PracaGrupypl.praca.dyskusjeEtat + działaność gospodarcza a ZUS.

  • 1. Data: 2003-07-29 07:10:06
    Temat: Etat + działaność gospodarcza a ZUS.
    Od: "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pracuję na etacie ale zamierzam także prowadzić DG, mam problem z ZUS-em.
    Czy po założeniu DG (na etacie pozostaję w dalszym ciagu) będę musiał
    płacic jakieś składki do ZUS?
    Jeśli tak to jakie?
    --
    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2003-07-29 07:52:18
    Temat: Re: Etat + działaność gospodarcza a ZUS.
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pracuję na etacie ale zamierzam także prowadzić DG, mam problem z ZUS-em.
    > Czy po założeniu DG (na etacie pozostaję w dalszym ciagu) będę musiał
    ------------------------------------
    Zdrowotną.

    Wiola

  • 3. Data: 2003-07-29 08:33:19
    Od: "ARI" <a...@N...gazeta.pl>

    news.lublin.pl <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Pracuję na etacie ale zamierzam także prowadzić DG, mam problem z ZUS-em.
    > Czy po założeniu DG (na etacie pozostaję w dalszym ciagu) będę musiał
    Składkę na ubezpieczenie zdrowotne. W wysokości około 140 zł. Jeśli
    przydarzy się, ze z jakis powodów nie będziesz pracował na etat w innej
    firmie, to oczywiście automatycznie będziesz musiał płacić cały ZUS.

    Pozdrawiam
    ARI

  • 4. Data: 2003-07-29 10:06:48
    Od: "Mariusz Lonca" <m...@N...gazeta.pl>

    No właśnie. Jak naiwnie rejestrowałem DG dowiedzialem sie o tym. I teraz
    pytanie: Czy jeśli ja się rozchoruję to: Dostanę 2 razy większe chorobowe?
    Będę stał 2 razy krócej w kolejce do lekarza ? Po co mam zakladać
    dzialalność i płacic skladkę zdrowotna 2 razy wieksza, skoro i tak nic z
    tego nie będzie poza większą ilością gotówki przepieprzoną przez za
    przeproszeniem zus....

  • 5. Data: 2003-07-29 11:53:53
    Od: "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

  • 6. Data: 2003-07-29 11:56:50
    Od: r...@r...pl

    >Czy jeśli ja się rozchoruję to: Dostanę 2 razy większe chorobowe?
    to nie to ubezpieczenie!

    pozdrawiam

    romekk