PracaGrupypl.praca.dyskusje › Abslowent, staz ?

  • 1. Data: 2003-07-09 10:26:38
    Temat: Abslowent, staz ?
    Od: "XEM" <s...@o...pl>

    Hej
    Mam pytanie, od kiedy stajem sie absolwentem w rozumieniu urzedu pracy ?
    Od dnia obrony, czy od dnia zarejestrowania sie ? Bo nie wiem czy isc sie
    rejestrowac, bo w moim wypadku studiuje jeszcze na drugim kierunku (na 3
    roku, dzienne). Wiec jesli studiuje na drugim kierunku to moze dopiero wtedy
    gdy skoncze drugie studia ?? Głownie chodzi mi o mozliwosc skorzystana z
    programu Pierwsza praca.. No i z tym mam zwiazane drugie pytanie. Jak
    wyglada sprawa stazu absolwenckiego. Czy on jest w calosci oplacany przez UP
    ? A jezli sam sobie znajde firme (ktoramnie przymie na staz) to czy jest ona
    jakos weryfikowana ?? Przeciez znajac Polakow, to pole do przekretow
    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2003-07-09 11:39:49
    Temat: Re: Abslowent, staz ?
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "XEM" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ona
    > jakos weryfikowana ?? Przeciez znajac Polakow, to pole do przekretow

    Najpierw się dowiedz czy jako student dzienny obejmuje cię jakikolwiek
    program UP.

  • 3. Data: 2003-07-09 12:09:01
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    własciwie juz ci moge odpowiedziec:
    jako student dzienny nie mozesz byc zarejestrowany jako bezrobotny, więc nie
    jesteś klientem UP

  • 4. Data: 2003-07-09 13:00:38
    Od: "Katarzyna" <k...@p...onet.pl>

    > Hej
    Witam

    > Mam pytanie, od kiedy stajem sie absolwentem w rozumieniu urzedu pracy
    ?
    > Od dnia obrony, czy od dnia zarejestrowania sie ?

    Absolwentem w rozumieniu UP stajesz sie od dnia obrony.

> [...]
    > rejestrowac, bo w moim wypadku studiuje jeszcze na drugim kierunku (na 3
    > roku, dzienne). Wiec jesli studiuje na drugim kierunku to moze dopiero

    Jeśli studiujesz to nie przysługuje ci prawo zarejestrowania sie w UP.

> [...]
    > programu Pierwsza praca.. No i z tym mam zwiazane drugie pytanie. Jak
    > wyglada sprawa stazu absolwenckiego. Czy on jest w calosci oplacany przez

    Staż opłacany jest przez UP. Odbycie stażu wiąze się z wynagrodzeniem w
    postaci stypendium stażowego, którego wysokość równa jest wielkości zasiłku
    dla bezrobotnych.

    > Pozdrawiam
    > Pawel

    Pozdrawiam
    Katarzyna

  • 5. Data: 2003-07-09 14:01:04
    Od: "XEM" <s...@o...pl>

    Czyli co ?? Mimo ze skonczylem studia nie moge sie zarejestrowac jako
    bezrobotny ?? A co to ich interesuje ze studiuje dla samego siebie jako
    rozwiniecie moich zainteresowan, i w razie zanleznienai pracy jestem w
    stanie sie przeniesc na zaoczne (albo robic eksternistycznie). Czy oni sa w
    jakis sposób w stanie to sprawdzić ?? Przeciez przyniose im papier
    ukończenia studiów. Czyli mam rozumieć że ststus ablsowenta dopiero uzyskam
    po skonczeniu drugiego kierunki ??
    Pzdr.
    Pawel

  • 6. Data: 2003-07-09 14:24:44
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    > jakis sposób w stanie to sprawdzić ?? Przeciez przyniose im papier
    > ukończenia studiów. Czyli mam rozumieć że ststus ablsowenta dopiero

    Nie, nie sprawdzaja kazdego, ale podpisujesz deklaracje...w razie
    wyrywkowego sprawdzenia szukaj sobie adwokata. Absolwentem jestes (pewnej
    uczelni), ale prawie kazdy 18-latek jest absolwentem podstawówki i mogłby
    sie legalnie rejestrowac i brac zasiłek. NIe dziw sie, skoro studiujesz na
    drugim kierunku dziennych studiow w oczach państwa jestes dziany.
    Przeniesienie sie na studia zaoczne zmieni twoją kwalifikacje prawną. Wtedy
    mozesz cos myslec...

  • 7. Data: 2003-07-11 08:44:52
    Od: "aloha" <a...@N...gazeta.pl>

    Najpierw musialbys sie przeniesc na zaoczne a potem zarejestrowac, bo student
    zaoczny moze byc bezrobotnym. Poza tym nie mozesz tez miec dochodow
    przekraczajacych pewna sume - typu z renty albo umow o dzielo.
    A studentom dziennym sie nie nalezy bo tak wszyscy by sie porejestrowali i
    liczyli na staż. jako student dzienny i tak masz latwiej, bo pracodawaca nie
    odprowada za Ciebie wszytskich swiadczen, i to jest Twoim atutem.

> [...]
    > uczelni), ale prawie kazdy 18-latek jest absolwentem podstawówki i mogłby
    > sie legalnie rejestrowac i brac zasiłek.

    Na zasilek tez trzeba sobie zapracowac. Po studiach i bez doswiadczenia nie
    ma co liczyc. A absolwentem z punktu prawa jest sie tylko przez 12 m-cy od
    ukonczenia szkoly (podstawowej, sredniej czy studiow) .. i to tez tylko jesli
    dalej sie nie uczysz, i jesli nie pracowales w czasie studiow. Do poczytania
    w Ustawie o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu.

    Pozdrawiam

    AM