PracaGrupypl.praca.dyskusje › Długie CV i co z nim począć?

  • 11. Data: 2005-06-05 16:50:21
    Temat: Re: Długie CV i co z nim począć?
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-05 18:18, Użytkownik Maciej Ślużyński napisał:

    > A ja pracuję piętnaście lat, kilka razy zmieniałem pracę, prowadziłem własną
    > firmę - i moje CV ma jedną stronę (ze zdjęciem i danymi osobowymi) + pół
    > strony na temat ponad siedmiu lat pracy dydaktycznej ;-)))

    A moim zdaniem powinieneś więcej napisać odnośnie tego, co wykonywałeś w
    danej firmie, bo np. "zarządzanie kreacją, doradztwo, prowadzenie
    derwisu" nie mówi zbyt wiele.

    --
    Witiia

  • 12. Data: 2005-06-05 17:04:17
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >A ja pracuję piętnaście lat, kilka razy zmieniałem pracę, prowadziłem własną
    >firmę - i moje CV ma jedną stronę (ze zdjęciem i danymi osobowymi) + pół
    >strony na temat ponad siedmiu lat pracy dydaktycznej ;-)))

    masz po prostu tak dobre papiery ze nie musisz ubarwiac i opisywac w
    superlatywach kazdej pozycji CV :)
    majac male doswiadczenie do CV wrzuca sie sporo informacji na tematy
    niekoniecznie zwiazane z praca - np wymienia sie kilka przedmiotow ze
    studiow ktore maja zwiazek z dana praca (nie zawsze dyplom wyzszej
    uczelni mowi pracodawcy co naprawde taki absolwent moze umiec, o czym
    miec pojecie)

    ja np majac male doswiadczenie dopisywalam do kazdego malego przejawu
    mojej aktywnosci zawodowej zakres obowiazkow na danym stanowisku - po
    to aby podkreslic czego moglam sie nauczyc w trakcie takiej
    praktyki/stazu , w cv wyladowaly moje zainteresowania, wszystkie kursy
    i szkolenia, umiejetnosci samodzielnie wyuczone - po prostu jak
    najwiecej informacji mogacych wiecej powiedziec o mojej
    wszechstronnosci, zdolnosciach adaptacyjnych, roznorakich
    zainteresowaniach - wszystko po to aby pokazac ze lubie sie uczyc i
    jestem w stanie bardzo szybko nauczyc sie takze rzeczy z ktora nie
    mialam wczesniej do czynienia ;)
    zaowocowalo to tym ze dostalam prace w ktorej rzeczywiscie obecnie
    ucze sie praktycznie od zera :) - po prostu pracodawca zaryzykowal i
    postanowil mnie przyuczyc - podejrzewam ze wlasnie ta moja
    "wszechstronnosc" i determinacja zeby szukac pracy takze poza moimi
    kwalifikacjami przekonaly ich ze dam sobie rade :)
    i rzeczywiscie po 2 tygodniach radze sobie coraz lepiej, zaczelam
    ogarniac zaleznosci, pracuje coraz bardziej samodzielnie - mam
    nadzieje ze nie nadszarpne zaufania jakim zostalam obdarzona (dodam ze
    od razu podpisano ze mna umowe o prace na 5 lat!! )

    tak wiec osobiscie polecam osobom z mniejszym doswiadczeniem jak
    najwiecej pisac o sobie.. a wraz z latami praktyki, coraz wiekszymi
    kwalifikacjami zawodowymi przechodzic coraz bardziej do konkretow i
    coraz bardziej skracac CV (bo w wypadku duzego doswiadczenia
    zawodowego CV broni sie samo)

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 13. Data: 2005-06-05 17:27:25
    Od: Agnieszka Ż <a...@w...pl>

    CanoE wrote:

> [...]
    > kwalifikacjami zawodowymi przechodzic coraz bardziej do konkretow i
    > coraz bardziej skracac CV (bo w wypadku duzego doswiadczenia

    Witam!

    Właśnie z takim zamiarem piszę swoje CV. Chcę jak najwięcej o sobie
    napisać ... no i wychodzi 3 strony po skróceniu. W liście motywacyjnym
    do danej firmie piszę o mojej nieodkrytej wszechstronności :))))))) i
    chęci nauki itd. itd. Liczę raczej na coś kierunkowego a nie związanego
    z doświadczeniem, ale nie wpisanie doświadczenia w CV nie będzie na
    pewno dobrym wyjściem. Gratulacje w związku z nową pracą.

    Pan Maciej pisze o CV na jedną stronę. Uważa Pan, że w przypadku osoby z
    takim małym doświadczeniem jak moje (roczne) pracodawca zaryzykuje
    przyjęciem mnie wiedząc jedynie jakie uczelnie skończyłam oraz w jakich
    firmach pracowałam bez wspomnienia o obowiązkach na stanowiskach, które
    zajmowałam?

    Pozdrwiam

    Aga

  • 14. Data: 2005-06-05 17:31:38
    Od: Agnieszka Ż <a...@w...pl>

    Maciej Ślużyński wrote:
    > Użytkownik "Agnieszka Ż" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz, bo ja się pogubiłem...
    >
    > Najpierw piszesz, że masz CV na trzy strony, a potem - że masz rok
    > doświadczenia?
    >
    > Chyba że ten drugi przypadek dotyczy jakiejś innej osoby :-)

    :) A więc : 1 - staż w 1 firmie, 2-praca pierwsza firma, 3-praca druga
    firma,4-aktualna praca + 2 skończone uczelnie wyższe i nawet przy małej
    czcionce i jak najskromniejszym i najbardziej streszczonym sprawozdaniu
    z tego co robiłam daje 3 strony lekko.

    Pozdrawiam

    Aga

  • 15. Data: 2005-06-05 18:52:32
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Witiia na pl.praca.dyskusje:

    > A moim zdaniem powinieneś więcej napisać odnośnie tego, co wykonywałeś w
    > danej firmie, bo np. "zarządzanie kreacją, doradztwo, prowadzenie
    > derwisu" nie mówi zbyt wiele.

    Po co? (tj. jak ktoś potrzebuje to spyta).

    --
    Ziemek

  • 16. Data: 2005-06-05 19:02:33
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

> [...]
    > przyjęciem mnie wiedząc jedynie jakie uczelnie skończyłam oraz w jakich
    > firmach pracowałam bez wspomnienia o obowiązkach na stanowiskach, które

    Nie pisz o mnie per "pan" - bo czuję się w takiej sytuacji stary i
    niepotrzebny :-)))

    CanoE podsumowała mnie bardzo trafnie - ale w Twojej sytuacji może
    rzeczywiście powinnaś napisać o sobie "wszystko".

    Ale ze względów praktycznych uważam, że CV nie powinno przekraczać jednej
    strony, bo ktoś może go nie doczytać do końca...

    Więc jak zaczniesz nabywać doświadczenia - to zacznij skracać poszczególne
    punkty ;-)

    A poza tym - jak ktoś mądrze radził - nie traktuj swojego CV jako coś
    zamkniętego i już raz napisanego; właściwie do każdej oferty powinnaś pisać
    inne CV, dokładnie dopasowane do oczekiwań ewentualnego pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 17. Data: 2005-06-05 19:05:16
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrnda6ifg.g3d.ziembor.news@tau.ceti.pl...
    > Witiia na pl.praca.dyskusje:

    > Po co? (tj. jak ktoś potrzebuje to spyta).

    A jak ktoś nie wie - to znaczy, że i tak nie szuka kogoś takiego jak ja
    :-)))

  • 18. Data: 2005-06-05 19:27:36
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-05 20:52, Użytkownik Ziemek Borowski napisał:

    > Po co? (tj. jak ktoś potrzebuje to spyta).

    Wiesz, jak ktoś potrzebuje to nie będzie się wypytywał, tylko weźmie
    kogoś innego.

    Załóżmy taką sytuację: dwóch absolwentów tego samego kierunku złożyło
    podanie do tej samej firmy. Jeden oprócz studiowania należał do koła
    naukowego, udzielał się w organizacjach, należał do AZS'u. Nie napisał
    tego w CV - bo przecież to oczywiste.
    Drugi nic nie robił, ale ładnie pościemniał.

    Który z nich otrzyma szansę zaprezentowania się w cztery oczy?

    --
    Witiia

  • 19. Data: 2005-06-05 19:35:11
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Sun, 05 Jun 2005 21:02:33 +0200, Maciej Ślużyński
    <m...@A...pl> napisał:

> [...]
    > pisać
    > inne CV, dokładnie dopasowane do oczekiwań ewentualnego pracodawcy.

    Dziękuję za uznanie ;) Drobny kłopot w tym, że nie zawsze daje się
    odgadnąć te oczekiwania ;)
    Poza tym dodam, że - moim skromnym zdaniem - akurat w CV można zrezygnować
    z pisania pełnymi złożonymi zdaniami :)

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 20. Data: 2005-06-05 19:38:11
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jun 2005 19:31:38 +0200, Agnieszka Ż <a...@w...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >firma,4-aktualna praca + 2 skończone uczelnie wyższe i nawet przy małej
    >czcionce i jak najskromniejszym i najbardziej streszczonym sprawozdaniu

    Ty wypracowanie piszesz czy CV? Naprawdę nie potrafisz wyciąć tego, co
    niepotrzebne? Nie pisze się przecież "w okresie ... pracowałem/am w firmie XXX
    jako stażysta/ka zajmując się bla bla bla" tylko "staż w firmie XXX - obowiązki:
    a, b, c".