PracaGrupypl.praca.dyskusjeAnalityk danych przy projekcie SAP [dlugie] › Analityk danych przy projekcie SAP [dlugie]
    From: "olka" <o...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Analityk danych przy projekcie SAP [dlugie]
    Date: Wed, 21 Jul 2004 10:14:17 +0200

    Czesc,

    Jakis czas temu w internecie pojawiła sie informacja dotycząca rekrutacji
    analityka danych przy projekcie zwiazanym z SAP-em. Projekt jest planowany
    na okolo 2 lata. Jestem ciekawa czego mozna sie podczas takiego projektu
    nauczyć - zadania ktore bedzie w przyszlosci wykonywac dana osoba sa
    nastepujace:

    "Tworzenie i utrzymywanie master data - głównych obiektów danych
    podstawowych jak np. materiały, partnerzy handlowi w systemie SAP
    Tworzenie i utrzymanie danych podstawowych rynku w Master Data Repository
    (MDR)
    Zapewnienie unikalności danych podstawowych (brak duplikatów)
    Kontrola czy dane otrzymywane we wnioskach o stworzenie nowych obiektów są
    zgodne ze standardami danych
    Monitorowanie jakości wprowadzanych danych i zapewnienie wsparcia
    użytkowników w zakresie problemów związanych z danymi, we współpracy z
    lokalnym Data Managerem i właścicielami procesów
    Monitorowanie na bieżąco jakości danych w systemie
    Kontrola czy lokalne wglądy danych podstawowych (specyficzne dla rynku) są
    poprawne z punktu widzenia procesów biznesowych."

    Jak juz wspomnialam projekt jest planowany na dwa lata - jestem ciekawa co
    po tym okresie. Czy bede mogla znalezc jakas konkretna robote po tym czasie
    w innej firmie (czy bede posiadala jakas wiedze, ktora uczyni mnie osoba
    poszukiwana na rynku pracy)? Ponieważ caly projekt dotyczy SAP-a czy po tym
    okresie bede mogla powiedziec ze przynajmniej w 20% znam specyfike wdrazania
    rozwiazan SAP? Opis stanowiska sklania raczej ku twierdzeniu, ze bede miala
    stycznosc jedynie z waska działka wdrozenia SAP-a i po tym okresie bede
    dysponowala doswiadczeniem ale z bardzo waskiej dziedziny - tak jakby przez
    dwa lata stac sie specjalista w dziedzinie kladzenia pierwszej wartswy
    cegiel podczas budowy domu ;). Jestem ciekawa jaki procent tych zadań bedzie
    zwiazany z informatyka a jaki z biznesem? W jakim stopniu ( i czy w ogole)
    poszerze swoja wiedzę informatyczna, a w jakim stopniu wiedzę biznesowa? I
    czy mam szanse poznac rzeczy ogólnie zwiazane z SAP-em?

    Trochę tych pytań zadałam ale proszę o jak najszersza odpowiedź, moze mi sie
    cos rozjasni w głowie bo do tej pory z sapem nie mialam nic wspolnego.
    Z góry dzieki,
    Olka