Zadbaj o swój wizerunek w sieci
2012-07-05 00:20
Zadbaj o swój wizerunek w sieci © Mihai Simonia - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak zbudować profesjonalny wizerunek w Internecie?
Ustal zakres szkódWstukaj swoje imię i nazwisko do wyszukiwarek Google, MSN czy Yahoo. Ustaw sobie opcję Google Alerts. Jeśli informacje o Tobie będą aktualizowane, dostaniesz powiadomienie mailem. Jednak monitorowanie w ten sposób swojej reputacji online jest czasochłonne. Są specjalne serwisy, które robią to za Ciebie. Np. reputation.com – zbiera o Tobie informacje m.in. z blogów czy serwisów społecznościowych i przysyła w formie miesięcznych zestawień.
Materiał w sieci nie musi być kompromitujący, by Ci zaszkodzić. „Jeśli jednak budzi on jakiekolwiek zastrzeżenia w stosunku do kandydata, pracodawca najprawdopodobniej go nie zatrudni” – mówi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.
Poproś o usunięcie
Możesz także poprosić właściciela danej strony o usunięcie materiału. Wyjaśnij rzeczowo, dlaczego Ci na tym zależy. Jeśli materiał obraża Cię lub zniesławia, chroni Cię Kodeks Prawa Cywilnego i „Ustawa o ochronie danych osobowych” z dn. 29.08.1997 r., na które możesz się powołać. Ochronie podlegają przede wszystkim wizerunek, dane osobowe oraz wszelkie inne informacje umożliwiające Twoją identyfikację (np. linki do profili na serwisach społecznościowych). Jeśli ktoś zamieścił je bez Twojej zgody, masz prawo domagać się ich usunięcia. Jeśli mimo takich argumentów autor nie chce tego zrobić – możesz wytoczyć mu proces z powództwa cywilnego.
fot. Mihai Simonia - Fotolia.com
Zadbaj o swój wizerunek w sieci
Jak grzyby po deszczu powstają firmy, które profesjonalnie zajmują się dbaniem o reputację w sieci. Polega to m.in. na monitorowaniu informacji na Twój temat i pozycjonowaniu stron www – te najkorzystniejsze dla Ciebie windują na pierwsze pozycje w wyszukiwarkach, a te mniej wygodne – spychają w otchłanie internetowej przepaści. Niestety usługi takich firm kosztują zazwyczaj od kilku do kilkunastu tysięcy złotych rocznie, w zależności od zakresu działań. Reputacja ma swoją cenę i wartość. Surfując po sieci, warto o tym pamiętać i myśleć dwa razy zanim się coś zrobi.
oprac. : Monster Polska
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)