PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile to kosztuje (IT)

  • 1. Data: 2007-09-11 16:51:21
    Temat: Ile to kosztuje (IT)
    Od: "Mr. K." <w...@g...pl>

    Witam,

    dostalem propozycje "dorobienia"
    Program "Pacjent" dla szpitala, wstepnie wiem ze aplikacja ma byc
    okrojona i zawierac tylko pewne funkcjonalnosci oprogramowania ktore
    pracuje w szpitalu. Przeznaczeniem dla mojego programu maja byc zajecia
    dla studentow.

    Ile mozna powiedziec za taki program? Wczesnie nie pisalem takich rzeczy ?

    Nie wiem jeszcz co preferuje odbiorca, czy baza danych i dostep przez
    www, czy stand-alone progamik w C++?

    Podpowiedzcie coś :)

    Pozdrawiam
    Mr. K.

  • 2. Data: 2007-09-11 16:57:06
    Temat: Re: Ile to kosztuje (IT)
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Mr. K. pisze:
    > Witam,
    > dostalem propozycje "dorobienia"
    (...)
    > Ile mozna powiedziec za taki program? Wczesnie nie pisalem takich rzeczy ?
    > Nie wiem jeszcz co preferuje odbiorca, czy baza danych i dostep przez
    > www, czy stand-alone progamik w C++?
    >
    > Podpowiedzcie coś :)

    Się dowiedz, a potem:
    pl.comp.programming / inna grupa tematyczna i może się dowiesz, jaki
    ułamek samochodu masz wziąć. Konkretnej kwoty nikt Ci nie zaproponuje,
    bo to zawsze 'zależy' :-)

    chester

  • 3. Data: 2007-09-11 17:58:51
    Od: AF <3...@k...pl>

    Mr. K. pisze:
> [...]
    >
    > Ile mozna powiedziec za taki program? Wczesnie nie pisalem takich rzeczy ?
    >
    > Nie wiem jeszcz co preferuje odbiorca, czy baza danych i dostep przez

    za ile sie sprzedasz tyle zarobisz.

    kiedy wkoncu ludzie zrozumieja o co chodzi na rynku...

    albo bedziesz sprite albo pragnienie ;)

  • 4. Data: 2007-09-11 20:39:15
    Od: jerry <...@i...pl>

    > Ile mozna powiedziec za taki program?

    to pytanie jest jak lokata.

  • 5. Data: 2007-09-12 06:32:48
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > za ile sie sprzedasz tyle zarobisz.
    >
    > kiedy wkoncu ludzie zrozumieja o co chodzi na rynku...
    >
    > albo bedziesz sprite albo pragnienie ;)

    Dobrze gadasz, ja mówię zawsze 2x cena samochodu!

  • 6. Data: 2007-09-12 06:56:56
    Od: Konto <k...@o...pl>

    Pytanie bardzo często zadawane na grupach od cieśli po dyrekora .
    Oznacza jedno ludzie nie powinni zajmować się sprzedażą tylko robotą.
    A biorąc pod uwagę ubogi opis to nic nie można zasugeować.

    Do najprostszej kalkulacji można wziąść stawkę za dzień pracy 250 pln
    * (dni
    projektu) * VAT .

    pozdrawiam

    rafal

  • 7. Data: 2007-09-12 07:16:23
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Do najprostszej kalkulacji można wziąść stawkę za dzień pracy 250 pln
    > * (dni
    > projektu) * VAT .

    w kwestii formalnej, 250 * 22% daje sumę 55 zł, czyli za dzień pracy
    (załóżmy 8-godzin) całkiem niewiele (nie całe 7 zł za godzinę).

    Nie czepiałbym się, gdyby tu nie chodziło coś tak szczególnego jak
    programowanie...

  • 8. Data: 2007-09-12 08:15:51
    Od: l30n <n...@b...tak.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 09:16:23 +0200, grom@x napisał(a):

> [...]
    > (załóżmy 8-godzin) całkiem niewiele (nie całe 7 zł za godzinę).
    >
    > Nie czepiałbym się, gdyby tu nie chodziło coś tak szczególnego jak

    Prawdopodobnie wzór się koledze pomieszał.
    Pewnie chodziło o coś w rodzaju
    c_netto = 250pln * (dni projektu)
    c_brutto = c_netto + c_netto*VAT
    ;)
    --
    http://www.ustrzel.pl - Darmowy snajper aukcyjny Allegro

  • 9. Data: 2007-09-12 08:28:12
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Mr. K." <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > studentow.
    >
    > Ile mozna powiedziec za taki program? Wczesnie nie pisalem takich rzeczy ?

    To są usługi a nie jakieś koszyki z wikliny! Nie projekt powinieneś
    opisać tylko klienta - to on ma jakiś potencjał finansowy, a jaki, to nie
    napisałeś. Skąd mamy wiedzieć ile za to miałbyś zażądać jak nie wiadomo ile
    klient może dać?
    Rozumiesz teraz o co chodzi?

    Pozdrawiam.

    M.

  • 10. Data: 2007-09-12 11:53:13
    Od: kooriyoo <k...@g...com>

    > Podpowiedzcie coś :)

    projekt kosztuje tyle, ile klient moze na niego wydac :)

    > Nie wiem jeszcz co preferuje odbiorca, czy baza danych i dostep przez
    > www, czy stand-alone progamik w C++?

    czyli praktycznie nic nie wiesz :)

    bez zaglebiania sie w rzeczy takie jak wymiarowanie oprogramowania,
    COCOMO i inne tego typu rzeczy mozna smialo przyjac, ze skoro to tylko
    'dorobienie' to cene mozesz sobie strzelic mniej lub bardziej z
    sufitu, wiec powiedz im tyle ile Cie bedzie satysfakcjonowac = ilosc
    godzin ktore szacunkowo spedzisz przy projekcie * Twoja stawka
    godzinowa + x, gdzie x sie okresli dokladnie w procesie negocjacji
    kontraktu.