-
Czy "oryginalny" pracownik korporacji jest zagrożeniem?
... czy zachowania. Od wielu lat trwają debaty nad tym, czy dla firmy lepiej jest, jeśli pracownik zachowa swoją indywidualność, czy raczej jeśli dopasuje ... .pl. W miarę tego, jak zmieniają się klienci, zmieniają się również obsługujący ich pracownicy. Zmieniają się również wymagania wobec pracownika. Jako klienci wymagamy coraz częściej tego, aby nas ...
-
Autoprezentacja na imprezach firmowych
... powinny być niezobowiązujące. Nie podejmuj tematów, które klienci mogą odebrać jako próbę sprzedania usług czy produktów firmy, dla której pracujesz. Nie zadawaj także ... że większość firm patrzy nieprzychylnym okiem na romanse między pracownikami. Reprezentowanie firmy na zewnątrz Jeśli zostałeś zaproszony na imprezę organizowaną przez kontrahenta ...
-
Własna Firma - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej
... jakieś usługi lub towary, bo jako jedyny w okolicy świadczysz określone usługi – klienci mogą mówić wtedy: „Jak to dobrze, że taka firma tu jest ... cecha, bez której nie można prawidłowo prowadzić przedsiębiorstwa. W przypadku jednoosobowej firmy ty sam będziesz szefem i pracownikiem, ekonomistą i finansistą, menedżerem i zaopatrzeniowcem. Te i jeszcze ...
-
Outplacement menedżerski
... liczyć, jak i konkretne rady dotyczące strategii negocjowania bardziej rozbudowanych pakietów, a także zapisów przyszłej umowy. Klienci programów outplacement, którzy zdecydują się na założenie własnej firmy powinni mieć wsparcie w postaci wiedzy także o formalno-prawnych aspektach rejestrowania działalności gospodarczej. O kontaktach i ofertach ...
-
Awans zawodowy - od kolegi do szefa
... w tym, co robiłem, ale czy sprawdzę się w tym, czym mam się zająć?”. Firmy pełne są świetnych byłych specjalistów, jak i niekompetentnych kierowników. Często jedną błędną ... danej funkcji) jednostek należy już do samego menedżera. Mogą to być klienci, poprzednik czy konkurent do posady – wszystko zależy od lokalnych uwarunkowań w przedsiębiorstwie. ...
-
Jakie zarobki w IT na kontrakcie?
... . Rosną również wymagania stawiane firmom zajmującym się outsourcingiem zasobów IT. Klienci oczekują kontraktorów nie tylko dysponujących sprawdzoną wiedzą merytoryczną, ale również ... przez kilka lat i staje się integralną częścią zespołu, utożsamiając się z marką firmy. Firmy zatrudniające specjalistów IT muszą być świadome rozkładu sił na rynku ...
-
3 kluczowe elementy skutecznego systemu wynagradzania
... jest skuteczny. Skuteczny, czyli jaki? Paweł Wysocki, Prezes Zarządu firmy Quercus, specjalizującej się w zaawansowanych rozwiązaniach informatycznych dla działów HR, wymienia ... ostatnie dynamiczne czasy i wyzwania, z jakimi mierzyli się w obszarze HR nasi klienci, wymieniłbym 3 cechy: Transparentność. Tak zwana tajemnica wynagrodzeń powoli odchodzi ...
-
Jak zostać szamanem sprzedaży
... dlatego, że czołowi klienci tej firmy mieli jego wizytówki. "Oto moja wizytówka - mawiał. - Jeśli chciałby pan lub pana firma obniżyć podatki i zoptymalizować płynność finansową, proszę o telefon. Przydzielimy państwu naszych najlepszych ludzi". Właściciel pewnej dużej galerii z antykami nie czekał, aż klienci ...
-
Wypalenie zawodowe w sprzedaży: jak sobie radzić?
... w porządku, czy jego praca jest w pełni etyczna, bo przecież realizując cele firmy, namawia klientów na rozwiązania, które nie są do końca pewne i nie ... taką osobę i zmotywować do dalszej pracy? Warto uzmysłowić sprzedawcy, że to klienci ponoszą większą część odpowiedzialności za podejmowane decyzje zakupowe. Doradca jest jedynie pośrednikiem ...
-
Czterodniowy tydzień pracy w Polsce? Czy to trafiony pomysł?
... obecności managementu jeden dzień w tygodniu, co ma utrudnić pracę firmy (52% ankietowanych), obawa, że potencjalni klienci nie zostaną pozyskani i obsłużeni (47%), trudności z podziałem zadań w ... na dwie grupy: osobiste dla pracowników oraz wpływające na działania firmy. Konsekwencje dla funkcjonowania pracowników Zazwyczaj to pozytywny wpływ na ...
-
Dobry wizerunek a rozwój zawodowy
... sklepie, jak i w banku), który ma opinię uczciwego bądź kompetentnego, będą garnąć się klienci, zachęceni przez innych klientów, zadowolonych z obsługi. Taki sprzedawca, poparty wpływem ... jest go bardzo łatwo stracić. Doskonale wiedzą o tym wielkie międzynarodowe firmy. Czasami powodem utraty dobrej opinii może być czynnik zupełnie niezależny ...
-
Dekorator wnętrz
... – sklepu, hotelu, firmy, mieszkania itd. Główną wytyczną jest z reguły funkcjonalność, osoby korzystające z pomieszczenia muszą czuć się w nim komfortowo, czasami też chodzi o udekorowanie wnętrza na jakąś szczególną okazję (np. centra handlowe w okresie Bożego Narodzenia) – wówczas dekorator musi sprawić, aby klienci poczuli odpowiednią atmosferę ...
Tematy: dekorator wnętrz -
Powrót do pracy po urodzeniu dziecka
... zostanie powitana z otwartymi ramionami. „Często zdarza się, że pracownica znika z firmy bez zadbania o podstawowe przekazanie obowiązków. Zostawia bałagan w plikach i dokumentach, nie przekazuje ... się kadra, zasady pracy, klienci. Dla pracowników jest to zupełnie naturalny proces, ale dla osoby przebywającej z dala od firmy zmiany mogą być naprawdę ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2016
... realizacji robót ziemnych (geotechnika). W przypadku stanowisk o tak wąskiej specjalizacji, klienci stawiają nacisk na wykształcenie (pod uwagę brani są wyłącznie absolwenci ... tzw. HR „miękki”, ponieważ widzą jak jego działanie przekłada się na wyniki firmy. W tym celu firmy tworzą nowe modele biznesowe, w których ważną funkcję pełni HR Business ...
-
Jak reagować na mobbing w pracy?
... . Drukuj e - maile, kseruj dokumentację, nagrywaj obraźliwe wypowiedzi. Postaraj się o świadków. Przede wszystkim pracowników firmy (aktualnych lub byłych), ale nie tylko - świadkami mogą być osoby z zewnątrz, na przykład klienci. Prowadź również koniecznie tak zwany dzienniczek mobbingowanego - zapisuj w nim informacje takie jak: data i miejsce ...
-
Referencje w CV
... , których – jak informuje – pozyskał dla firmy, w której ostatnio pracował. W aplikacji o pracę pisze, że to jego najlepsi klienci i że utrzymuje z nimi bardzo dobre relacje ... (podajemy jej imię, nazwisko i stanowisko, które pełni) z danej firmy (podajemy nazwę firmy). Częstą praktyką jest przesyłanie razem z CV pisemnych referencji od poprzednich ...
-
Praca tymczasowa - wynagrodzenia wg branż
... u klientów międzynarodowych obejmujących również Polskę. Sądzę, że coraz częściej firmy międzynarodowe będą podążały w tym kierunku, zmniejszając lokalną decyzyjność HR w ... rok. Również branża motoryzacyjna może spodziewać się spadków, chociaż nasi klienci w większości wypadków deklarują stabilną sytuację. Pamiętajmy, że ta branża jest barometrem ...
-
Ile zarabia wróżka?
... mierze uzależniona jest ona od opinii, jaką na temat sprawdzalności przepowiedni mają klienci. Z wróżką przez życie Bogactwo oferowanych przez wróżbitów usług może objąć ... Ponadto mogą udzielić pomocy w wyborze siedziby firmy – cena do ustalenia. Wśród usług wróżek bezpośrednio związanych z prowadzeniem firmy znajdują się również: dobór terminów dla ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody i kompetencje 2017
... . Employer Branding Umacniająca się pozycja kandydatów na rynku pracy sprawia, że firmy coraz silniej konkurują o najlepszych pracowników. O tym, czy kandydat przyjmie, czy ... liczba przedsiębiorstw ukierunkowuje swoją sprzedaż na działania online. Co więcej, klienci biznesowi coraz częściej dokonują zakupów w internecie, w związku z czym kandydaci na ...
-
Praca online. Oto popularne e-zawody
... Jednocześnie, jak wynika z raportu firmy doradczej, wiele firm wciąż ma problem ze skutecznym reagowaniem na zmiany, których oczekują klienci. Mowa o dostosowaniu sprzedaży do ... Jednocześnie ważny jest autentyzm, gdyż internauci bardzo szybko wychwytują niespójne działania wizerunkowe firmy. Bardzo często to praca dla młodych, którzy czują klimat ...
-
Jak zbudować system wynagrodzeń w firmie sprzedażowej?
... Znosi też pewne ryzyko, ponieważ jeśli zysk firmy będzie niski, płace sprzedawców odpowiednio to ... firmy umów. Należy jednak pamiętać o tym, że model ten może nie odpowiadać celom firmy. Na przykład sprzedawcy mogą szukać klientów, którzy kupią produkt po wyższej cenie, zamiast skupiać się na tych, którzy są ważni dla organizacji, np. klienci ...
-
Wynagrodzenia sprzedawców - trendy i prognozy
... i korzystającego z szerokiego pakietu produktów/usług firmy. Przez to, że w tym sposobie działania skupia się na mniejszej liczbie potencjalnych klientów, można poszerzyć ofertę o dodatkowe korzyści, których nie oferuje konkurencja. Z tego powodu można wyznaczyć wyższą cenę sprzedaży. Często klienci skłonni będą zapłacić więcej, jeśli będą ...
-
CRM manager: jakie powinien mieć umiejętności i kompetencje?
... sprzedaży. Rosnący wpływ mediów społecznościowych i Web 2.0 znacząco zmodyfikował sposób, w jaki klienci kupują w sieci. Statystyki pokazują, że aż przez 85% czasu ... Może to prowadzić do większej liczby interakcji peer-to-peer i wpływać na sposób, w jaki firmy zarządzają relacjami z klientami. Menedżerowie CRM będą musieli odpowiednio dostosować ...
-
Praktyka w Wielkiej Brytanii
... 22% będzie możliwy do odzyskania dopiero po powrocie do Polski (chociaż są firmy, które twierdzą się, że są w stanie załatwić to wcześniej). Bardziej „specjalistyczne ... nie zarabia. Aneta Szuchnik, konsultant w agencji doradztwa personalnego Allbecon radzi: Nasi klienci, poszukując pracowników, zwracają uwagę na kandydatów, którzy mają za sobą taki ...
-
Praca w branży reklamowej
... zatrudniające kilkaset osób, z drugiej – niewielkie firmy, zatrudniające kilkunastu-kilkudziesięciu pracowników. A pamiętać trzeba, że największe firmy działają czasem na zasadzie holdingu ... . Czy te czasy wrócą? – Nie sądzę – rozwiewa wątpliwości Anna Zimecka – Klienci już się nauczyli, że należy zamawiać kampanię przede wszystkim efektywną, ...
-
Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?
... . Aby przygotować się dobrze do rozmowy, warto przejrzeć stronę internetową firmy, zapamiętać kilka danych na jej temat. Rekruter będzie miło zaskoczony, słysząc, że ... , uważa, że podczas pierwszego kontaktu z kandydatem nie wypada mówić o pieniądzach. Klienci, którzy korzystają z pomocy agencji doradztwa, mają zadanie ułatwione, ponieważ naszą ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: najważniejsze aspekty
... . Aby przygotować się dobrze do rozmowy, warto przejrzeć stronę internetową firmy, zapamiętać kilka danych na jej temat. Rekruter będzie miło zaskoczony, słysząc, że ... , uważa, że podczas pierwszego kontaktu z kandydatem nie wypada mówić o pieniądzach. Klienci, którzy korzystają z pomocy agencji doradztwa, mają zadanie ułatwione, ponieważ naszą ...
-
Video wizytówka: sposób na autoprezentację
... pracy. Nowy model autopromocji Papierowe CV stało się obecnie standardem. Firmy prowadzące rekrutację są zalewane tysiącami aplikacji sporządzonymi przy wykorzystaniu ... ukazuje właśnie taki kierunek zmian. Ale czy potencjalni pracodawcy albo klienci zostaną poruszeni filmem z mało ciekawymi ujęciami, słabą jakością dźwięku i obrazu lub ...
-
Wyjazd do Anglii: jak się przygotować?
... internetowym jest znacznie niższy niż w tradycyjnym – twierdzi Jarosław Sadowski, główny analityk firmy Expander. – Może się jednak wiązać z dodatkowymi opłatami za przelewy ... konta w rodzimej walucie, musimy pamiętać o dodatkowych opłatach za przewalutowanie. Klienci przywykli do darmowych wypłat z bankomatów, co może przynieść przykre niespodzianki ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: czego nie powinien mówić handlowiec
... internetowym poradniku szukania pracy. A jednak ciągle na pytanie o powody rezygnacji z ostatniej firmy można usłyszeć: „Bo mój szef był głupszy ode mnie…”. Niekiedy otwartość, ... budował swoje kontakty w branży, oraz dzięki czemu i w jakiś sposób powodował, że klienci kupowali właśnie od niego lub cenili sobie relacje z nim. „Pieniążki Panie” – ...
-
Konsultant SAP, czyli kto?
... SAP nie narzekają na brak pracy. Z jednej strony poszukiwani przez firmy wdrożeniowe, z drugiej – przez przedsiębiorstwa, w których system wprowadzono. To praca pełna ... celów poszczególnych działań, zasadności ich przeprowadzenia, a przede wszystkim stopnia skomplikowania. „Klienci nie znają specyfiki systemu, dlatego konsultant musi wystąpić w ...
-
Sprawdź, czy możesz pracować w PR
... jakości publikacji - to jeden z najważniejszych elementów naszej pracy– wyjaśnia. Tak rozumianą sumienność doceniają klienci. Potwierdzają to także autorzy raportu „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż” (aut. Brief) zwracając uwagę, że firmy zdecydowanie wyżej oceniają działania PR-owe, których skuteczność jest mierzalna. Po trzecie: negatywna ...
-
Obsługa trudnego klienta - kamizelki ratunkowe
... pierwotnym, ludzkim instynktom. Dla uległości charakterystyczne są: poczucie pustki w głowie, bezradność, chęć ucieczki i (na co klienci liczą) próba zakończenia konfrontacji nawet kosztem swoich interesów. Agresja przejawia się najczęściej: złością, ... przekonań, nie wpędzając się przy tym w poczucie winy. Robert Zych - współwłaściciel firmy ...
-
Jaki powinien być idealny menedżer sprzedaży w sektorze technicznym?
... Jednak umiejętność aktywnego słuchania nie dla wszystkich jest oczywista. Klienci oczekują wysłuchania, a umiejętnie poprowadzona przez handlowca rozmowa ... sposób dobiera on argumenty, przekonując potencjalnego klienta do siebie, swojej firmy i produktów. Umiejętność przygotowywania spersonalizowanej oferty w oparciu o otrzymane informacje powinna ...
-
5 sposobów na to, by nieświadomie nie ulec perswazji
... jednak w manipulację, kiedy nie wiemy, jaki cel ma mówiąca do nas osoba. – Klienci wiedzą, że promocje w sklepach mają prowadzić do zwiększenia obrotów, jeśli ... będzie nie poddać mu się zbyt pochopnie – zauważa Artur Gryzik, trener biznesu z firmy szkoleniowo-doradczej Integra Consulting Poland. 2. Bądź uważny Równie ważne, jak znajomość samych ...