PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absolwenci informatyki!!!

  • 51. Data: 2002-03-13 18:15:27
    Temat: Re: Absolwenci informatyki!!!
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On 13 Mar 2002 10:48:45 +0100, m...@g...pl (m3fist0) wrote:

    [ciach...]
    >no i wogole to trzeba rozroznic jeszcze jedna sprawe - informatyk to
    >pani zosi instaluje windows, programista tworzy oprogramowanie,
    >administrator sieci, zajmuje sie bezpieczenstwem przeplywu informacji
    >w firmie. o ile programista z adminem ma cos nieco wspolnego to
    >informatyk z nimi ma tyle samo do pogadania co ministrant z ministrem.
    Otoz pojecie informatyk jest obecnie tak samo obszerne jak np.
    duchowny (ksiadz) a ze kosciolow duzo to moze byc prawoslawny,
    katolicki,ewangelicki, arianski, kalwinski, jehowy i czort ich wie tam
    jaki jeszcze niby z zewnatrz tacy sami ale jak przyjdzie co do czego
    to... kazdy powie co innego
    I zeby nie owijac w bawelne po prostu to okreslenie powoli mnie
    zaczyna wkur.... Trzeba zaczac wymyslac nowe okreslenia bo nas
    zaszufladkuja do tej samej kategorii co facet obslugujacy office'a
    (autentyk - "Mam kuzyna informatyka. A co robi? - Obsluguje
    zestawienia w Excelu" )

    Aha przy okazji nie plujcie na helpdesk to naprawde szkola zycia.
    [ciach...]
    >a poza tym trzeba umiec kombinowac. no i nie ma sie co oszukiwac -
    >koles ktory w wieku 12 lat pisal exploity odstawia mgr inz ktory sobie
    >kupil komputer na trzecim roku na horyzont. znam naprawde wiele ludzi,
    >ktorzy maja 18-20 lat i zarabiaja spokojnie 4-6k miesiecznie.
    No coz takie poglady wyglaszalem jakies 2 lata temu w dyskusji z p.
    Lewandowskim widze ze sa ludzie myslacy podobnie. Z tym ze pisanie
    exploitow jeszcze niczego nie znaczy facet znajacy sie na jadrze
    linuxa nie musi byc dobrym bazodanowcem. Poza tym sa ludzie piszacy
    exploity i znajdujacy te exploity
    [ciach...]
    >dobrze mowi, nalac mu wiecej. i przyklady - najlepsze stanowiska w
    >firmach zajmujacych sie sieciami obsadzone sa ludzmi, ktorzy na hip i
    [skrot]
    >informatyka" co najwyzej moze liczyc na dziobanie w sql albo
    >oprogramowaniu do ksiegowosci. (bez urazy dla nikogo) ;)
    Masz troche jednostronny poglad na to czym mozna sie zajmowac w pracy
    >khehe ;) i jeszcze mala podpowiedz - przyjrzyj sie jak wyglada piecyk
    >(to taka skrzynka gdzie jest karta graficzna i dysk twardy i inne
    >takie), jak rozbebeszone i ciagle otwarte - to ten koles naprawde jest
    >niezly bo traktuje swoj sprzet jako narzedzie a nie mebel do
    >szpanowania przed kolegami ;)
    Tak wyglada komputer czlowieka zarazonego komputerem - jak sie mu uda
    to sie wyleczy, bedzie traktowal komputer jak kazdy normalny sprzet
    (do kompilacji jaderka ciagle wystarczy 486 wiec nie jest potrzebna
    jego ciagla modyfikacja) jesli nie, to sie wypali i rzuci ta zabawe -
    i zostanie np. sprzedawca komputerow (znam przyklady). Ja nie
    zmienialem komputera juz ponad 3 lata (mialem wazniejsze wydatki) i
    nie widze powodu aby go rozkrecac. :))

    Pzdr
    Limfo

  • 52. Data: 2002-03-13 18:52:39
    Od: "Beny" <b...@a...de>

    On Wed, 13 Mar 2002 17:23:18 +0100, Sylwester Kacprzyk
    <l...@g...pl> wrote:

    >"Piotr ?ebrowski" napisa?(a):

    >Jak czyta?em t? odpowied 1/4 nie wiedzia?em czy si? ?miac czy p?akaae.
    >Mam wy?sze wykszta?cenie. ?wie?o po studiach.
    Nie narzekaj i plac frycowe jak kazdy z nas - moje pierwsze wyplaty
    nazywalem renta 3 grupy takie byly niskie.

    Pzdr
    Limfo

  • 53. Data: 2002-03-13 18:53:31
    Temat: Re: Re[2]: Absolwenci informatyki!!!
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    Dzieki za info.
    Tak dla pewności.
    Mam moduł do jednej bazy napisany przez kogoś innego,
    oczywiście licencja w txtku była, opłata 100$ ewentualnie ( nad tym się
    zastanowię na przyszłość), to nie jest moduł napisany przez firmę tylko
    prywatną osoby z Australii ktora sprzedaje to przez WWW.

    Czy w takim razie mogą mi kazać w razie kontrolii, odhasłować moduły np. w
    Accessie czy mogę im faka pokazać.
    Wiem , że to nieuchciwe z mojej strony ale chciałbym mieć pewność w tej
    sprawie.

    A co do pisania/edytora to mozna przyjąć , że pisałem baze na miejscu.

  • 54. Data: 2002-03-13 18:58:00
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    > Dlaczego, skoro będę więcej umiał?

    A moze tylko tak Ci sie bedzie zdawac. Opuscisz w szkole te tematy, ktore
    by pokazaly Twoja niewiedze ...
    Czasy "zlotych raczek" juz sie skonczyly...

  • 55. Data: 2002-03-13 19:10:19
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    > Z tego co wiem winogrona dojrzewają w okolicy września i października

    Ile wiec mozna zarobic z tego typu pracy i przywiezc do Polski ...
    Szukam kogos po prostu, kto juz byl i ma jakies doswiadczenie w tym zakresie

  • 56. Data: 2002-03-13 19:37:00
    Od: "Beny" <b...@a...de>

    U?ytkownik "Micha? M." <m...@s...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > G***** prawda! Dzi? z?ota r?czka otwiera sobie drugiego Microsofta i ma
    kas?
    > na utrzymanie miliona ludzi przez 100 lat...

    Tu nie masz racji.
    Zlota raczka teraz juz nie otworzy drugiego Microsoftu, bo na to trzeba miec
    niestety pieniadze - glownie na reklame.

    > A po co programi?cie wiedza z geografii?

    Zeby wiedzial w jakim zyje realnym swiecie, jako przeciwienstwo do
    wyimaginowanego swiata wirtualnej rzeczywistosci.
    Zeby wiedzial dokad moze sie udac gdy nie bedzie juz mogl patrzec na
    komputery.

    > A do liceum profilowanego powinienem si? dostaae (teraz bior? pod uwag?
    > matm?, polski i dwa programy zwi?zane z profilem)...
    > Poziom w liceum na profilu fizyczno-informatycznym jest taki, ?e w
    ostatniej
    > klasie ucz? si? tworzyae prezentacje w PowerPoincie (do tego nie trzeba
    > wiedzy tylko ciut inteligencji, sam si? tego nauczy?em jak mia?em 11
    > lat...)...

    Ja mam juz znacznie wiecej lat niz Ty i wiem z zakresu IT bardzo duzo.
    Mam jednak swiadomosc, ze nowe pokolenia sa zdolniejsze, maja lepsze warunki
    do nauki niz ja
    i zdecydowanie lepiej chlona nowoczesna wiedze.
    Ty musisz jednak pamietac, ze nie jestes jedynym, zdolnym, mlodym
    czlowiekiem w Polsce.
    Za kilka lat Polska bedzie wlaczona do struktor Unii Europejskiej i
    konkurencja znacznie sie rozszerzy.
    Wtedy nie bedziesz rowniez jedynym, zdolnym, mlodym czlowiekiem w Unii
    Europejskiej.
    Beda wygrywac tylko najzdolniejsi i najwiecej wiedzacy o przydatnych
    technikach w biznesie.
    Niedouczeni pozostana w tyle.

    > A na studia te? si? dostane, mo?e nie renomowane... ale i tak b?d?
    wiedzia?
    > wi?cej ni? ci ze studiów z Warszawy!

    Na studiach w Warszawie studiuja nie tylko ludzie z Warszawy,
    ale mnostwo przyjezdnych zdolniachow skad sie tylko da.
    Jesli myslisz ze jestes lub bedziesz lepszy od wszystkich,
    to po szkole sredniej zapraszam Cie na glebokie, warszawskie wody rynku
    pracy.
    Pelno jest takich odwazniakow jak Ty.
    I nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jaka teraz ludzie maja wiedze.
    Mozesz sie z kazdym zmierzyc dzierzac w reku swe CV.
    Pracodawcy Cie ocenia najlepiej.

    > Pozdrawiam

    Krzysiek.

  • 57. Data: 2002-03-13 22:09:53
    Od: "WEJDER" <m...@w...pl>

    Dnia pięknego Wed, 13 Mar 2002 19:58:50 +0100, Michał M.
    <m...@s...pl> napisałbył:

    >Dlaczego, skoro będę więcej umiał?

    Bo teraz takie czasy są, że liczą sie garniturki, piękne słowa i lanie
    wody. Teraz są strategie, zarządzanie, CRMy i inne. A normalny,
    trzeźwo stojący na ziemi człowiek może co najwyżej robić za 500zł za
    czarnucha...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 58. Data: 2002-03-13 22:29:42
    Od: "WEJDER" <m...@w...pl>

    "Michał M." <m...@s...pl> wrote in message
    > Wiecie dlaczego mamy takie bezrobocie? Bo mamy zacofaną edukacje! A
    patriotą
    > jest ten, który przeciwstawia się systemowi nauczania...

    a ja sie zgadzam z kolega - polski system edukacji to jedna wielka porazka i
    trzeba patrzec tylko jak sie przesliznac,
    kadra IT z niektorych univerkow i politechnik to smiech - ci polscy dr. i
    prof. z wydzialow informatyki to czesto "przyuczeni" matematycy,fizycy lub
    pokrewne kierynki, ktorzy maja blade pojecie o tym o czym mowia , nie
    mowiac o tym ze juz dawno nie nadarzyli za technologia,studia informatyczne
    powinny trwac max 3 lata bo i tak samemu sie trzeba nauczyc - a technika
    pedzi jak szalona ...

    racje maja tez koledzy - polska nie krajem dla "pasjonatow" - raczej
    USA,Niemcy kraje z czolowki technologicznej,tam bardziej sie liczy ze "wiesz
    jak" niz "chyba wiesz jak" , dlatego Twoj kumpel przetrwa , zostanie jakims
    dr. i bedzie uczyl innych albo managerem co by firma mogla sie pochwalic
    kims z tutylem naukowym

    ........... a jak mu szczescie nie dopisze to zginie w swiecie zer i
    jedynek - bo IT to nie branzna gdzie mozesz sciemniac jak w marketingu,albo
    wiesz albo nie wiesz
    albo wiesz jak skonfigurowac router albo nie wiesz,albo wiesz jak
    administrowac linuxem albo nie wiesz

    papier jednak musisz miec - takie juz czasy - wlozysz go sobie pozniej do
    szuflady i bedziesz mial spokoj - a szef nie bedzie mogl ci placic
    jalmuzny - a tak bedzie jak nie bedziesz mial wyzszego

    pozdrawiam

    Rafal Neumann

    P.s a wiedza ogolna tez sie przydaje co by inni nie mogli psioczyc ze
    informatycy widza tylko komputer i monitor

  • 59. Data: 2002-03-14 00:55:25
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Slavo" <s...@g...net> napisał w wiadomości
    > jezu... ale pieprzysz....albo jeszcze nie po studiach... albo.. jestś
    zwykły
    > czarnuch...
    >
    > slavo

    A Ty jestes zarozumialy ignorant.

    Krzysiek

  • 60. Data: 2002-03-14 01:15:34
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Uzytkownik "Oktek" <o...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    W Warszawie ogloszenia drobne, to regularnie 8 stron z mala domieszka
    reklam.
    Ale jest to wkladka do znacznie wiekszego zestawu duzych, sponsorowanych
    ogloszen.