PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo z niewykorzystanym urlopem? › Co z niewykorzystanym urlopem?
    From: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Co z niewykorzystanym urlopem?
    Date: Sat, 22 Apr 2006 17:09:57 +0200

    Witam

    Mam takie pytanie: zostalo mi z zeszlego roku 9 dni urlopu.
    W ustawie jest natomiast zapisane:
    "Urlopu niewykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z planem urlopów należy
    pracownikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego kwartału następnego roku
    kalendarzowego; nie dotyczy to części urlopu udzielanego na żądanie."
    Jeżeli nikt mnie przymusowo nie wyslal na ten urlop (nawet
    nie za bardzo bylo kiedy) to czy mozna sie na tej podstawie
    domagac np. zamiany zaleglych dni z zeszlego roku na
    ekwiwalent pieniezny? A moze udzielenia zaleglego
    urlopu w najblizszym wskazanym terminie, bez wzgledu
    czy pracodawca bedzie mial na to ochote? Czy moze
    jest to "martwy" zapis, nic nie wnoszoący?

    Pzdr
    Piotr