy to jest normalna praktyka?:/

    --
    Danher