PracaGrupypl.praca.dyskusje › 32% podatek dochodowy narusza konstytucyjną sprawiedliwość społeczną - zdaniem RPO

  • 31. Data: 2009-07-15 23:38:36
    Temat: Re: 32% podatek dochodowy narusza konstytucyjną sprawiedliwość społeczną - zdaniem RPO
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    mihau <m...@g...com> wrote:

    > To oprócz karania ludzi za efektywniejszą pracę, lubisz jeszcze dbać o
    > ich życie wbrew ich woli?

    Skoro płacę za ich leczenie? Jak najbardziej.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 32. Data: 2009-07-16 06:45:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Za tę samą rzecz?

    Gdybysmy wszsyscy kupowali to samo, wtedy podatki bylyby rowne - kupujemy?
    Gdybysmy wszyscy zarabiali tyle samo, wtedy podatki bylyby rowne -
    zarabiamy?

    Naprawdę nie wiem, co Ci się kręci po głowie. Odnoszę wrażenie, że robisz z
    siebie niepotrzebnie idiote.

  • 33. Data: 2009-07-16 06:48:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zarabiamy?
    >
    > Naprawdę nie wiem, co Ci się kręci po głowie. Odnoszę wrażenie, że robisz

    Acha specjalnie dla Ciebie lopatologicznie - w pierwszym pytaniu chodzi o
    podatek VAT, w drugim PIT.

    Jak teraz nie dasz rady to sorry, troli nie karmie.

  • 34. Data: 2009-07-16 08:35:28
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 15 Jul 2009 15:50:27 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Podstawa brutto ta sama, ale jest np. KUP autorski vs KUP zwykły.

    O ja pindole :D
    To argumentacja?
    Pracujemy w tej samej firmie, mamy te samo wynagrodzenie BRUTTO. Ty
    mieszkasz w innej miejscowości niż siedziba firmy - aj mieszkam w tej samej
    miejscowości. Netto mamy nieco różne.
    Przecież nie o to chodzi - po kiego grzyba wrzucacie tutaj jeszcze KUP?

    To teraz jeszcze ci zagmatwam sprawę.
    Skoro porównujesz wynagrodzenie z różnych "dziedzin" (prawo pracy, prawo
    cywilne) - ja ci zapodam temat - "a co z ryczałtowcami czy podatnikami na
    karcie podatkowej"? - Ci to jeszcze płacą "niższy podatek".

    Oczywiście w przenośni - bo dla inteligentnego człowieka, który ma choć
    blade pojęcie o różnych formach opodatkowania - okaże się że "ryczałtowiec"
    płaci więcej podatku na tym ryczałcie niźli by był na zasadach ogólnych.

  • 35. Data: 2009-07-16 08:59:46
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Ghost" <g...@e...pl> napisał

    > Gdybysmy wszsyscy kupowali to samo, wtedy podatki bylyby rowne

    Oczywiście.
    To teraz wróć sobie łaskawie do początku naszej rozmowy i sprawdź, czy
    przypadkiem nie o takiej właśnie sytuacji pisałem.

    > Naprawdę nie wiem, co Ci się kręci po głowie. Odnoszę wrażenie, że robisz
    > z siebie niepotrzebnie idiote.

    No niestety, to raczej Ty zawinąłeś się jak rulon i nie wiedziałeś jak z
    tego wybrnąć :-/
    EOT.

  • 36. Data: 2009-07-16 09:02:06
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Acha specjalnie dla Ciebie lopatologicznie - w pierwszym pytaniu chodzi o
    > podatek VAT, w drugim PIT.

    Ojejciuś! Naprawdę?

  • 37. Data: 2009-07-16 10:30:16
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 16, 1:38 am, Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wrote:

    > Skoro płacę za ich leczenie? Jak najbardziej.

    To podejście z tzw. dupy strony. Podstawowym błędem jest to, że musisz
    płacić, a nie to, że oni o swoje zdrowie nie dbają.

    --
    mihau

  • 38. Data: 2009-07-16 10:33:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    ^

    > O ja pindole :D
    > To argumentacja?

    Nie. odpowiedź na pytanie (podkreślone).
    Ja się do dyskusji nie mieszam. :)

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2009-07-16 11:13:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> napisał

    > Oczywiście.
    > To teraz wróć sobie łaskawie do początku naszej rozmowy i sprawdź, czy
    > przypadkiem nie o takiej właśnie sytuacji pisałem.

    Piszemy o VAT tu i teraz, nie w jakims systemie, gdzie wszyscy kupuja to
    samo. Nie interesuje nas VAT placony w Twojej krainie czarow.

  • 40. Data: 2009-07-16 17:28:18
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia 15 Jul 2009 15:50:27 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wklepał(-a):

    >Podstawa brutto ta sama, ale jest np. KUP autorski vs KUP zwykły.

    Wtedy te osoby nie wykonują takiej samej pracy. Jedna jest twórcą, a druga...
    tworzywem. ;)

    --
    Sławomir Szyszło