PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...

  • 101. Data: 2005-09-22 10:53:33
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <0...@p...pl>
    Aleksander Galicki napisał(a):

    > Racja, ale jakbys sobie wyobrazal klamliwy makijaz?

    Nie wiem, jakoś nad tym się nie zastanawiałem. Ale może taki który kończy
    się porankiem kojota? ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 102. Data: 2005-09-22 11:00:19
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgtu6p$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <m...@s...pl> pisze:

    > Nie mowienie calosci kazdemu i dopasowywanie komunikatu do odbiorcy to
    > zwyczajna dyplomacja.
    Raczej zwyczajna manipulacja.

    > Zadna partia jeszcze nie spelnila swoich wszystkich obietnic z kampanii,
    > wiec mozesz tym epitetem okreslic dowolna ze startujacych partii.
    Na razie mówimy o oszustwie dokonywanym w celu doprowadzenia możliwie
    największej grupy wyborców do niekorzystnego rozporządzenia swoim głosem.

    > Na pewno kosztem emerytur dla bylych funkcjonariuszy aparatu
    > komunistycznego,
    OK, jeśli uda się załatwić sprawę pozbawienia praw nabytych.
    Poza tym iluż ich może być? Kropla w morzu potrzeb.

    > ludzi wyludzajacych nienalezne renty i inne swiadczenia
    Słusznie. Ale to dalej będzie chyba kwota strategicznie mało ważna.
    W sumie wątpię aby za tak pozyskaną kasę zrobili dobrze komukolwiek.

    > i aparatu urzedniczego
    Nie da rady. Przecież potrzebują stanowisk w tym aparacie dla swoich.

    > (ich wersja podatku liniowego i uproszczenia
    > zeznan podatkowych tak, ze nie bedzie trzeba wypelniac i skladac PITu
    > pozwoli zwolnic troche urzednikow).
    Raczej posadzić na ich miejsce swoich, może troche reorganizując strukturę
    dla niepoznaki. Swoja drogą gdyby tzw. podatek liniowy był takim dobrym
    rozwiązaniem, to zapewne byłby już podstawą polityki fiskalnej większości
    państw. A jakoś nie jest.

    Jotte

  • 103. Data: 2005-09-22 11:10:21
    Od: złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl>

    Dnia 2005-09-22 12:41 , walcząc mozolnie z klawiaturą Aleksander Galicki
    w pocie czoła napisał/a:

> [...]
    > i tak ostentacyjnie demonstruje to, ze mu nie zalezy na wladzy, ze o jakiej
    > skutecznosci tu moze byc mowa? Po co wybierac kogos, kto - owszem -
    > demonstruje przywiazanie do swoich pogladow, ale jednoczesnie obnosi sie z
    > tym, ze na realizacji tych pogladow wcale mu nie zalezy?
    >
    > A na marginesie: srodowisko JKM niestety sprawia wrazenie oderwanych od
    > rzeczywistosci glaskajacych sie nawzajem fetyszystow. Elitaryzm bla bla bla.
    > Gdyby nie to, ze sa konserwatystami to by sie swietnie zgadali z inna frakcja
    > podobna towarzyska frakcja - satanistami mianowicie.

    ..dziękuję za miłą, rzeczową i "na poziomie" wypowiedź z Twojej strony.
    Niestety z uwagi na fakt, iż nie obracam się w kręgach "fanatyków",
    "fetyszystów" i "satanistów" oraz nie umiem powiedzieć, czy osoby te się
    "głaskają nawzajem" czy też nie - nie będę mógł prowadzić z Tobą dalszej
    konwersacji na ten interesujący Cię jak widzę temat.

    z poważaniem
    A.

  • 104. Data: 2005-09-22 11:20:43
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >z Tobą dalszej
    >konwersacji na ten interesujący Cię jak widzę temat.

    Łaskawie przypominam, że zapomniałeś napisać iż głosuję na komuchów w
    błękitnej koszuli (dokladnie tak jak twoja sąsiadka).

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 105. Data: 2005-09-22 11:38:49
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >z Tobą dalszej
    >konwersacji na ten interesujący Cię jak widzę temat.

    No to ci pomoge odnosnie "fanatyków", "fetyszystów" i "satanistów". Otoz
    fanatykiem jestes np. ty. Co do probki fetyszyzmu to polecam np. ostatni numer
    Opcji Na Prawo (nie "Najwyzszy Czas", ale tez blisko) w ktorym felietonista
    sie zali, ze sztuka stala sie malo elitarna. A satanistow mozna zostawic w
    spokoju.

  • 106. Data: 2005-09-22 11:50:01
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    >W wiadomości news:dgtu6p$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl Immona

    > Na razie mówimy o oszustwie dokonywanym w celu doprowadzenia możliwie
    > największej grupy wyborców do niekorzystnego rozporządzenia swoim głosem.

    Zglos do prokuratury.

    > OK, jeśli uda się załatwić sprawę pozbawienia praw nabytych.
    > Poza tym iluż ich może być? Kropla w morzu potrzeb.

    Aparat komunistyczny byl dosc liczny, a emerytury znacznie wyzsze od
    normalnych. sama znam takiego (sasiad mojego brata) ktory dostaje 3 tys
    emerytury. Mieszka z wnukiem. Ow wnuk jest lewackim anarchista plujacym na
    "system", panstwowosc, nie pracujacym i walacym w bebenki na wroclawskim
    rynku. Utrzymuje sie oczywiscie z tej dziadka emerytury :) i jakos nie ma z
    tym problemow natury egzystencjalnej :D

    > Słusznie. Ale to dalej będzie chyba kwota strategicznie mało ważna.
    > W sumie wątpię aby za tak pozyskaną kasę zrobili dobrze komukolwiek.

    Malo wazna? Jotte, mamy najwyzszy odsetek rencistow w Europie! Z renty
    inwalidzkiej jako z glownego zrodla utrzymania utrzymuje sie u nas 3,7 mln
    ludzi! http://samisobie.clan.pl/on_stat.htm. (dane sprzed kilku lat, ale od
    tego czasu sie bynajmniej ta liczba nie zmniejszyla). Ja spotkalam
    kilkunastu zdrowych rencistow wcale nie obracajac sie w kregach wyludzaczy!
    Hausner liczyl, ze po weryfikacji ilosc rent obnizylaby sie o okolo milion.
    Jesli policzyc rente jako 500 zl miesiecznie, to sa to oszczednosci 6 mld
    rocznie.

    > Nie da rady. Przecież potrzebują stanowisk w tym aparacie dla swoich.

    Do obslugi PITow i calej tej papierkowosci na styku obywatel-urzad zatrudnia
    sie przerzucaczy papierkow za 1000 zl czy 1500 zl na reke. PO jest mocno
    nasycone przedsiebiorcami majacymi firmy, ktorzy odniesli sukces. taka
    posada jest calkowicie nieatrakcyjna dla nich, ich dzieci i znajomych i
    likwidacje tej czesci aparatu przezyja. Obsadzane beda jak zwykle stanowiska
    znacznie wyzsze, ktorych juz jest tyle, ze dla wszystkich starczy.

    > dla niepoznaki. Swoja drogą gdyby tzw. podatek liniowy był takim dobrym
    > rozwiązaniem, to zapewne byłby już podstawą polityki fiskalnej większości
    > państw. A jakoś nie jest.

    Slowacja wprowadzila i zaczyna jej sie wiesc bardzo dobrze, przyciaga
    inwestorow i goruje nad nami w rankingach.
    Jesli chodzi o Zachod, to panstwa, ktore sa bogate moga sobie pozwolic na
    wiecej socjalu i redystrybucji bez tak wielkich negatywnych skutkow tego,
    ale my nie jestesmy bogatym panstwem i dlatego stymulowanie
    przedsiebiorczosci i przyciaganie inwestycji jest dla nas jedynym wyjsciem,
    zeby sie wzbogacic jako panstwo na tyle, zeby mniejszy liberalizm nie odbil
    sie nam silna czkawka.

    I.

  • 107. Data: 2005-09-22 12:55:39
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 22 Sep 2005 13:50:01 +0200, "Immona" wrote:

    >Slowacja wprowadzila i zaczyna jej sie wiesc bardzo dobrze, przyciaga
    >inwestorow i goruje nad nami w rankingach.

    Z tą "cudowną" Słowacją to bym raczył uważać. Sądzę, że jesteśmy w
    lepszej sytuacji niż Słowacy i z tego co się orientuję duża część z
    nich uważa podobnie.
    Otóż te wychwalane w Polsce inwestycje, na Słowacji przedstawiane są
    tam trochę inaczej. Po pierwsze ze względu na afery korupcyjne
    związane z owymi, a po drugie opłacalność tych inwestycji. Prasa pisze
    o głupocie ichnich polityków, którzy za każdą cenę starają się
    przyciągnąć obcy kapitał. Otóż często opisywane są sytuacje, gdy
    bardziej opłacałoby się przez ileś lat wypłacać zasiłki lub stworzyć
    miejsca pracy po prostu płacąc miejscowym firmom za każdego
    zatrudnionego pracownika niż oddawać te pieniądze Azjatom.

    Co do rankingów to pamiętasz może nasze negocjacje z Unią? Media
    nieustannie podawały, że jesteśmy daleko w tyle za Słowacją w
    praktycznie każdej z dziedzin. Na Słowacji media przedstawiały to
    trochę inaczej. Ludzie się denerwowali, że te "kokoty" które wysłali
    na negocjacje nie wiedzą po co tam są i podpisują z uśmiechem idioty
    wszystko co im tam podsuną. Jako wzór podawano Polskę i padały nawet
    propozycje w formie dowcipów, żeby wynająć Polaków, albo negocjacje
    prowadzić razem z Polską lub przynajmniej nic nie podpisywać dopóki
    Polacy tego nie zrobią.

    Jeśli chodzi o słowackich polityków to popatrz na afery związane
    chociażby z byłymi najwyższymi przedstawicielami władz, którzy majątki
    mają kilkukrotnie większe niż ich życiowy dochód, albo zabójstwo
    polityczne dziennikarza i sposób zablokowania śledztwa w tej sprawie.
    Ludzie są już tym zmęczneni - zobacz kto teraz został słowackim
    ministrem skarbu ;-)

    Mają też wiele problemów, które praktycznie nie istnieją w Polsce np.
    problem Cyganów i Węgrów.

    Reformy które przeprowadzają też nie są zawsze dobre (chyba już weszła
    ustawa wprowadzająca odpłatność za studia).
    Z drugiej strony wiele pomysłów mają ciekawych np. podatek liniowy,
    czy też zasiłek w zamian za prace społeczne (związane z tym były
    protesty Romów m.in. napady na sklepy i lokalne rozruchy).

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 108. Data: 2005-09-22 13:23:09
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 22 Sep 2005 13:55:39 +0100, Bremse wrote:

    >Ludzie są już tym zmęczneni - zobacz kto teraz został słowackim
    >ministrem skarbu ;-)

    pomyłka - miało być gospodarstwa

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 109. Data: 2005-09-22 16:54:53
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <r...@4...com>
    Bremse napisał(a):

> [...]
    > miejsca pracy po prostu płacąc miejscowym firmom za każdego
    > zatrudnionego pracownika niż oddawać te pieniądze Azjatom.

    Od kogoś słyszałem, że ostatnio na Hankooku się ponoc przejechali. Nie
    wiem na ile plotka, a na ile prawdziwe. Ktoś wie coś więcej?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 110. Data: 2005-09-22 17:16:49
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    januszek wrote:
    > Polityk, który od 12 lat ma poparcie rzędu 3-4% ma być
    > 'najmądrzejszy'?

    ludzie genialni sa zawsze brani za oszolomow i szalencow