PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego oszustow nikt nie sciga z urzedu › Dlaczego oszustow nikt nie sciga z urzedu
    From: "RP" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Dlaczego oszustow nikt nie sciga z urzedu
    Date: Tue, 7 Jan 2003 11:47:28 +0100

    Witam,

    moja Mama od jakiegos czasu szuka pracy - wiadomo jak to jest jak z
    finansami krucho - na kazda propozycje patrzy sie jakby to bylo stanowisko
    co najmniej prezesa w super dochodowej firmie

    jakis czas temu glosno bylo w wyborczej o naciaganiu ludzi przez firmy
    "konsultingowe" - tzn. wplac nam 100 zl a my w przeciagu miesiaca znajdziemy
    Ci prace - wydawalo mi sie, ze po serii artykulow takie "agencje" znikna -
    ale nic z tego - wczoraj byla wlasnie w tego typu firmie - na szczescie byla
    na tyle przytomna, ze stwierdzila, ze nikt jej wczesniej nie uprzedzal o
    jakis kosztach i nie ma przy sobie po prostu kasy (od razu jak sie o tym
    dowiedzialem - wybilem jej to z glowy) - oczywiscie umowe mogla sobie
    przeczytac u nich na miejscu - ale nie chcieli jej dac do domu (pewnie
    ciekawe rzeczy mozna by wyczytac) - z tego co sie orientuje, pobieranie kasy
    od szukajacych pracy jest nielegalne - czy orientujecie sie gdzie mozna
    zglaszac takie "firmy" ??

    no i druga sprawa - na pl.praca.szukana (tak wlasnie tam) pojawil sie post o
    skladaniu nawilzaczy - w pierwszej chwili pomyslalem - ok - moze i glupia
    robota - ale platna - zajrzalem na ich strone - oczywiscie "wplac nam 50 zl
    celem zabezpieczenia [ble ble ble]" - podaja adres, podaja NIP, Regon itp. -
    wyglada faktycznie w miare uczciwie - ale ... - rzut okiem do googli - i
    kilka newsow, ze to kolejny oszust - jak to jest, ze gosc od jakiegos czasu
    naciaga ludzi - podaje adres - i dalej dziala (o ile oczywiscie adres jest
    prawdziwy) - zauwazylem, ze zmienil juz nr konta - ale reszta danych jest
    taka sama - przeciez takich ludzi to z urzedu powinni scigac

    RP

    PS: a dzieki naszemu wspanialemu prawu - moja Mama musi znalezc jakas robote
    (jesli chce dostac wczesniejsza emeryture to na minimum 6 miesiecy i to na
    umowe o prace - a kto teraz zatrudni osobe w podeszlym wieku ??) mimo, ze
    zarowno wiek jak i staz pracy pozwalalby jej na przejscie na wczesniejsza
    emeryture - ale nie - bo ostatnio prowadzila wlasna dzialalnosc
    gospodarcza - wiec sie jej nie nalezy (gdyby o tym wiedziala, to jeszcze
    przed rozpoczeciem dz.g. takze mogla przejsc na wczesniejsza emeryture [juz
    wtedy wiek i przepracowane lata na to pozwalaly] i wtedy by ja dostala - co
    za chore panstwo - az sie pracowac nie chce ;-((( )