-
1. Data: 2004-02-02 17:58:28
Temat: Czy warto?
Od: B R I A N <n...@o...pl>
Szanowni grupowicze.
Jak myślicie?
Czy warto zająć się świadczeniem pomocy informatycznej w domu u klienta?
Jeździć po ludziach i naprawiać komputery, usuwać usterki?
Czy zdarzyło wam się potrzebować pomocy informatycznej np. po 18-tej,
kiedy większość firm zamknęła już drzwi?
Wiem, że jeśli nie spróbuję to się nie dowiem, ale może ktoś życzliwy
udzieliłby mi odpowiedzi na któreś z pytań.
Pytam, bo mam wątpliwości. Dziś wiele firm daje gwarancję na naprawę
sprzętu komputerowego 2 lata, a kultura informatyczna posiadaczy PC
rośnie wraz z jego używaniem.
Pozdrawiam.
Nairb.
-
2. Data: 2004-02-02 18:47:04
Temat: Re: Czy warto?
Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>
Dnia pon, 02 lut 2004 tako rzecze B R I A N:
> Jak myślicie Czy warto zająć się świadczeniem pomocy informatycznej?
> w domu u klienta Jeździć po ludziach i naprawiać komputery, usuwać?
> usterki ?
W tym może być przyszłość. Stopień komplikacji systemów operacyjnych
i PCtów już na dzień dzisiejszy znacznie przekracza możliwości
przeciętnego usera. Z drugiej strony, systemy operacyjne i sprzęt
powinien być przezroczysty dla użytkownika [1]. Ludzie powinni używać
komputerów tak jak używają telewizorów, a nie tracić czas na użeranie
się z nimi.
Jednak moim zdaniem, aby odnieść tu jakiś sukces, to trzeba
nawiązać współpracę z firmami/sklepami sprzedającymi sprzęt i za ich
pośrednictwem zawierać kontrakty na suport.
Tu jest ciekawy artykuł o podobnym modelu biznesowym:
Jeff Covey: "A New Business Plan for Free Software"
http://freshmeat.net/articles/view/143/
[1] (c) L. Torvalds
--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński